Strona 1 z 2

SMAROWANIE

: czw kwie 15, 2010 00:55
autor: Tomaso007
Witam. Ostatnio w swoim golfie zamontowałem licznik z obrotomierzem (białe tła) z wersji gti i zaraz po tym jak go odpaliłem zaczęła mi pikać czerwona lampka od smarowania co zaczęło mnie baaardzo niepokoić gdyż na tamtym liczniku nic mi nie pikało.
Mam w vw silnik 1.8 od audi 80 b3 ale dzisiaj zmieniłem smok(na krótszy) wraz z tym plastikiem na smok pompy oleju co się go nakłada..no i wymieniłem też miskę olejową z silnika golfa no i wymieniłem olej na półsyntetyk carlube wraz z filtrem oleju(silnik w tamtej audi miał przejechane 154000km i jeżdżone było na półsyntetyku, więc takiego użyłem).
Niestety kontrolka smarowania pika. Kolega mi doradził, że możliwe, że to wina tego innego licznika i kazał mi wymienić czujnik(ten przy filtrze) na szary. tak też zrobiłem. Niestety mimo wymiany kontrolka pika ale już z nieco mniejszą częstotliwością. Zwłaszcza podczas redukcji, lub pracy na wolnych obrotach. Teraz jestem ciekaw czego to wina...?? Pompy oleju?? Nie ukrywam, że w okolicy pompy(przysłuchiwałem się)słychać takie jakby 'cykanie' - czy tak powinno być..?? Raz go niechcący przegrzałem ale nie wydaje mi się, że panewka się obróciła, bo chodził a takto by nawalał tłok o głowice i by klekotał.. ehh...
Dodam jeszcze, że jak jest zimny to gaśnie kontrolka po zapaleniu..dopiero czasami pika gdy już się przejedzie z 10km..jak się już rozgrzeje.

Czego to może być wina..??? :otepienie: Pomóżcie

Pozdrawiam!!

: czw kwie 15, 2010 06:45
autor: RasPL
Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju bo inaczej to se można pogadać tylko

: czw kwie 15, 2010 09:24
autor: jhosef
PIerwsza sprawa - pomiar ciśnienia.

Druga to w liczniku jest układ dynamicznego pomiaru ciśnienia - czy jakoś tak się to ładnie nazywa - i on też może świrować.

Lampka zaczęła migać zaraz po zmianie licznika czy po całych zabiegach?

: czw kwie 15, 2010 09:46
autor: Tomaso007
Po zmianie licznika. A gdzie mógłbym dokonać tego pomiaru ciśnienia..?? Jakie powinno być optymalne ciśnienie?? Spróbuję przełożyć na moment teraz spowrotem na tamten licznik z zegarkiem i zobaczę czy na nim pika kontrolka czy nie..

W ogóle to zauważyłem, że w tym liczniku od gti jest wpust na jakiś wężyk podciśnieniowy jakby..no i ja nie wiedziałem gdzie to podłączyć no i zostawiłem bez podłączenia.. Od czego to jest???

: czw kwie 15, 2010 10:09
autor: wasiak
to jest wężyk podciśnieniowy od mfa
u mnie przy silniku 1,6 PN tez migała diodka
wyszło ze folia była padnięta
sprawdź jeszcze na tamtych zegarach i jak koledzy radzą ciśnienie oleju
każdy mechanik to powinien spokojnie zmierzyć

: czw kwie 15, 2010 11:11
autor: RasPL
odłącz czujniki ciśnienia oleju i zewrzyj przewody do masy jak dalej będzie brzęczeć to uszkodzony licznik a jak nie to albo czujniki albo naprawdę słabe ciśnienie oleju ja i tak dla własnego spokoju bym zmierzył to ciśnienie oleju

: czw kwie 15, 2010 15:39
autor: Tomaso007
Właśnie przed chwilą podłączyłem wcześniejszy licznik z zegarkiem no i ta środkowa kontrolka nie pikała(ta obok po prawo od ładowania)podczas jazdy i było ok. Następnie przy rozbebeszonej desce rozdzielczej zmieniłem na ten inny - od gti no i ta kontrolka pikała. Nic nie brzęczy na obu licznikach(czyli ciśnienie ok). Na postoju jeszcze sprawdzałem w momencie gdy kontrolka pikała na liczniku od gti to przy uruchomionym silniku podłączyłem od razu ten wcześniejszy z zegarkiem to kontrolka tylko 3razy piknęła po podłączeniu i przestała a gdy znowu zaraz podłączyłem od gti to pikała non stop. Zrobię jeszcze tj. doradził kolega RasPL. Wydaje mi się jednak, że smarowanie ok a to że pika to wina tego licznika od gti.. Co o tym myślicie sądząc po tych objawach o których napisałem powyżej...?? Czy założyć ten licznik od gti i mimo wkur...go pikania bez obaw jeździć...? Co może być sypnięte w tym liczniku jeśli załóżmy, że to jego wina...??

: czw kwie 15, 2010 15:45
autor: jhosef
Bez pomiaru ciśnienia nikt Ci nie poleci jazdy. To bardzo istotne aby upewnić się, że silnik ma odpowiednie smarowanie. Nie interesowałem się zbytnio tematem padnietych liczników ale zdaje się że przyczyną problemów może być stabilizator napięcia na 10 V widoczny z tyłu licznika z metalowym radiatorem. Poszukaj na forum o tym.

: czw kwie 15, 2010 16:10
autor: Tomaso007
To musi być wina tego licznika, bo zrobiłem tj. kolega RasPL polecił i kontrolka pikała. Poza tym kontrolka pikała podczas gdy odłączyłem oba czujniki, także... A wątpię w to, że silnik ma lichce smarowanie czy ciśnienie z przebiegiem ok 160tys.km... no ale sprawdze jeszcze ciśnienie chociaż wątpię w to że jest słabe
jhosef pisze:ale zdaje się że przyczyną problemów może być stabilizator napięcia na 10 V widoczny z tyłu licznika z metalowym radiatorem.
no właśnie przy orginalnym liczniku jest taki metal i do niego przykręcony ten radiator a przy tym od gti nie było nic przykręcone lecz tylko taka tasiemka jakby przyklejona aby ten radiator nie latał.. ;P

: czw kwie 15, 2010 16:11
autor: jhosef
Tomaso007, a masz fote tego z GTI?

: czw kwie 15, 2010 16:13
autor: Tomaso007
ano proszę bardzo... co o tym sądzicie??? Co robić??? :crazy:

: czw kwie 15, 2010 16:19
autor: jhosef
Stabilizator niby jest ale nie ma radiatora, te ustrojstwa z natury się grzeją i potrzebują odprowadzenia ciepła. Nie powiem Ci czy tak było oryginalnie. Może się przegrzewa i zaczynają świrować. Taki momysł - może nie najmądrzejszy - dorób płytkę chłodzącą i przykręć. Wtedy sprawdź. Możesz wymianić go. Poczytaj najpierw o tym stabilizatorze.

: czw kwie 15, 2010 17:03
autor: Tomaso007
przykręciłem jakoś tą płytkę chłodzącą z tamtego licznika do tego z gti i nic się nie poprawiło:/

: czw kwie 15, 2010 19:50
autor: RasPL
stabilizator chyba nie jest lutowany a wsadzany spróbuj ze swojego starego licznika wsadzić do tego gti bo może bez chłodzenia coś mu się stało