Strona 1 z 1

Mk1 Problem z silnikiem 1,6D

: czw sty 05, 2006 11:50
autor: Kusza
Witam
Proszę Was o pomoc. Oto co sie dzieje: Rano siadłem do golfika, zapalam a tu silnik zaczął chodzić jak karabin maszynowy :otepienie: Dziwnie stuka.. jak zwiększam obroty to i stukanie jest częstsze i głośniejsze. Samochód jeździ.. mocy nie stracił.. nie kopci bardziej.
Posłuchałem z kąd to tak stuka i wydaje mi sie że to gdzieś "na górze".
I teraz moje pytanie: Czy to zawory stukają ? Czy to może być coś innego/poważniejszego?
Co jeszcze sprawdzić zeby się upewnić?
Jeśli to zawory to sie naprawi.. ale jeśli coś droższego to nie wiem czy będe pchał kase :otepienie: Acha... jeśli to zawory to z tego co się orientuje to tam sie reguluje poprzez wstawianie płytek odpowiedniej grubości.. To z kąd wziąźć takie płytki to może bym sam to zrobił? Dzięki

: czw sty 05, 2006 12:07
autor: hanti
jki masz silnik JK czy JP jeżeli są zawory mechaniczne to może je trzeba wyregulować??

: czw sty 05, 2006 12:25
autor: Kusza
...no właśnie nie wiem jaki mam silniczek :otepienie: Golfik jest z '83r.

: czw sty 05, 2006 12:32
autor: hanti
to raczej na bank masz zawory mechaniczne musisz jechać do mechaniora na ustawienie no chyba że sam ustawisz

: pt sty 06, 2006 00:07
autor: Kusza
no bym chętnie sam sie pobawił ale części brak... i musze być pewny zanim rozbiore silnik.....

: pt sty 06, 2006 09:08
autor: Andrzej1
Witam.
Sprawa dla kogoś kto tego nie robił nie jest prosta.Trzeba zmierzyć luz na zaworze
zapamiętać.Przy pomocy specjalnego widelca nacisnąć szklankę w dół i wyjąć płytkę
dystansową(szło mi to dość opornie mechanik ma wprawę).Na każdej płytce jest
bardzo czytelnie wygrawerowany wymiar.Z pomiaru i tego co jest napisane na płytce
trzeba wyliczyć wymiar nowej płytki.Ja płytki kupiłem normalnie w sklepie.Nie jest
to sprawa tania.W 2002 r. do UNO 1.3D 1szt.-30zł.Mechanik mając pełną szufladę
płytek wybiera starą przeszlifuje na wymiar i zakłada.Wychodzi taniej.Teoria
zakłada montaż tylko nowych.Wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam.Andrzej.