Strona 1 z 2

GOLF IV-Rano autem wyjechałem z garażu i nie mogę zapalić!

: sob kwie 17, 2010 19:35
autor: Gustav
Witam!
Jetsem nowym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość.
Mam otóż taki o problem, rano wyjechałęm swoim VW Golf IV 130KM 99r. z garażu, postawiłęm z boklu garażu żeby mi nie przeszkadzał, popołudniu wchodzę do samochodu i pupa... do tej pory nie mogę go zapalić!!!! Kiedyś miałem już też kilka takich przypadków, ale wtedy wystarczyło chwile poczekać (z 5 minut) i silnik znowu palił lecz to sie działo wtedy jak przejechałem jakaś trasę, wyłączyłęm na moment silnik i chciałem dalej palić. Nie wiem co się mogło stać, rano zapalił bez najmniejszych problemów, wyjechałem z garażu postawiłęm obok i do tej pory nie mogę go uruchomić. W zbiorniku mam poł baku paliwa, akumulator sprawny. Co sie mogło stać? Gdzie szukać przyczynę?
Proszę o pomoc :(

Edit. myślę że może zaciał się immobilizer (sorki za nie wiedzę ale jestem w tym zielony), lecz nie wiem nawet gdzie go szukać czy coś. Lecz może problem leży gdzie indziej....

: sob kwie 17, 2010 19:39
autor: Oli
może byś napisał w czym problem a nie "nie pali"
- kręci i nie pali?
- nie kręci?
- zapala i gaśnie
napisz konkretnie

: sob kwie 17, 2010 20:03
autor: Cypis876
Gustav pisze:myślę że może zaciał się immobilizer
a miga kontrolka ?? :bigok:

: sob kwie 17, 2010 20:18
autor: Gustav
Sorki za niesprecyzowanie. Rozrusznik kręci normalnie lecz silnik nie zapala. Po dłuższym kręceniu pojawia sie jakiś napis "STOP" i kontrolka oleju świeci i jakiś napis pojawia sie po niemiecku.

Do Cypisa: jak już wcześniej powiedziałęm nie wiem gdzie jest kontrolka, przy radiu miga tylko jakaś czerwona kontrolka.

: sob kwie 17, 2010 20:19
autor: PinkFloyd
Może padł przekaźnik 109 lub zacieła sie klapa gasząca.

: sob kwie 17, 2010 20:54
autor: Gustav
PinkFloyd pisze:Może padł przekaźnik 109 lub zacieła sie klapa gasząca.
Hej całkiem możliwe z tą klapą. Bo przekaźnik odpada bo świece żarowe mi sie zaświecają. Tylko teraz nie wiem gdzie ja mam szukać tej klapy gaszącej, da się ją jakoś odblokować czy coś?

: sob kwie 17, 2010 20:58
autor: Toledziak
klapa gasząca jest tuż przed kolektorem ssącym. Jest razem z zaworem EGR. Takie jakby UFO pod maską. Od strony grodzi masz takie cięgno, jak jest zassane, czyli tłoczek jest bardzo krótki, wtedy masz zamkniętą klapę. Wiadomo, jak jest długi, wtedy jest klapa w poziomie, czyli otwarta.

: sob kwie 17, 2010 21:03
autor: Gustav
Mógłbyś mi jakiegoś screena z zdjeciem maski ze strzałką wkleić gdzie to jest? bo mechanik ze mnie jest marny, ;/ Można tą klapę samemu odczepić? Gdzieś też na forum innym znalazłęm że kolesiowi pomogło odczepienie czujnika cieczy chłodzącej i samochód zapalił na dotyk, poźneij wpiął spowrotem czujnik i za każdym razem mu autko paliło. Te czujniki to wiem gdzie mniej wiecej są (takie 3 obok siebie) tylko że nie wiem który jest od cieczy i nie wiem jak go odczepić bo próbowałem siłowo i ni huhu ;/

No ale chciałbym też na tą klapkę popatrzeć, można ja palcami jakoś odblokować czy coś?

: sob kwie 17, 2010 21:19
autor: Toledziak
Oto fotki. Pod pokrywą masz EGR i tam jest klapa gasząca. Na fotce jest to co prawda pompa rotacyjna ale u Ciebie jest tak samo, tyle że pod osloną silnika. Czerwonym kółkiem jest zaznaczony EGR i tam jest wlasnie ta klapa gasząca.

: sob kwie 17, 2010 21:42
autor: Gustav
Na początku chciałem wam podziękować :D bo poszedłem, znalazłem tą klapkę, lecz nie była zamknięta tylko otwarta, mimo to poruszałem nia kilka razy i o dziwo samochód zapalił za pierwszym razem :D pojechałem sie przewieść po okolicy, wróciłem do domu postawiłem samochód, chce dla pewności odpalić go ponownie lecz nie da rady znowu ;/ poruszałem znowu tą klapką lecz nic nie dało, (robiłem tak 3 razy) teraz gdy właczam zapłon to kontrolka od świec żarowych nie świeci lecz myślę że to dlatego że samochód jest ciepły i się nagrzał po przejażdzce, ale zaraz pójdę znowu zobaczyć czy się zaświeci kontrolka bo jak nie to znaczy ze ten przekaźnik 109 mi padł i będzie do wymiany ;/ Jakieś sugestie?

: sob kwie 17, 2010 21:52
autor: PinkFloyd
Przelutuj styki przekaźnika 109

[ Dodano: Sob 17 Kwi, 2010 ]
Poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=109

: sob kwie 17, 2010 21:55
autor: Gustav
Aha, mam jeszcze jedno pytanie, które z tych czujników mam odłączyć aby "zapalił za pierwszym razem" ? tzn, gdzieś przeczytałem ze koleś odłączył "czujnik cieczy chłodzącej" i zapalił mu bez problemu. No i jak mam się do tego zabrać ponieważ nie wiem jak to odczepić :/

http://yfrog.com/htdsc02403ij

: sob kwie 17, 2010 21:56
autor: PinkFloyd
Gustav pisze:Aha, mam jeszcze jedno pytanie, które z tych czujników mam odłączyć aby "zapalił za pierwszym razem" ? tzn, gdzieś przeczytałem ze koleś odłączył "czujnik cieczy chłodzącej" i zapalił mu bez problemu. No i jak mam się do tego zabrać ponieważ nie wiem jak to odczepić :/

http://yfrog.com/htdsc02403ij
Jak przekaźnik nawalił to nic to ci nie da poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=109

a czujnik temp. jest pod krućcem świec żarowych układu chłodzenia co pokazałeś na zdjęciu

: sob kwie 17, 2010 22:11
autor: Gustav
Chyba jest rzeczywiście tak jak mówisz, bo poszedłem teraz, włączyłęm zapłon, pojawiła sie kontrolka świec żarowych - samochód zapalił, druga próba było tak samo, tzrecia próba - kontrolka sie już nie zapaliła a samochód razem z nią :/ Także wszystko wskazuje na ten przekaźnik, postaram sie go jutro kupić, jak mi nie będzie chciał sprzedać jutro to w poniedziałek i powinno być wszystko dobrze :)