Golf III 1.8GT 1993r. - TPS czy czujnik temperatury?
: pt kwie 16, 2010 20:49
Witam.
Mam problem, ponieważ po odpaleniu obroty utrzymują się cały czas na poziomie 1700obr./min., nie wiem co może być przyczyną, ale podejrzewam tylko dwie rzeczy:
1) błędne ustawienie TPS
i tu pytanie czy błędne ustawienie TPS może wywoływać właśnie takie podwyższone obroty?
2) czujnik temperatury, który może być zepsuty i wskazywać, że silnik jest za zimny i będzie wtedy załączało się automatyczne ssanie.
jak to mogę sprawdzić? po odpięciu czujnika temp. obroty spadają to tych w miarę "normalnych"
I jeszcze takie pytanie jak rozpoznam czy mam podpięcie pod komputer i tylko te kody błyskowe czy ten normalny interfejs?
Czy ustawiając wyprzedzenie zapłonu oprócz ustawienia na aparacie zapłonowym muszę coś ustawić podpinając się pod komputer? Bo zauważyłem, że jak dobrze ustawie sobie wyprzedzenie to auto jeździ ładnie, ale po kilku godzinach znów wszystko wraca do poprzedniego stanu. Czym to może być spowodowane?
PROSZĘ POMÓŻCIE...
[ Dodano: 16 Kwi 2010 21:50 ]
???
Mam problem, ponieważ po odpaleniu obroty utrzymują się cały czas na poziomie 1700obr./min., nie wiem co może być przyczyną, ale podejrzewam tylko dwie rzeczy:
1) błędne ustawienie TPS
i tu pytanie czy błędne ustawienie TPS może wywoływać właśnie takie podwyższone obroty?
2) czujnik temperatury, który może być zepsuty i wskazywać, że silnik jest za zimny i będzie wtedy załączało się automatyczne ssanie.
jak to mogę sprawdzić? po odpięciu czujnika temp. obroty spadają to tych w miarę "normalnych"
I jeszcze takie pytanie jak rozpoznam czy mam podpięcie pod komputer i tylko te kody błyskowe czy ten normalny interfejs?
Czy ustawiając wyprzedzenie zapłonu oprócz ustawienia na aparacie zapłonowym muszę coś ustawić podpinając się pod komputer? Bo zauważyłem, że jak dobrze ustawie sobie wyprzedzenie to auto jeździ ładnie, ale po kilku godzinach znów wszystko wraca do poprzedniego stanu. Czym to może być spowodowane?
PROSZĘ POMÓŻCIE...
[ Dodano: 16 Kwi 2010 21:50 ]
???