GOLF IV-Rano autem wyjechałem z garażu i nie mogę zapalić!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
GOLF IV-Rano autem wyjechałem z garażu i nie mogę zapalić!
Witam!
Jetsem nowym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość.
Mam otóż taki o problem, rano wyjechałęm swoim VW Golf IV 130KM 99r. z garażu, postawiłęm z boklu garażu żeby mi nie przeszkadzał, popołudniu wchodzę do samochodu i pupa... do tej pory nie mogę go zapalić!!!! Kiedyś miałem już też kilka takich przypadków, ale wtedy wystarczyło chwile poczekać (z 5 minut) i silnik znowu palił lecz to sie działo wtedy jak przejechałem jakaś trasę, wyłączyłęm na moment silnik i chciałem dalej palić. Nie wiem co się mogło stać, rano zapalił bez najmniejszych problemów, wyjechałem z garażu postawiłęm obok i do tej pory nie mogę go uruchomić. W zbiorniku mam poł baku paliwa, akumulator sprawny. Co sie mogło stać? Gdzie szukać przyczynę?
Proszę o pomoc
Edit. myślę że może zaciał się immobilizer (sorki za nie wiedzę ale jestem w tym zielony), lecz nie wiem nawet gdzie go szukać czy coś. Lecz może problem leży gdzie indziej....
Jetsem nowym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość.
Mam otóż taki o problem, rano wyjechałęm swoim VW Golf IV 130KM 99r. z garażu, postawiłęm z boklu garażu żeby mi nie przeszkadzał, popołudniu wchodzę do samochodu i pupa... do tej pory nie mogę go zapalić!!!! Kiedyś miałem już też kilka takich przypadków, ale wtedy wystarczyło chwile poczekać (z 5 minut) i silnik znowu palił lecz to sie działo wtedy jak przejechałem jakaś trasę, wyłączyłęm na moment silnik i chciałem dalej palić. Nie wiem co się mogło stać, rano zapalił bez najmniejszych problemów, wyjechałem z garażu postawiłęm obok i do tej pory nie mogę go uruchomić. W zbiorniku mam poł baku paliwa, akumulator sprawny. Co sie mogło stać? Gdzie szukać przyczynę?
Proszę o pomoc
Edit. myślę że może zaciał się immobilizer (sorki za nie wiedzę ale jestem w tym zielony), lecz nie wiem nawet gdzie go szukać czy coś. Lecz może problem leży gdzie indziej....
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 19:37 przez Gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorki za niesprecyzowanie. Rozrusznik kręci normalnie lecz silnik nie zapala. Po dłuższym kręceniu pojawia sie jakiś napis "STOP" i kontrolka oleju świeci i jakiś napis pojawia sie po niemiecku.
Do Cypisa: jak już wcześniej powiedziałęm nie wiem gdzie jest kontrolka, przy radiu miga tylko jakaś czerwona kontrolka.
Do Cypisa: jak już wcześniej powiedziałęm nie wiem gdzie jest kontrolka, przy radiu miga tylko jakaś czerwona kontrolka.
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 20:19 przez Gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej całkiem możliwe z tą klapą. Bo przekaźnik odpada bo świece żarowe mi sie zaświecają. Tylko teraz nie wiem gdzie ja mam szukać tej klapy gaszącej, da się ją jakoś odblokować czy coś?PinkFloyd pisze:Może padł przekaźnik 109 lub zacieła sie klapa gasząca.
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 20:55 przez Gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Mógłbyś mi jakiegoś screena z zdjeciem maski ze strzałką wkleić gdzie to jest? bo mechanik ze mnie jest marny, ;/ Można tą klapę samemu odczepić? Gdzieś też na forum innym znalazłęm że kolesiowi pomogło odczepienie czujnika cieczy chłodzącej i samochód zapalił na dotyk, poźneij wpiął spowrotem czujnik i za każdym razem mu autko paliło. Te czujniki to wiem gdzie mniej wiecej są (takie 3 obok siebie) tylko że nie wiem który jest od cieczy i nie wiem jak go odczepić bo próbowałem siłowo i ni huhu ;/
No ale chciałbym też na tą klapkę popatrzeć, można ja palcami jakoś odblokować czy coś?
No ale chciałbym też na tą klapkę popatrzeć, można ja palcami jakoś odblokować czy coś?
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Oto fotki. Pod pokrywą masz EGR i tam jest klapa gasząca. Na fotce jest to co prawda pompa rotacyjna ale u Ciebie jest tak samo, tyle że pod osloną silnika. Czerwonym kółkiem jest zaznaczony EGR i tam jest wlasnie ta klapa gasząca.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Na początku chciałem wam podziękować bo poszedłem, znalazłem tą klapkę, lecz nie była zamknięta tylko otwarta, mimo to poruszałem nia kilka razy i o dziwo samochód zapalił za pierwszym razem pojechałem sie przewieść po okolicy, wróciłem do domu postawiłem samochód, chce dla pewności odpalić go ponownie lecz nie da rady znowu ;/ poruszałem znowu tą klapką lecz nic nie dało, (robiłem tak 3 razy) teraz gdy właczam zapłon to kontrolka od świec żarowych nie świeci lecz myślę że to dlatego że samochód jest ciepły i się nagrzał po przejażdzce, ale zaraz pójdę znowu zobaczyć czy się zaświeci kontrolka bo jak nie to znaczy ze ten przekaźnik 109 mi padł i będzie do wymiany ;/ Jakieś sugestie?
Przelutuj styki przekaźnika 109
[ Dodano: Sob 17 Kwi, 2010 ]
Poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=109
[ Dodano: Sob 17 Kwi, 2010 ]
Poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=109
Aha, mam jeszcze jedno pytanie, które z tych czujników mam odłączyć aby "zapalił za pierwszym razem" ? tzn, gdzieś przeczytałem ze koleś odłączył "czujnik cieczy chłodzącej" i zapalił mu bez problemu. No i jak mam się do tego zabrać ponieważ nie wiem jak to odczepić :/
http://yfrog.com/htdsc02403ij
http://yfrog.com/htdsc02403ij
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 21:55 przez Gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak przekaźnik nawalił to nic to ci nie da poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=109Gustav pisze:Aha, mam jeszcze jedno pytanie, które z tych czujników mam odłączyć aby "zapalił za pierwszym razem" ? tzn, gdzieś przeczytałem ze koleś odłączył "czujnik cieczy chłodzącej" i zapalił mu bez problemu. No i jak mam się do tego zabrać ponieważ nie wiem jak to odczepić :/
http://yfrog.com/htdsc02403ij
a czujnik temp. jest pod krućcem świec żarowych układu chłodzenia co pokazałeś na zdjęciu
Chyba jest rzeczywiście tak jak mówisz, bo poszedłem teraz, włączyłęm zapłon, pojawiła sie kontrolka świec żarowych - samochód zapalił, druga próba było tak samo, tzrecia próba - kontrolka sie już nie zapaliła a samochód razem z nią :/ Także wszystko wskazuje na ten przekaźnik, postaram sie go jutro kupić, jak mi nie będzie chciał sprzedać jutro to w poniedziałek i powinno być wszystko dobrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 244 gości