redshadow mam opis montażu Webasto w Octavii II, ale zdaje się, że to bardzo podobna konstrukcja - jak nie taka sama - jak MK5, więc może coś Ci to pomoże.
Oto ten opis:
Żeby cieszyć się ogrzewaniem postojowym w Octavii potrzeba:
-agregat grzewczy z pompką wody (najczęściej przykręcona na samym urządzeniu) i wydechem
-pompkę dawkującą paliwo
-przewody paliwowe wraz z trójnikami (ja swoje kupiłem od gościa montującego ogrzewania Eberspachera, wężyk ma wewnętrzną średnicę około 1mm)
-przewody wodne (warto mieć oryginalny, jest elastyczny i łatwo się układa, potrzeba około 2.5m)
-zegar sterujący (ja mam jeszcze dodatkowe sterowanie via tel. komórkowy)
Agregat z pompkami można trafić w rozsądnej cenie na Allegro (koszt około 1000 PLN). Ważne jest żeby kupić urządzenie które może pracować samodzielnie, ostatnio pojawiły się dogrzewacze które są montowane seryjnie np. w Touaregu –wtedy jest sterowane po CAN'ie i nie da rady zmusić go żeby pracowało samodzielnie.
Sam montaż w Octavii nie przedstawia większego problemu. Agregat najlepiej umocować przed przednim lewym kołem. Podłączenie do układu chłodzenia polega na przecięciu przewodu wodnego którym woda z bloku silnika wpływa do nagrzewnicy i podłączeniu szeregowo w obieg agregatu grzewczego (na obudowie agregatu są strzałki w którą stronę ma płynąć woda). Paliwo można dostarczyć na dwa sposoby: w starszych TDI na pompie wstawia się trójnik pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową, w benzynach oraz TDI na pompowtrysku, trzeba założyć specjalną sondę do zbiornika i paliwo ciągnąć bezpośrednio z niego.
Podłączenie do instalacji elektrycznej jest w sumie proste : urządzenie ma dwie kostki. Na jednej jest stałe zasilanie (bezpiecznik 20A), w drugiej znajdują się odpowiednio (nr pinów):
1-sygnał załączający (po podaniu 12V urządzenie rozpoczyna swoją pracę)
2-diagnostyka
3-czujnik temperatury zewnętrznej (opcjonalnie, wtedy urządzenie może pracować automatycznie jako dogrzewacz silnika po rozruchu)
4-sygnał sterujący dmuchawą w kabinie (gdy woda w układzie chłodzenia osiągnie pewną temperaturę, agregat włącza dmuchawę i rozpoczyna nagrzewanie wnętrza pojazdu)
5-przełącznik lato/zima (opcjonalnie, w trybie „lato” po włączeniu urządzenie włącza dmuchawę w kabinie bez dogrzewania wody w bloku silnika)
6-zasilanie (+) pompy dawkującej paliwo
Jeśli chodzi o podłączenie dmuchawy to w przypadku Climatronica wystarczy założyć przekaźnik przełączający zasilanie panelu climatronica (tzw przewód X) oraz połączyć pin nr 4 z agregatu z pinem D1 w panelu Climatronica. Climatronic automatycznie przechodzi w tryb ogrzewania postojowego i ustawia 22stC. Gdy Climatronica brak wystarczy tylko sam przekaźnik podłączony do obwodu dmuchawy, trzeba też pamiętać by zostawiać dmuchawę na 3 biegu a pokrętło temp przestawić w prawo.
Cykl pracy wygląda następująco : na pin nr 1 podajemy 12V (z zegara sterującego lub pilota), urządzenie rozpoczyna rozruch, gdy woda w układzie chłodzenia osiągnie odpowiednią temperaturę włącza się nadmuch i rozpoczynane jest ogrzewanie kabiny pojazdu. Przy temperaturach -10 do -15 stC w kabinie jest cieplutko(a szybki są odmrożone) po około 15 minutach pracy urządzenia.
Agregat jest wyposażony w elektronikę sterującą która zmniejsza moc grzewczą gdy woda osiągnie 90 stC, posiada zabezpieczenia przed zbyt niskim poziomem płynu oraz braku paliwa. Jeśli mowa o paliwie to przy mocy 5kW pobierane jest około 0,6 l ON/h, przy mocy 2,5kW (w trybie na pół gwizdka) około 0,3l ON/h . Dodatkowo urządzenie mierzy napięcie w instalacji elektrycznej pojazdu i nie dopuści do nadmiernego wyładowania akumulatora.
P.S. Jak będziesz montował te gadżety (zarówno grzanie tyłków jak i Webasto) to rób fotki i fajnie by było jakbyś sklecił do FAQ jakąś fotoporadę dla potomnych