Strona 1 z 1

Grzechotanie skrzyni - dosyć nietypowe

: pt kwie 16, 2010 17:02
autor: phanteon
Witam

Audi A3, TDI 90koni, manual 5 biegów, przebieg ok 210 tys. Olej w skrzyni nie zmieniany.

Od początku jak posiadam to auto to coś mi ten lewarek trzepał i szarpał. Szczerze mówiąc myślałem, że to coś z poduszkami - ale niby wszystkie są ok a i przy ruszaniu, nawet bardzo mocnym, nie trzepie silnikiem. Mam wrażenie, że raz mocniej wibruje buda przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem, ale...do czasu. Ost przy pełnym bucie lekko coś drga. W sumie jakoś nie zauważyłem, żeby mocniej, ale w okolicach 2000-2400 obrotów i tylko na czwartym biegu coś metalicznie się obija. Wyczaiłem, że wystarczy przytrzymać drążek zmiany biegów, żeby tego nie było. Dla mnie brzmi to jak by ta wajcha na skrzyni wpadała w wibracje (bo podobny dźwięk jest jak się tą wajchę samemu rusza na postoju - tylko w trakcie jazdy słychać tych uderzeń z 10 na sekundę). Czy ta wajcha odpowiadać może również za te wibracje i "efekty dźwiękowe" w postaci buczenia czy też tych uderzeń. Jak się to odbywa z ew naprawą?

Jeszcze mam taką uwagę - przeczytałem, że były różne oleje w do skrzyń biegów przed 99 rokiem i po 99. Moje auto jest z października 98 i może ktoś wcześniej spitolił dobór oleju. Biegi wchodzą 99% (czasami trzeba dwa razy wcisnąć sprzęgło, żeby wsteczny wrzucić).

Pozdrawiam i dziękuję za ew pomoc.
:pub:

: pt kwie 16, 2010 21:34
autor: Karol G60
może cos w skrzyni na zębatce 4 biegu luz koło zębate dostało i obija sie o sasiednie i wymusza przesówanie sie pezsówki co dalej za tym idzie wybieraka i przechodzi na dzwignie zmiany biegów...... najlepiej rozebrać skrzynie ale długo zejdzie napewno.. a druga napewno troche kosztuje... napewno olej nie ma nic do tego..... podobnie jest u kolegi w audi b4 tam jest wzdłóz skrzynia ale objawy podobne....

: sob kwie 17, 2010 00:41
autor: phanteon
Karol G60 pisze:może cos w skrzyni na zębatce 4 biegu luz koło zębate dostało i obija sie o sasiednie i wymusza przesówanie sie pezsówki co dalej za tym idzie wybieraka i przechodzi na dzwignie zmiany biegów...... najlepiej rozebrać skrzynie ale długo zejdzie napewno.. a druga napewno troche kosztuje... napewno olej nie ma nic do tego..... podobnie jest u kolegi w audi b4 tam jest wzdłóz skrzynia ale objawy podobne....
Poproszę bardziej optymistyczną wersję. Tylko dziwi mnie to, że tylko przy tych obrotach się to dzieje a powyżej (od 2500) cisza elegancka jest.

: sob kwie 17, 2010 08:46
autor: Karol G60
Najlepiej w 2 osoby zbadać to.. podniesc auto na podstawki i właczyc 4 bieg i obsłuchiwać tyrkotanie i czy wybierak skacze co powoduje skoki dzwigni zmiany biegów....

: sob kwie 17, 2010 08:53
autor: kornata_m
Kolego ściągnij mieszek i popatrz sobie na plastikowe tulejki które ślizgają się po bolcu jak ruszasz wajchą do przodu i do tyłu. Możesz mieć je wyrobione i dlatego drążek drga. Pewnie ktoś dużo jeździł na czwórce z ręką na lewarku i dlatego się one wyrobiły.

tu masz rysunek poglądowy, chodzi o tuleje nr 22, 26, 27.

Obrazek