Drgania silnika po rozgrzaniu. Wymiana czujników temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raduchi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 15, 2010 12:50
Lokalizacja: Olsztyn

Drgania silnika po rozgrzaniu. Wymiana czujników temperatury

Post autor: raduchi » czw kwie 15, 2010 17:22

Witam.

Mam kłopot z moim Golfem 2. Silnik EZ. Po rozgrzaniu się silnika zaczyna on drgać. Drgania przybierają na sile wraz z temperatura silnika. Drgania występują tylko "na luzie". Na benzynie jest strasznie auto czasami gaśnie. Na gazie jakoś da się jeździć. Co jakiś czas mruga czerwona dioda od temperatury płynu. Myślałem ,że może auto zbytnio się grzeje, a wskazówka ,źle pokazuje. Na pierwszy ogień poszedł termostat, następne były chłodnica, pompa wody z podstawą, koło pasowe pompy, króciec termostatu, króciec przykręcany do silnika i jeden z czujników w nim. Nic to wszystko nie pomogło. dodam ,że odpowietrzyłem układ. W tym króćcu co jest przy silniku siedzą trzy czujniki. Czerwony czarny i jeszcze jeden co wchodzi od dołu nie znam jego koloru. Dobra do rzeczy. Proszę o poradę czym spowodowane są te drgania silnika i jak ktoś się zna to numery części tych trzech czujników. W ETKA znalazłem coś takiego jak "sensor temperatury stabilizacji biegu jałowego". Brzmi jakby miało mi pomóc tylko ,że jak wziąłem ten czujnik do ręki to nie mam pojęcia gdzie on siedzi pod maską....pomocy! Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 15, 2010 20:47

czujniki zostaw w spokoju nie mają wpływu na drgania na rozgrzanym silniku, bo wówczas działa tylko jeden z nich - ten od wskazówki na liczniku. Pozostałe dwa to włączniki nie czujniki od grzałek podgrzewających ssanie w gaźniku i kolektor ssący.
Problem dotyczy prawdopodobnie gażnika. Proponuję najpierw sprawdź ew. ustaw u mechanika rozrząd i zapłon, sprawdź platynki bo być może w EZ masz jeszcze stykowy aparat zapłonowy, a potem weź się za lekurę pod hasłem niedomagania gaźnika Pierburg 2E2, ma kilka elementow psujących sie częśto, wszystko do naprawienia. A być może potrzebna jest tylko regulacja jeśli masz dużo szczęścia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

raduchi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 15, 2010 12:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: raduchi » czw kwie 15, 2010 20:57

Wielkie dzięki za rady. Boję się ,że jak rozbiorę gaźnik to go potem nie złożę. Szerokim łukiem omijam warsztaty. Nie spotkało mnie nic dobrego ze strony mechaników. Zawsze próbują naciągnąć na kasę i wciskają kit. Umówmy się ,że Mk 2 to proste auto i dam sobie radę z gaźnikiem. Wiem ,że jest jakiś zestaw naprawczy z firmy Hans Preis. Na pewno poczytam to co mi doradziłeś i odezwę się czy naprawa gaźnika dała efekty.

/edit/
zapłon i rozrząd wymienione(świece, przewody, kopułka, palec i kompletny rozrząd) i ustawione
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 20:58 przez raduchi, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości