Golf III 1.8GT 1993r. - TPS czy czujnik temperatury?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Golf III 1.8GT 1993r. - TPS czy czujnik temperatury?

Post autor: krzysiiekb » pt kwie 16, 2010 20:49

Witam.

Mam problem, ponieważ po odpaleniu obroty utrzymują się cały czas na poziomie 1700obr./min., nie wiem co może być przyczyną, ale podejrzewam tylko dwie rzeczy:

1) błędne ustawienie TPS
i tu pytanie czy błędne ustawienie TPS może wywoływać właśnie takie podwyższone obroty?

2) czujnik temperatury, który może być zepsuty i wskazywać, że silnik jest za zimny i będzie wtedy załączało się automatyczne ssanie.

jak to mogę sprawdzić? po odpięciu czujnika temp. obroty spadają to tych w miarę "normalnych"

I jeszcze takie pytanie jak rozpoznam czy mam podpięcie pod komputer i tylko te kody błyskowe czy ten normalny interfejs?

Czy ustawiając wyprzedzenie zapłonu oprócz ustawienia na aparacie zapłonowym muszę coś ustawić podpinając się pod komputer? Bo zauważyłem, że jak dobrze ustawie sobie wyprzedzenie to auto jeździ ładnie, ale po kilku godzinach znów wszystko wraca do poprzedniego stanu. Czym to może być spowodowane?

PROSZĘ POMÓŻCIE...

[ Dodano: 16 Kwi 2010 21:50 ]
???


KaBe

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt kwie 16, 2010 21:52

krzysiiekb pisze:czy błędne ustawienie TPS może wywoływać właśnie takie podwyższone obroty?
Moim zdaniem błędne ustawienie TPS może wpływać na obroty, ale nie wiem do jakiego poziomu obroty mogą wzrastać, ale coś wspólnego ma. Dzieje się tak ponieważ sterownik silnika w ABS poza ustalaniem czasów otwarcia wtryskiwacza wyznacza także kąt wyprzedzenia zapłonu, a jak wiadomo wraz ze zmianą kąta zapłonu zmieniają się wolne obroty. Wyprzedzenie zapłonu sterownik wyznacza uwzględniając obciążenie silnika, a do obliczenia obciążenia potrzebne są informację o prędkości oownikbrotowej silnika, prędkości pojazdu i kącie otwarcia przepustnicy, czyli z TPS.
krzysiiekb pisze:2) czujnik temperatury, który może być zepsuty i wskazywać, że silnik jest za zimny i będzie wtedy załączało się automatyczne ssanie.

jak to mogę sprawdzić?
Najprościej Vagiem w blokach pomiarowych podglądnąć jaką temperaturę widzi sterownik porównać np. ze wskazaniami na desce. Jak się tak nie da to pozostaje pomiar rezystancji w różnych temperaturach i porównanie z tabelą porównawczą (jest gdzieś na forum).
krzysiiekb pisze:I jeszcze takie pytanie jak rozpoznam czy mam podpięcie pod komputer i tylko te kody błyskowe czy ten normalny interfejs?
Nie wiem czy nie musisz znać typu sterownika i rok, oraz miesiąc produkcji. 1,8 GT to ABS, a ten to w 1993 wychodził z przynajmniej dwoma typami sterowników.


JaroW

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » pt kwie 16, 2010 22:00

Jarowo, tylko jest problem, bo nie wiem jaką temperaturę może mieć silnik w danej chwili skoro będę miał zepsuty czujnik temp i nie porównam z tabelą. a co do vaga to nie mam dostępu niestety.

rok produkcji to 28.10.1992r.

a jakiej firmy warto kupować te nieoryginalne czujniki temp? bo oryginał kosztuje 100zł. kolor ma być żółty lub niebieski?

i jeśli mogę prosić to chciałbym się dowiedzieć o numer katalogowy czujnika temperatury w golfie III 1.8 90KM 1992r. ABS

[ Dodano: 17 Kwi 2010 10:09 ]
???

[ Dodano: 17 Kwi 2010 20:05 ]
rzeczywiście coś było z czujnikiem temperatury nie tak. wymieniłem i śmiga. obroty spadły. dzięki.


KaBe

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz kwie 18, 2010 19:05

krzysiiekb, sorki nie pisałem bo nie miałem nic więcej do dodania. Etkę mi diabli wzięli wraz ze stacjonarnym kompem, a laptopie rozdzielczość nie puszcza . Zamiennik czy oryginał? Niestety każdy w tym temacie ma inne doświadczenia i odpowiedź jest trudna. Najważniejsze, że Ci teraz auto śmiga dobrze.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości