Problem z zapłonem 2E >po swapie<

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Problem z zapłonem 2E >po swapie<

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 10:24

Witam,

Jestem w trakcie swapa z 1.8 ABS na 2.0 2E. Oba silniki są z 94 roku oraz żaden nie miał immobilizera.

Mam niestety braki w częściach, a są to: brak przekaźnika nr 30 do sterowania Digi oraz brak gumowej rury dolotu (przepustnica oraz odmy są na wierzchu) :crazy:

Silnik ładnie odpala, ale po 2 sekundach gaśnie, bez reakcji na pedał gazu.

Dodam, że po włączeniu zapłonu krokowiec wydaje cichutki buczący dźwięk i dotykając go można poczuć delikatne drgania.

Pompa paliwa działa (dodam, że jeszcze siedzi 1.2 Bar z silnika ABS, ale mam 3 Bar z 2E, także zaraz wymienię), nie świeca kontrolki ładowania, oleju, nie podnosi się wskazówka poziomu paliwa, podświetlenie licznika działa, jak również wyświetlacze.

Co to może być?? :crazy:

1. Brak przekaźnika 30 sterującego Digi?
2. Brak rury dolotowej, przez co silnik się dławi?
3. Za słabe ciśnienie pompy paliwa 1.2 Bar?
4. Trzęsienie ziemi, gradobicie, koklusz ??

Dziękuję za wszelkie pomocne sugestie :bigok:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt kwie 16, 2010 11:37

nie brakuje ci czasami przeplywomierza
2.0 2E ma przeplywomierz a ABS go nie posiada - p zdjeciu wtyczki z przeplywomierz sa wlasnie takie objawy ze odpala i gasnie
zalozyles w ogole sterownik silnika do 2E czy palisz z ABSu bo cos mi sie wydaje ze zostawiles stara instalacje, chyba ze masz polem ze wzrokiem i nie widzisz luznych wtyczek od instalacji
w ktorym miejscu byl przekaznik o ktorym mowisz - tam sa 2 rzedy przekaznikow, dokladnie w ktorym miejscu on byl



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 12:23

agrala pisze:nie brakuje ci czasami przeplywomierza
Przepływomierz jest i podłączony. Tylko, jak już wspomniałem, nie ma rury dolotowej.
agrala pisze:zalozyles w ogole sterownik silnika do 2E czy palisz z ABSu bo cos mi sie wydaje ze zostawiles stara instalacje
Założyłem całą wiązkę z silnika 2E wraz z kompem.
agrala pisze:chyba ze masz polem ze wzrokiem i nie widzisz luznych wtyczek od instalacji
Chciałbym żeby tak było, ale 3 razy sprawdzałem i wszystko jest podłączone :crazy:
agrala pisze:w ktorym miejscu byl przekaznik o ktorym mowisz
On nie "był", ale właśnie "powinien być" w okienku numer 3 skrzynki przekaźników - czyli górny rząd, trzecie okienko od lewej. Każdy kto ma wielopunkt to ma też tam jakiś przekaźnik. W mono okienko nr 3 jest puste.
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 12:24 przez Leszek Madison, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt kwie 16, 2010 12:36

ten przekaznik zasila sterwonik silnika wiec lepiej go tam wloz, choc troche to dziwne za zapala skoro ECU nie ma zasilania
co do przeplywomierza to czy jest podlaczay rura do przepustnicy?
jezeli nie to masz juz przyczyne
przeplywomierz musi byc podlaczony rura do przepustnicy w przeciwnym wypadku silnik dostaje zbyt mala dawke paliwa i z tego powodu gasnie
dawka paliwa jest dobierana na podstawie zasysanego powietrza i obrotow silnika



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 13:03

No właśnie nie ma rury bo mi pocztą jeszcze nie przyszła :panna:

A o przekaźnik pytałem w ASO nawet i podziękowałem po "będzie na wtorek"...

Ciężko go zdobyć jak jest potrzebny :(


Czyli rozumiem, że bez rury dolotowej nie ma szans żeby silnik pochodził dłużej niż 2 min?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt kwie 16, 2010 16:38

nie ma szans bo nie rusza sie klapka przeplywomierza
nie probuj go rozbierac
rura od ABSa nie bedzie pasowala?



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 17:52

Niestety dopiero po weekendzie będę miał rurę od 2E :(

Rura od ABSa ma mniejszą średnicę, ale jest z plastiku dlatego podda się sile opalarki ;)



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » pt kwie 16, 2010 17:58

Zmień jeszcze pompe za wczasu bo bedziesz miał dalsze problemy. 1.2 bara nie starczy. Zamiast ruzy załóż cokolwiek nawet papierową :D tu przesadziłem ale taka prawda jezeli chcesz tylko zobaczyć czy działa :)
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 18:00 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 19:29

Zrobiłem małą rzeźbę i przeciąłem na pół rurę od ABSa i połączyłem ją z gumą od ciepłego powietrza z Fiata 126p :rotfl: Jak nie zapomnę to dodam zdjęcie jak to wyszło :hmm:

Nie wiedziałem że tam aż takie ssanie jest :blush:

Silniczek ładnie wkręca się w obroty, ale jak tylko puszczę gaz to zdycha, bo krokowiec jeszcze nie jest wpięty w rurę i nadal brak przekaźnika 30 :helm:

Jutro jak dobrze pójdzie to polecę w jedno miejsce i sobie przywiozę to ustrojstwo :okej:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 16, 2010 20:44

Nie wiem jak odpalasz bez 30, podpiąłeś na krótko?
Jeśli nie możesz wytrzymać żeby sobie pojeździć to naciąg linkę gazu tak żebyś zyskał jakieś tam wolne obroty, regulacja jest przy przepustnicy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 22:00

Nic na krótko nie podpinałem. Wyjąłem starą wiązkę, wpiąłem nową i wsio :)

Mam jeszcze przekaźnik od mk2 1.3 NZ, on ma numer 32 i w dwójeczce był właśnie montowany w okienku nr 3 skrzynki, ale to raczej nie to, bo NZ był Digijet, a w 2E jest Digifant ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 16, 2010 22:10

pasi 32, jeśli tylko nóżki te same i wejdzie, to jest zwykły przekaźnik niema żadnej szczególnej elektroniki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » pt kwie 16, 2010 23:04

Rozumiem, ale już mam zaklepany nr 30. Mogą się różnić niewiele, a to wystarczy żeby coś było nie halo. Ogólnie nóżki pasują w to miejsce, bo w mk2 skrzynka jest taka sama :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 16, 2010 23:07

nie niema różnic, przekaźnik to przekaźnik, włącza prąd i wyłącza


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości