Pierścienie centrujące do alufelg...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pierścienie centrujące do alufelg...
Kupiłem ostatnio 15' alufelgi do MK3 96rocznik, jednak sprzedawca powiedział abym dokupił pierścienie centrujące by pozbyc się drgań kierownicy.
Stare alusy zakładałem bez tego wynalazku więc czy jest to konieczne?
Jeśli tak to jakie wymiary ma piasta do mk3? Bo wszystkie wymiary muszę podac sprzedawcy tych pierścieni... Chyba, że to jakaś uniwersalna rozmiarówkach do mk3 i felg 15calowych?
Stare alusy zakładałem bez tego wynalazku więc czy jest to konieczne?
Jeśli tak to jakie wymiary ma piasta do mk3? Bo wszystkie wymiary muszę podac sprzedawcy tych pierścieni... Chyba, że to jakaś uniwersalna rozmiarówkach do mk3 i felg 15calowych?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jeżeli otwór w feldze jest większy to przydadzą się pierścienie centrującewii pisze:Stare alusy zakładałem bez tego wynalazku więc czy jest to konieczne?
57,1mm...jak się nie mylęwii pisze:jakie wymiary ma piasta do mk3?
Nie...musisz zobaczyć jaki masz otwór w feldze...najlepiej suwmiarką zmierzyć wszystko i będzie pewne.wii pisze:Chyba, że to jakaś uniwersalna rozmiarówkach do mk3 i felg 15calowych?
Czyli muszę zamówic pierścienie 70.4(otówr felgi) 57.1(piasta), wielkie dzięki!
Tylko mam teraz kolejny problem, do felg nie dostałem śrub mam swoje od starych 14calowych alusuów.
Średnica śruby w miejscu gwintu to ok. 1cm, średnica otworu w nowej feldze to 1.5cm w starej 1.4cm.
Stare śruby w nowej feldze mają więcej luzu niż w starych, czy tak może byc? czy kupic nowe śruby i jakie?
Sory za banalne pytania, ale sam potrafię wymienic jedynie olej czy płyn do spryskiwaczy... auta to po prostu nie mój konik, i wszystkie naprawy i wymiany kół załatwiam z pomocą innych...
Tylko mam teraz kolejny problem, do felg nie dostałem śrub mam swoje od starych 14calowych alusuów.
Średnica śruby w miejscu gwintu to ok. 1cm, średnica otworu w nowej feldze to 1.5cm w starej 1.4cm.
Stare śruby w nowej feldze mają więcej luzu niż w starych, czy tak może byc? czy kupic nowe śruby i jakie?
Sory za banalne pytania, ale sam potrafię wymienic jedynie olej czy płyn do spryskiwaczy... auta to po prostu nie mój konik, i wszystkie naprawy i wymiany kół załatwiam z pomocą innych...
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przecież jak kupisz śruby z większym gwintem to ich nie wkręcisz...ważny jest rodzaj łba śruby i gniazdo w feldze. Jak masz np. śruby stożkowe i felgi z gniazdem stożkowych to będzie git.wii pisze:Średnica śruby w miejscu gwintu to ok. 1cm, średnica otworu w nowej feldze to 1.5cm w starej 1.4cm.
Stare śruby w nowej feldze mają więcej luzu niż w starych, czy tak może byc? czy kupic nowe śruby i jakie?
Nie mylisz sieQto pisze:57,1mm...jak się nie mylę
Kolego pierscienie centrujace musza być bo bez nich nie tylko bedzie kiera drgać ale i koło bedzie latać jakby miało jakis straszny luzzz - nie nalezy to do spraw bezpiecznych moim zdaniem te pierscienie jak gdzies znajdziesz wogole "na juz" bo ciezko o to, to koszt w kwocie 50-80 zł, mialem farta i znalazlem za 50 zł z wyłamanymi zębami ale powiem szczerze ze bez zębów lepiej sie trzymaja haha, na zamowienie koszt koło 80-90 zł
Jakie sruby to powiedza Ci na wulkanizacji i na pewno bez problemu dobiora..
btw fajny nick
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 13:54 przez Vii, łącznie zmieniany 3 razy.
Pierścienie centrujące na allegro to koszt ok 10zł sztuka a nie 90zł.
Śruby musisz mieć do alu, jeżeli masz rozstaw 4x100 to śruby M12x1,5x26-28mm(lepiej 28mm)
jeżeli masz rozstaw śrub 5x100 (gti/vr6) to śruba M14x1,5 długość gwintu to samo.
Ważne abyś w feldze sprawdził jakie masz gniazdo czy stożek czy kula, w większości alu jest stożek, ale przy felgach montowanych fabrycznie często jest tak jak przy stali kula
Śruby musisz mieć do alu, jeżeli masz rozstaw 4x100 to śruby M12x1,5x26-28mm(lepiej 28mm)
jeżeli masz rozstaw śrub 5x100 (gti/vr6) to śruba M14x1,5 długość gwintu to samo.
Ważne abyś w feldze sprawdził jakie masz gniazdo czy stożek czy kula, w większości alu jest stożek, ale przy felgach montowanych fabrycznie często jest tak jak przy stali kula
Wsadź Śrubę w otwór i zobacz ile wystaje. Przód nieco więcej wymaga bo gwint jest głębiej - tarcza hamulcowa.
Mi ostatnio na wulkanizacji zrobili aferę, że mam za krótkie śruby i urwie mi się koło. Miałem dwa zestawy śrub od poprzedniego właściciela. Krótsze 16 sztuk i 8 dłuższe plus 4 zabezpieczające. Trochę się zdziwiłem ale ok. Na przód dłuższe były ok ale na tył darły o bebechy.
Co do śrub, pierścieni i wulkanizacji. Byłem w 3 zakładach. Potrzebowałem pierścienia - jednego nie było - oraz po aferze śrub ( jak się okazało tych ostatnich nie potrzebowałem). Tylko jeden zakład - na poziomie - miał dostępne te graty. Śruby można kupić w hurtowniach typu IC. Cena około 5 zł sztuka.
Mi ostatnio na wulkanizacji zrobili aferę, że mam za krótkie śruby i urwie mi się koło. Miałem dwa zestawy śrub od poprzedniego właściciela. Krótsze 16 sztuk i 8 dłuższe plus 4 zabezpieczające. Trochę się zdziwiłem ale ok. Na przód dłuższe były ok ale na tył darły o bebechy.
Co do śrub, pierścieni i wulkanizacji. Byłem w 3 zakładach. Potrzebowałem pierścienia - jednego nie było - oraz po aferze śrub ( jak się okazało tych ostatnich nie potrzebowałem). Tylko jeden zakład - na poziomie - miał dostępne te graty. Śruby można kupić w hurtowniach typu IC. Cena około 5 zł sztuka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości