Strona 1 z 1
Jaki to silnik i dlaczego gaśnie?
: czw sty 05, 2006 21:16
autor: dob
WITAM!
Od prawie roku jestem BAAARDZO szczęśliwym posiadaczem Golfa II `88 jednak mam mały problem; w sumie to dwa:
1.
Nigdzie nie mogę doszukać się oznaczenia silnka jaki mam w aucie; tzn nie wiem jaki to typ silnika np NZ... itd. Samochód kupiłem już w Polsce i nie posiadam niestety żadnych niemieckich dokumentów. Nie moge doszukać się informacji o tym silniku w żadnej instrukcji, sporo szukałem też w internecie (np linki na forum) i nic. Jest to silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa i katalizatorem ale bez sondy lambda o pojemności 1.3l (w dow. rej. wpisane jest dokładnie 1263 cm3 /40 kW).Jaki to silnik?
2.
Od jakiegoś czasu silnik zaczął gasnąć bez powodu! Dzieję się tak dopiero gdy silnik się nagrzeje; najczęściej na biegu jałowym albo w czasie zniamy biegów tzn w momencie zdjęcia nogi z gazu. Nie zdaża sią to za każdym razem ale zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie. Najbardziej martwi mnie jednak to, że czasami nie można go później uruchomić przez około 10min.Co może być tego przyczyną?
Będę BARDZO wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
dob
: czw sty 05, 2006 21:20
autor: Prince2005
według mnie jest to NZ, ale sondę powinien mieć.
: czw sty 05, 2006 21:21
autor: hanti
numer silnika zaczyna się od modelu silnika np. tak jak u mnie JP1244536.........
poszulaj w papierach a jak nie to jest nabity na bloku
POZDRO
: czw sty 05, 2006 21:51
autor: Adamm
co do gasniecia auta moze byc wiele przyczyn. swiezy jest temat gdzie ktos rozwiazal sprawe gasnacego auta - i byl to czujnik halla. ale moga tez byc inne powody
: czw sty 05, 2006 21:55
autor: Tomasz Żaguń
Sprawdż stabilizator biegu jałowego boon leży zapewne.A co do nz to pojemność 1272 produkowany od 05.87-07.92 moc 40 kW/%% Km ,wtrysk Digijet , sondę i katalizator powinien mieć
[ Dodano: Czw Sty 05, 2006 8:56 pm ]
55 koni mech miało być a nie %%
: czw sty 05, 2006 23:27
autor: dob
Czujnika Hala też przyszedł mi do głowy i pewnie od tego rozpocznę poszukiwania przyczyny gasnącego silnika.
Stabilizator biegu jałowego??? Nie za bardzo wiem o co chodzi; proszę o jakieś szczegóły.
: pt sty 06, 2006 20:48
autor: Tomasz Żaguń
Jest to takie urządzenie które po wrzyceniu na luz podtrzymuje obroty silnika aby niezgasł.To jest wiekości dwóch baterii r20 i jest w okolicy aparatu zapłonowego .
: pt sty 06, 2006 21:11
autor: dob
Tomasz Żaguń pisze:Jest to takie urządzenie które po wrzyceniu na luz podtrzymuje obroty silnika aby niezgasł.To jest wiekości dwóch baterii r20 i jest w okolicy aparatu zapłonowego .
Znalazłem coś podobnego tylko że nie przy aparacie zapłonowy (tzn. rozdzielaczu) ale pod kolektorem ssącym. Rozmiar mniej więcej się zgadza; są do niego podłączone chyba dwa przewody od podciśnienia i jeszcze jakaś wtyczka elektryczna.Żeby to wyciągnąć będzie się trzeba nieźle nagimnastykować; najłatwiej będzie chyba zdjąć kolektor. Czy ten stabilizator jest rozbieralny i czy ewentualnie można go naprawić, bo podejżewam że w sklepie zawołają za nowy ładnych "parę" złotych.
: pt sty 06, 2006 21:21
autor: Tomasz Żaguń
Pyknij fotkę to się zobaczy ale to chyba to bo tam też tak było wtyczka i przewody powietrzne.Jest to nierozbieralne ale pomaga na krótko mycie w benzynce extrakcyjnej .
: sob sty 07, 2006 16:41
autor: lagwus
moj MK3 podobnie sie zachowywal, oto rozwiazanie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=32089
Re: Jaki to silnik i dlaczego gaśnie?
: pn sty 09, 2006 12:42
autor: simm
Siemka ja mam golfa 1,3 88r oznaczenie mojego silnika to MH gaźnik pierburg 2E3 a to że gaśnie to chyba dysza od wolnych obrotów , a to że nie możesz odpalić to to że jest wilgotny(jechałeś w deszcz albo po mokrej szosie) przynajmniej ja miałem taki kłopot
pozdro
: pn sty 09, 2006 19:45
autor: dob
Siemka ja mam golfa 1,3 88r oznaczenie mojego silnika to MH gaźnik pierburg 2E3 a to że gaśnie to chyba dysza od wolnych obrotów , a to że nie możesz odpalić to to że jest wilgotny(jechałeś w deszcz albo po mokrej szosie) przynajmniej ja miałem taki kłopot Smile pozdro
Dzięki za zainteresowanie i chęć do pomocy ale pisałem, że mam silnik 1.3 na pełnym wtrysku tak więc sam rozumiesz...
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 09, 2006 19:05 ]
oznaczenie literowe/pojemność skokowa/średnica cylindra skok tłoka/ilość cylindrów/kW/model auta/lata produkcji/typ silnika/rodzaj zapłonu
NZ/1272/75/72/4R/40/Golf II/Jetta/5/87-7/88/i, kat/VW Digijet
Teoretycznie zagadka "jaki to silnik?" rozwiazana ale tylko teoretycznie...
bo w dowodzie rejestracyjnym pozostaje wpis dotyczący pojemności skokowej - 1263cm3
Znając życie to pani w wydziale komunikacji też człowiek
więc pomylić sie mogła...
Dziekuję wszytkim za pomoc!!!
p.s. Wątek pojemności skokowej będę się jadnak starał wyjaśnić