Strona 1 z 2

Zgrzytający 1 bieg w aucie do kupienia

: czw kwie 15, 2010 20:54
autor: misiek
Hej :bigok:
Mam do Was pytanie, mianowicie mam okazję kupić autko (mk4), powiedzmy że wszystko z nim ok ale jest jeden minus - podczas szybkiego wbijania (szybki ruch lewarkiem)1 biegu następuje dość mocny zgrzyt, dzieje się tak co kilka włączeń 1 biegu, co ciekawe gdy bieg wrzucam powoli (wolny ruch lewarka) to nic się nie dzieje, czasami jest też problem z samym włączeniem biegu tzn. pchając lewarek trafiam na opór (tak jak by w tym miejscu nie było 1 biegu) też dzieje się to co jakiś czas.
Co może być tego przyczyną, sprzęgło, skrzynia czy wybierak biegów?

: czw kwie 15, 2010 21:03
autor: ordy
misiek pisze:podczas szybkiego wbijania (szybki ruch lewarkiem)1 biegu następuje dość mocny zgrzyt
To prawdopodobnie objaw zużytego synchronizatora 1 biegu. Trudno powiedzieć czy stan ten będzie się długo utrzymywał czy się pogorszy.
misiek pisze:czasami jest też problem z samym włączeniem biegu tzn. pchając lewarek trafiam na opór (tak jak by w tym miejscu nie było 1 biegu) też dzieje się to co jakiś czas
To prawdopodobnie wina wybieraka, trzeba wyregulować i sprawdzić czy pomoże. U mnie było podobnie, ciężko było wsadzić jedynkę, musiałem wcześniej lewarkiem wrzucić dwójkę dopiero potem wchodziła jedynka.

: czw kwie 15, 2010 21:07
autor: bongo
Trudno powiedzieć czy stan ten będzie się długo utrzymywał czy się pogorszy.
Raczej się nie polepszy :blush:
Pewnie auto dużo w mieście jezdziło i dlatego takie objawy.Sprzęgło pewnie też na umarciu będzie.

: czw kwie 15, 2010 21:14
autor: ordy
bongo pisze:Raczej się nie polepszy
No polepszyć się nie polepszy tego nie napisałem. :bajer:

Ale można spróbować wymienić olej w skrzyni, dzięki czemu zużycie skrzyni może nie postępować tak szybko i jakiś czas jeszcze pojeździć.

: czw kwie 15, 2010 21:19
autor: bongo
ordy pisze:No polepszyć się nie polepszy tego nie napisałem. :bajer:
A kto mówi że napisałeś?Faktem jest że usterka raczej będzie postępować,i tylko tyle :pub:
Co do oleju,raczej nic nie da..

: czw kwie 15, 2010 21:19
autor: Duber
wiem ze to mk4 nie mk3 ale mialem tez opory z pierwszym biegiem,zgrzyt byl rzadziej.na wybieraku jest w mk3 takie miejsce do regulacji.odkrecasz srube przesuwasz w bok mechanizm i dokrecasz.mi to na 100% pomoglo.trwalo to minute.moze w mk4 jest podobnie i warto sprawdzic aby jedynka byla "glebiej" dopychana na bok przy skrzyni

: czw kwie 15, 2010 21:47
autor: misiek
duber pisze:a wybieraku jest w mk3 takie miejsce do regulacji.odkrecasz srube przesuwasz w bok mechanizm i dokrecasz.mi to na 100% pomoglo.trwalo to minut
tak też sobie pomyślałem że może regulacja by pomogła, no ale nie bede gościowi przed kupnem auta naprawiał, a takiego kupic mam obawy że to może byc poważniejsza robota
bongo pisze:Sprzęgło pewnie też na umarciu będzie.
sprzęgło dość nisko brało :-k
ordy pisze:To prawdopodobnie objaw zużytego synchronizatora 1 biegu
ale czy to by nie działo się wtedy za każdym razem?
ordy pisze:Trudno powiedzieć czy stan ten będzie się długo utrzymywał czy się pogorszy.
w mk2 tak pojeździłem 5 lat (synchronizator 2 biegu) :helm:

: czw kwie 15, 2010 21:50
autor: Duber
misiek, a popatrz jesli jest mozliwosc czy jak bedziesz mocno dociskal w lewo lewarek przy wbijaniu biegu tez bedzie ała.
sprzeglo to bylby problem na innych biegach tez.synchronizator teoretycznie tez ale predzej drugiego biegu sie w vw wysypują.

: czw kwie 15, 2010 21:51
autor: bongo
misiek, A z jakim silnikiem ten furacz?I zależy za jakie pieniądze,bo jeśli nawet wymiana skrzyni by wchodziła w grę,a byłaby to jedyna poważna usterka,to można pomyśleć :bajer:

: pt kwie 16, 2010 07:44
autor: misiek
110 - zapomniałem sprawdzić oznaczanie literowe
bongo pisze:byłaby to jedyna poważna usterka,to można pomyśleć :bajer:
no tak, ale wolał bym jednak auta nie kupować w które od razu muszę ładować kasę w tak poważną robotę, bo szyba przednia jest do wymiany (ktoś nie wymienił pióra wycieraczki na czas i ładny łuk wyrysował na szybie), ale szyba to małe piwo przed śniadaniem

: pt kwie 16, 2010 07:53
autor: katerpi
misiek pisze:110 - zapomniałem sprawdzić oznaczanie literowe
Dwumas i sprzęgło umiera. Prawdopodobnie auto ma jeszcze problemy z łagodnym wbiciem wstecznego (lub) i piątki. U mnie w mk4 takie same objawy. Już szykuje się wymiana.
Poza tym w przypadku gwałtownego ruszania czuć jak sprzęgło się ślizga... :grin:

: pt kwie 16, 2010 08:01
autor: misiek
katerpi pisze:z łagodnym wbiciem wstecznego (lub) i piątki
ze wstecznym to jest tak że tylko go "czuć" że wchodzi, natomiast 5 działa dobrze
katerpi pisze:Poza tym w przypadku gwałtownego ruszania czuć jak sprzęgło się ślizga..
troszkę go pogoniłem wczoraj :grin: i nie zauważyłem by się chciało uślizgnąć (co nie znaczy że zaraz nie zacznie)
katerpi pisze:Dwumas i sprzęgło umiera.
interesowałeś sie jakie są tego koszta?

: pt kwie 16, 2010 08:03
autor: gregoryb1
misiek pisze:Co może być tego przyczyną, sprzęgło, skrzynia czy wybierak biegów?
W miom mk 4 jest tak ze natrafiam na opor szczegolnie przy 1 i 2, czasem jest zgrzyt wrzucajac wsteczny ale te objawy to jest walnieta poduszka skrzyni (ta po stronie aku) i wcale nie musi oznaczac zniszczonej skrzyni ani zajechanego sprzegła.
Ta poduszka to jeden ze slabszych elementow w mk 4 i to ona najczesciej pada
Koszt takiej poduchy to ok 300zł w zależnosci jakiego producenta

misiek pisze:interesowałeś sie jakie są tego koszta?
cena sprzegła z dwumasem to ok 1200- 1400 zł - w zestawach SKF dostępnych na alledrogo

: pt kwie 16, 2010 08:28
autor: misiek
gregoryb1 pisze:Ta poduszka to jeden ze slabszych elementow w mk 4 i to ona najczesciej pada
Koszt takiej poduchy to ok 300zł w zależnosci jakiego producenta
jakby to było to, to było by super
gregoryb1 pisze:cena sprzegła z dwumasem to ok 1200- 1400 zł
:-k mało nie jest ale strasznie też nie :crazy: