Strona 1 z 2

Problem z zapłonem 2E >po swapie<

: pt kwie 16, 2010 10:24
autor: Leszek Madison
Witam,

Jestem w trakcie swapa z 1.8 ABS na 2.0 2E. Oba silniki są z 94 roku oraz żaden nie miał immobilizera.

Mam niestety braki w częściach, a są to: brak przekaźnika nr 30 do sterowania Digi oraz brak gumowej rury dolotu (przepustnica oraz odmy są na wierzchu) :crazy:

Silnik ładnie odpala, ale po 2 sekundach gaśnie, bez reakcji na pedał gazu.

Dodam, że po włączeniu zapłonu krokowiec wydaje cichutki buczący dźwięk i dotykając go można poczuć delikatne drgania.

Pompa paliwa działa (dodam, że jeszcze siedzi 1.2 Bar z silnika ABS, ale mam 3 Bar z 2E, także zaraz wymienię), nie świeca kontrolki ładowania, oleju, nie podnosi się wskazówka poziomu paliwa, podświetlenie licznika działa, jak również wyświetlacze.

Co to może być?? :crazy:

1. Brak przekaźnika 30 sterującego Digi?
2. Brak rury dolotowej, przez co silnik się dławi?
3. Za słabe ciśnienie pompy paliwa 1.2 Bar?
4. Trzęsienie ziemi, gradobicie, koklusz ??

Dziękuję za wszelkie pomocne sugestie :bigok:

: pt kwie 16, 2010 11:37
autor: agrala
nie brakuje ci czasami przeplywomierza
2.0 2E ma przeplywomierz a ABS go nie posiada - p zdjeciu wtyczki z przeplywomierz sa wlasnie takie objawy ze odpala i gasnie
zalozyles w ogole sterownik silnika do 2E czy palisz z ABSu bo cos mi sie wydaje ze zostawiles stara instalacje, chyba ze masz polem ze wzrokiem i nie widzisz luznych wtyczek od instalacji
w ktorym miejscu byl przekaznik o ktorym mowisz - tam sa 2 rzedy przekaznikow, dokladnie w ktorym miejscu on byl

: pt kwie 16, 2010 12:23
autor: Leszek Madison
agrala pisze:nie brakuje ci czasami przeplywomierza
Przepływomierz jest i podłączony. Tylko, jak już wspomniałem, nie ma rury dolotowej.
agrala pisze:zalozyles w ogole sterownik silnika do 2E czy palisz z ABSu bo cos mi sie wydaje ze zostawiles stara instalacje
Założyłem całą wiązkę z silnika 2E wraz z kompem.
agrala pisze:chyba ze masz polem ze wzrokiem i nie widzisz luznych wtyczek od instalacji
Chciałbym żeby tak było, ale 3 razy sprawdzałem i wszystko jest podłączone :crazy:
agrala pisze:w ktorym miejscu byl przekaznik o ktorym mowisz
On nie "był", ale właśnie "powinien być" w okienku numer 3 skrzynki przekaźników - czyli górny rząd, trzecie okienko od lewej. Każdy kto ma wielopunkt to ma też tam jakiś przekaźnik. W mono okienko nr 3 jest puste.

: pt kwie 16, 2010 12:36
autor: agrala
ten przekaznik zasila sterwonik silnika wiec lepiej go tam wloz, choc troche to dziwne za zapala skoro ECU nie ma zasilania
co do przeplywomierza to czy jest podlaczay rura do przepustnicy?
jezeli nie to masz juz przyczyne
przeplywomierz musi byc podlaczony rura do przepustnicy w przeciwnym wypadku silnik dostaje zbyt mala dawke paliwa i z tego powodu gasnie
dawka paliwa jest dobierana na podstawie zasysanego powietrza i obrotow silnika

: pt kwie 16, 2010 13:03
autor: Leszek Madison
No właśnie nie ma rury bo mi pocztą jeszcze nie przyszła :panna:

A o przekaźnik pytałem w ASO nawet i podziękowałem po "będzie na wtorek"...

Ciężko go zdobyć jak jest potrzebny :(


Czyli rozumiem, że bez rury dolotowej nie ma szans żeby silnik pochodził dłużej niż 2 min?

: pt kwie 16, 2010 16:38
autor: agrala
nie ma szans bo nie rusza sie klapka przeplywomierza
nie probuj go rozbierac
rura od ABSa nie bedzie pasowala?

: pt kwie 16, 2010 17:52
autor: Leszek Madison
Niestety dopiero po weekendzie będę miał rurę od 2E :(

Rura od ABSa ma mniejszą średnicę, ale jest z plastiku dlatego podda się sile opalarki ;)

: pt kwie 16, 2010 17:58
autor: Andrzej32
Zmień jeszcze pompe za wczasu bo bedziesz miał dalsze problemy. 1.2 bara nie starczy. Zamiast ruzy załóż cokolwiek nawet papierową :D tu przesadziłem ale taka prawda jezeli chcesz tylko zobaczyć czy działa :)

: pt kwie 16, 2010 19:29
autor: Leszek Madison
Zrobiłem małą rzeźbę i przeciąłem na pół rurę od ABSa i połączyłem ją z gumą od ciepłego powietrza z Fiata 126p :rotfl: Jak nie zapomnę to dodam zdjęcie jak to wyszło :hmm:

Nie wiedziałem że tam aż takie ssanie jest :blush:

Silniczek ładnie wkręca się w obroty, ale jak tylko puszczę gaz to zdycha, bo krokowiec jeszcze nie jest wpięty w rurę i nadal brak przekaźnika 30 :helm:

Jutro jak dobrze pójdzie to polecę w jedno miejsce i sobie przywiozę to ustrojstwo :okej:

: pt kwie 16, 2010 20:44
autor: Paweł Marek
Nie wiem jak odpalasz bez 30, podpiąłeś na krótko?
Jeśli nie możesz wytrzymać żeby sobie pojeździć to naciąg linkę gazu tak żebyś zyskał jakieś tam wolne obroty, regulacja jest przy przepustnicy.

: pt kwie 16, 2010 22:00
autor: Leszek Madison
Nic na krótko nie podpinałem. Wyjąłem starą wiązkę, wpiąłem nową i wsio :)

Mam jeszcze przekaźnik od mk2 1.3 NZ, on ma numer 32 i w dwójeczce był właśnie montowany w okienku nr 3 skrzynki, ale to raczej nie to, bo NZ był Digijet, a w 2E jest Digifant ;)

: pt kwie 16, 2010 22:10
autor: Paweł Marek
pasi 32, jeśli tylko nóżki te same i wejdzie, to jest zwykły przekaźnik niema żadnej szczególnej elektroniki

: pt kwie 16, 2010 23:04
autor: Leszek Madison
Rozumiem, ale już mam zaklepany nr 30. Mogą się różnić niewiele, a to wystarczy żeby coś było nie halo. Ogólnie nóżki pasują w to miejsce, bo w mk2 skrzynka jest taka sama :)

: pt kwie 16, 2010 23:07
autor: Paweł Marek
nie niema różnic, przekaźnik to przekaźnik, włącza prąd i wyłącza