Strona 1 z 2
Corrado g60, brak spryskiwaczy i wycieraczek
: ndz kwie 18, 2010 13:24
autor: Booster1987
Zacznę od tego ze jestem świeży i mam taki problem. Mam corrado G60 i nie działają mi spryskiwacze oraz nie działają mi wycieraczki w trybie interwałowym (w dół). Czy to wina przekaźnika?? Jak tak to jaki to przekaźnik?? może ktoś takowy posiada na sprzedaż??
Będę wdzięczny za każdą pomoc:)
: ndz kwie 18, 2010 13:55
autor: mk2
miałem podobne problemy ze spryskiwaczami w moim golfiku II. Najpierw proponowałbym Ci bliżej zdiagnozować problem i podpiąc silniczek wycieraczek na krótko. U mnie działał on tak że dla jednego ustawienia biegunów działał przód a po zmianie tył. Jak to zrobisz i silniczek będzie chodził wówczas spróbuj miernikiem sprawdzić czy na kablach dochodzących do silniczka pojawia się zasilanie. Do pomiaru sprzyda Ci się ktoś kto włączy spryskiwacze gdy ty z przodu z miernikiem będziesz to sprawdzał. Po tych czynnoiściach dowiesz się przynajmniej czy jest to wina instalacji czy silniczka. Morze to być takrze uszkodzenie w manetce.
: ndz kwie 18, 2010 14:08
autor: Booster1987
mk2 pisze:podpiąc silniczek wycieraczek na krótko. U mnie
Ale jak wezmę prawa menetke w gorę to wycieraczki chodzą na szybkim trybie ale żeby się zatrzymały muszę przełączyć znów w neutral gdy sa na dole bo inaczej zatrzymają sie w połowie...aha no i wycieraczka z tyłu działa mi tez bez problemu...
: ndz kwie 18, 2010 14:14
autor: mk2
sorki przejęzyczyłem się chodziło mi o silniczek spryskiwaczy
: ndz kwie 18, 2010 14:40
autor: Zico63b
Bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie przekaźnika przednich wycieraczek; są to przekaźniki o numerku na obud. 19 lub czasem 99.
: ndz kwie 18, 2010 14:47
autor: Booster1987
Zaraz pójdę sprawdzę....może w razie czego ma ktoś taki przekaźnik na sprzedaż??
: ndz kwie 18, 2010 14:55
autor: Zico63b
Za kilka złotych do nabycia na auto-złomach lub w necie.
: ndz kwie 18, 2010 15:45
autor: Booster1987
powiem tak...gdy włączam wycieraczki to zero reakcji...jak przepiąłem przekaźnik w wejście obok(nie wiem czy można) to wycieraczki zaczęły chodzi ale nie dało się ich wyłączyć...reagowały na ruchy prawa manetka ale w pozycji neutralnie nie chciały sie wyłączyć, zaś spryski dalej nie działają...jakieś sugestie?
: ndz kwie 18, 2010 15:55
autor: Paweł Marek
Booster1987 pisze:jakieś sugestie?
tak, znajdż na forum opis skrzynki przekaźników i umieść przekaźnik tam gdzie ma być, weź więcej takich kombinacji nie wyczyniaj, przekaźnik ma być w swoim miejscu. Jeśli jest na swoim miejscu i w pozycji neutral wycieraczki chodzą to zepsute sa manetki, jesli chodza tylko na drugim biegu i stają w połowie szyby po wyłączeniu to winny jest przekaźnik.
: ndz kwie 18, 2010 15:57
autor: Zico63b
Przekaźnik powinien być włożony tylko w "swoje" gniazdo, w innym nie pójdzie, będzie pracował niewłaściwie albo spowoduje nawet poważną awarię - tak więc nie eksperymentujmy z przekładaniem.
Inną sprawą jest, że jesli on właśnie jest uszkodzony to przełożenie go i tak nic nie da; jedynie choćby chwilowa podmiana na inny egzemplarz z innego autka (np w tym wypadku każdy przek. z VW z tamtych lat tu będzie pasował).
A jaka wersja skrzynki bezpieczników jest u Kolegi?
TAKA?
Czy taka?
: ndz kwie 18, 2010 16:04
autor: Booster1987
Szczerze nie wiem jakie sa róznice pomiedzy jakimi skrzynkami ale mam cos takiego tylko ze poziomo zas na rysunku jest w pionie...
: ndz kwie 18, 2010 16:06
autor: Zico63b
Są po prostu różne skany tejże skrzynki. Oczywiście w pojeździe jest poziomo.
Najważniejsze jest rozlokowanie pozostałych, dobrze działających przekaźników - po tym można rozpoznać typ posiadanej skrzynki (po rozmieszczeniu numerków na przekaźnikach)
: ndz kwie 18, 2010 16:17
autor: Booster1987
akurat wyciągnąłem przekaźnik w wg tego schematu mój przekaźnik znajdował się w gnieździe R9 i na tym gnieździe nie działało właśnie nic zaś na gnieździe R8 czyli chyba tam gdzie powinien byc włożony to wycieraczki chodziło ciągle...
U mnie wyglada to tak:
r1-pusty
r2-72
r3-30
r4-17
r5-pusty
r6-21
r7-puste
r8- na ta chwile puste bo wyciągnąłem przekaźnik od wycieraczek i sprysków
r9-puste
r10- 53
r11- 53
r12- 80
ale nad wymienionymi mam jeszcze 4 przekaźniki o numerach 78,79,31 i 90 licz\ac od strony lewej czyli drzwi kierowcy
: ndz kwie 18, 2010 16:28
autor: Zico63b
Czyli to skrzynka "nowa" ta kolorowa.
Tak więc najlepiej podmienić z innym na chwilę i sprawdzi się czy jest poprawa. Gdy i kolejny przekaźnik nie zadziała - winne manetki, bądź styk przełączający w silniku.
Numerki niektóre mogą się różnić, zależy to np. od wyposażenia danego samochodu czy typu silnika. Ale np. dobrym wyznacznikiem jest zawsze 21 - kierunkowskazy. W "starej' i w nowej" mają zupełnie inne gniazda i po tym poznajemy typ skrzynki.