Strona 1 z 1

mk2 problem z nie równą praca silnika

: czw sty 05, 2006 17:54
autor: Rudy83
witam wszystkich mam problem z nie równa praca sinika na biegu jałowym i nie tylko jak przyspieszm to juwniez przerywa co to moze byc??prosze o porady na gg2287397i z góry dzieki bo juz nie wiem co mam robic co pojade do mechanika to on nie wie co jest lub wezmie kase i dalej samochud tak samo chodzi a zalezało by mi na tym zeby wszystko było git

[ Dodano: Czw Sty 05, 2006 16:56 ]
silniczek mam 1,8i na jedno punkcie monojetronik

: czw sty 05, 2006 17:58
autor: Prince2005

: czw sty 05, 2006 18:32
autor: krystian
Moze uszczelka pod glowica?

: czw sty 05, 2006 19:05
autor: WODA
przyczyn moze byc wiele...
1)silniczek krokowy(tzw.silniczek biegu jałowego)
2)cos z wN (świece,kable,kopułka,palec
3)przepływomierz
4)czujnik temp.
5)sonda lambda
6)pompa paliwa
7)przypchany filtr paliwa


pozdrawiam

: czw sty 05, 2006 19:15
autor: Arch
no ja mam cos dokladnie podobnego, na poczatku myslalem, ze wlalem lewe paliwo...

mam 1.8 benzyna wielopunkt:
na biegu jalowym obroty lataja od pierwszej cienkiej kreski pod 1000rpm do chyba drugiej nad tym poziomem... dodajac gazu czasami auto reaguje normalnie, czasami znow nie reaguje na niego w ogole, obroty spadaja do wartosci, gdzie silnik juz praktycznie gasnie... kiedy przycisne wtedy do dechy, to po paru sekundach silnik sie rozkreca i na chwile wraca do normalnej pracy
kiedy jade, wcisnawszy sprzeglo, auto czasami gasnie (rowniez dostaje latania obrotow), przy jezdzie potrafi zejsc z obrotow i sie jakby dlawic, po czym za pare sekund znow sie rozkreca...
przy rozruchu bywa podobnie: zapale - zgasnie...

wie ktos moze o co chodzi?

(dodam, ze mam zamontowana przez jakis garazowy serwis blokade pompy paliwa w aucie, ale nie wiem czy to to swiruje.... watpie)

:niewiem:

: czw sty 05, 2006 22:32
autor: adams26
prawdopodobnie to silniczek krokowy on reguliuje obrotami biegu jalowego ale moze jeszcze byc walniety czujnik temperatury ten niebieski lub potencjometr przepustnicy ja osobiscie mialem uszkodzony kabel od potencjometru przepustnicy.

: pt sty 06, 2006 17:31
autor: Rudy83
a wiecie moze co oznacza błąd 212 bo taki wyszedł z komputerowej diagnostyki a koles w warsztacie nie wiedział co on oznacza ale kase wziął:)bo prawdopodobnie to jest przyczyna takiej pracy silnika na biegu jałowym

[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 16:35 ]
świece zmieniłem i nic kopułke i palec oraz przewody równiż i nic a sade lambda sprawdzał klijęt na warztacie to mówił ze reaguje normanie czyli jest dobra podobno

: sob sty 07, 2006 20:17
autor: Craven4
mam podobny problem czasami (bo nie zawsze) ale tylko z "dlawieniem sie" na biegu jalowym... a co do nierownej pracy silnika to u mnie przyczyna byla odma z calym odpowietrzeniem silnika... po jej wymianie silnik juz pracuje rowno....

: sob sty 07, 2006 20:46
autor: Rudy83
a gdzie jest ten silniczek krokowy??? w którym miejscu??

: sob sty 07, 2006 22:59
autor: tata61
odepnij sonde lambda i sprawdź obroty.Jak się uspokoi to już wiesz

: pt sty 20, 2006 16:08
autor: Rudy83
witam ja juz mam problem z głowy a najleprze ze umnie wystarczyło docisnac kostke od bezpieczników bo umnie wcale nie był podłaczony regulator podcisnienia:) zmianiłem mechaniak i juz jest git zapłaciłem za cała djagnostyke silnika i elektryke 120zł ale widac ze gosciu konkretny wiedział co z czym sie je zaczynam wierzyc ze sa jeszcze prawdziwi mechanicy:)pozdrowienia i dzieki wszytkim za porady

: pt sty 20, 2006 16:23
autor: Gwiazdor
Rudy83 pisze:a gdzie jest ten silniczek krokowy??? w którym miejscu??
Jak linka dochodzi do gaźnika to zaraz pod tym uchem od wejścia zabezpieczeń linki jest czarne pudełko z kostką - to jest właśnie silniczek krokowy.

Spróbuj taką rzecz:
Kup preparat poprawiający styczność (w elektryce) i zdjemij wtyczkę od silniczka krokowego i popsikaj na styki w silniczku. I sprawdź co się dzieje. Może się poprawić.
Ale jak Ci przerywa przy przyśpieszaniu to już to nie jest wina silniczka bo on steruje obrotami biegu jałoweg.
Sprawdź od razu podstawę gaźnika (zespołu wtryskowego - w RP to bardzo śmiesznie brzmi :grin: ) czy nie jest oberwana (to się lubi w RP psuć tak samo jak silniczek krokowy - to jedyne wady tych wtrysków - no i gorsze osiągi niż 1.8 gaźnikowca)
Z tyłu do obudowy gaźnika (tej plastikowej) dochodzą dwa przewody podciśnienia (patrząc na silnik lewy przewód chyba idzie do sterowania zamykaniem zimnego powietrza w obudowie filtra - prawy nie jestem pewien)

Z tyłu gaźnika są jeszcze inne przewody podciśnienia ale to już zależy jak jest wyposażony RP to są z tyłu inne rozwiązania.

W najgorszym wypadku jest drugi silniczek (coś na wzór silniczka krokowego) po prawej stronie wtrysku (patrząc na silnik) ale nie spotkałem się z jego uszkodzeniami i nie wiem czym się objawiają. Wiem tyle że część jest niedemontowalna i wymaga wymiany całego wtrysku.

Na giełdzie czy na szrotach kupisz silniczek ale przeważnie z całym układem wtryskowym (niewielka różnica w cenie) coś koło 100-150zł.