Strona 1 z 1

luz na kolumnie nówka

: pt kwie 16, 2010 19:40
autor: krzys301
Witam serdecznie, wprawdzie mam Skode I 1.6 , ale z tego co slyszalem to NIEMAL blizniak Golfa 4.
Chodzi mi o luz na kolumnie kierownicy, przy ruszaniu prawo- lewo ( silnik na chodzi) slychac stuk, slychac go tez przy przejezdzaniu przez dziury , nierownosci.
Owy stuk zanika, kiedy wyciagne kierownice maksymalnie do siebie.

dodam auto jest po 8 tys km, podejrzewamze to moze byc jakis luz na elemencie umozliwiajacym regulacje dlugosci kolumny.
w serwisie oczywiscie mnie olewaja mowiac , ze tak ma byc.
Moze ktos sie z tym spotkal, dzieki z gory za pomoc:)

: sob kwie 17, 2010 11:52
autor: pinstonvw
Jeśli przy zgaszonym silniku są luzy ruszając kierownicą w obie strony to raczej jest to normalne. Odpal silnik i układ wspomagania wyeliminuje ten problem. O ile te luzy pochodzą z przekładni kierowniczej. Jeśli natomiast luzy są w kolumnie kierowniczej to proponuje samemu się za to zabrać. Rozebrać przesmarować braki i złożyć kompletnie. Być może tam tkwi problem. Może coś jest nieskręcone należycie dobrze.

: sob kwie 17, 2010 11:59
autor: krzys301
luz i stuk na odpalonym aucie.

: sob kwie 17, 2010 13:53
autor: pinstonvw
Sprawdź sobie ten przegub łączący kolumnę z przekładnią, być może jest dość zużyty i stąd ten luz i stukanie. Bądź też jest źle umocowany, albo nie dokręcony.

: sob kwie 17, 2010 15:59
autor: Progresywny
krzys301 pisze:przy ruszaniu prawo- lewo ( silnik na chodzi) slychac stuk, slychac go tez przy przejezdzaniu przez dziury , nierownosci.
Te same objawy miałem... rownież myslalem ze to kolumna, i co sie okazało wahacz na tuleji nie byl dokręcony ;|
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae2 ... e3462.html

Re: luz na kolumnie nówka

: sob kwie 17, 2010 16:48
autor: pinstonvw
krzys301 pisze: Owy stuk zanika, kiedy wyciagne kierownice maksymalnie do siebie.
także wahacz nie ma tu chyba nic do gadania. Aczkolwiek można sprawdzić dla świętego spokoju.

: sob kwie 17, 2010 17:20
autor: Progresywny
krzys301 pisze:Owy stuk zanika, kiedy wyciagne kierownice maksymalnie do siebie.
Noo, to mnie własnie zastanawia... przeciez co by miala regulacja do tego :?:

: sob kwie 17, 2010 19:41
autor: krzys301
zauwazylem to przypadkiem
a owy charakterystyczny stuk wystepuje przy wlaczonym i wylaczonym motorze.
W skodzie chyba wiedza co to jest( moze historia podobna do Toyoty, badz Citroena Berlingo- wczoraj puszczali na TVN Turbo, gdzie firma wiedziala co jest grane, a ludzi tylko zwodzili)

: sob kwie 17, 2010 21:05
autor: pinstonvw
Spróbuj dojść do epicentrum tego stukania. Jeśli masz pojęcie to sam to zrób. Tzn rozbierz i złóż ponownie. A jak nie to znajdź kogoś taniego i dobrego. Trzeba coś pogrzebać bo samo ocenianie nic nie pomoże.

: wt kwie 20, 2010 20:31
autor: krzys301
mam autko na gwarancji, a serwis twierdzi, ze TTTM .
wprawdzie da sie z tym zyc, ale nie po to kupilem nowe autko( choc dzis żaluje), by miec luzy , stuki.
Nauczka na przyszlosc, ze jak sie kupuje nowe autko, to trzeba dokladnie testowac identyczny model, gdyz do tanszych wersji laduja gorsze podzespoly ( mam sluzbowa 1.8 T , a prywatnie 1.6 ).

Dzieki za reakcje na post:)

: wt kwie 20, 2010 20:57
autor: Paweł Marek
dobrze widze? 8 tysięcy? Co to skoda I? Yeti? Octavia I?

: wt kwie 20, 2010 21:09
autor: Zimny Chirurg
Witam

Panowie spokojnie. Tak nie moze być by po 8 tyś coś waliło w aucie. Ja mam lekko wybity 1 drażek i tez dobiegają do mnie niekiedy lekkie stuki. I jak mówisz ze to nowe ale ma moze jakaś wade. Proponuje odwiedzić dobrą stacje diagnostyczną i pojechać na trzepaki i może coś innego poleciało i tu nie wina kolumny tylko np wadliwej koncówki dr. kier. która sie wybiła bo była jakaś lewa.

Pozdro

ZC

: śr kwie 21, 2010 19:59
autor: krzys301
octavie I, 2009, 1.6 BFQ z lpg fabrycznym, samochod ktorego grupa VW moze sie wstydzic

[ Dodano: 12 Maj 2010 12:50 ]
trzeci serwis i w koncu wymienili mi ta kolumne:)
inne autko, az milo sie teraz jezdzi :)