Strona 1 z 1

Jakie objawy padniętego mechanizmu różnicowego?

: czw kwie 15, 2010 14:13
autor: pestekk
Witam forumowiczów,
mam ewidentnie problem w układzie jezdnym, ale nie wiem co jest zepsute. Najlepiej zacząć od początku :) Przy cofaniu coś strzela, terkocze; przy jeździe na wprost wszystko w porządku, biegi wchodzą dobrze, nic nie hałasuje. Ale mam taki problem, że ściąga mi samochód najczęściej do osi jezdni, ale czasem w stronę pobocza. Byłem u mechanika na sprawdzeniu luzów, bo myśałem że to przez nie, ale niby wszystko okej. Przejechał się nim kilka razy do przodu i w tył i powiedział mi (chyba po odgłosach) że mechanizm różnicowy mam padnięty i to on tak hałasuje i od niego mi ściąga auto. Dlatego też mam do Was pytanie jak to sprawdzić, bo hałasuje tylko przy wstecznym, a czasami jak wjadę w koleinę to aż mi wyrywa mi kierownice z rąk.

: czw kwie 15, 2010 14:18
autor: dziadekgti
Mechanizm roznicowy w skrzyni ? Zgadza sie on moze Ci halasowac, jednak na pewno to nie jest jego wina ze Cie sciaga

: czw kwie 15, 2010 14:52
autor: jhosef
U mnie walnięty dyfer wyyył. aż w końcu trzasnął i już nie wył a trajkotał. Przy masakrycznym zużyciu - duże luzy w koszu satelitów- mogą być drastyczniejsze rzeczy jak lekkie przyblokowanie się przy skręcaniu, strzelanie - satelity się źle zazębiają.

Ściąganie teoretycznie wydaje mi się możliwe przy nieprawidłowej pracy przekładni satelitarnej np. zużycie przez które przekładnia satelitarna "preferuje" napędzanie jednego koła niż całości. Ale niestety moja wiedza - bym bardziej doświadczenie - w tym zakresie jest ograniczona, więc to ostatnie raczej traktować jako teorię.