Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika.

: sob kwie 17, 2010 09:26
autor: jarnes
Witam
Wczoraj byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że nie pali mi na wszystkich cylindrach. Ogólnie jest tak, że na biegu jałowym rzeczywiście nierówno chodzi tzn. obroty na obrotomierzu nie skaczą, ale słychać, że silnik nie pracuje równo. Jednak jak już mam go na biegu i jadę to zdaje mi się, że pracuje równo? Jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach? Czasami też po dłuższym postoju np. tak ze 3 dni po odpaleniu chodzi chwilę jak traktor? Co mam zrobić, w pierwszej kolejności chciałem wymienić świece zapłonowe.
Z góry dzięki za pomoc.
Mój silnik to 1.8 PB.

: sob kwie 17, 2010 09:34
autor: maryjan
jarnes, nierówna praca silnika może wskazywac na zużyte :
- świece,
- kable WN,
- lub aparat zapłonowy.

Na pierwszym miejscu sprawdziłbym stan aparatu zapłonowego (może być zaśniedziały), potem sprawdź kable WN (ciemny garaż powinien pokazać "tańczące iskry"), jak nadal będzie nierówno chodził a powyższe czynnosci zostaną wykonane to wtedy dopiero sprawdź świece lub je wymień.

Sprawdzanie świec jest banalnie proste na odpalonym silniku ściągaj po kolei kable z każdej z świec.

UWAGA - rób tak aby prąd nie narobił Tobie krzywdy.

: sob kwie 17, 2010 09:36
autor: Karol G60
Swiece mozesz wymienic jezeli nigdy ich nie wymieniałes badz zostały wymienione na niewłasciwe co przyspieszyło ich zużycie... mozesz tez sprawdzić kopułke czy nie ma osadu na wew, czesci metalowych stopek, palec czy nie jest zweglony lub skruszony, i stan przewodów zapłonowych czy nie maja przebicia przy ewentualnym zdjeciu ich na samym początku pojedyńczo po koleji żeby sprawdzić na którym nie chodzi lub nie ma reakcji..

: sob kwie 17, 2010 10:05
autor: jarnes
świece chyba były wymieniona na właściwe marki ngk razem z przewodami WN. Było to 2,5 roku temu i jakieś 40 tyś. km

: sob kwie 17, 2010 10:54
autor: kawowy19
sprawdz sobie wezyski podcisnieniowe i przewod od serwa hamulcowego.
ostatnio u kolegi wszystko bylo ok obroty przybite na 900 a chodzil tak dziwnie pyrkajac
winny okazał sie krotki przewod ktory wychodzi od kolektora i idzie do wezyka plastikowego do serwa hamulcow. Moze u Ciebie jest podobnie :)