Strona 1 z 1
Piszczenie paska na zimnym silniku
: śr kwie 14, 2010 09:22
autor: Exted
Witam.
6 MC temu wymienialem kompletny rozrzad w znajomej stacji diagnostycznej, po wymiania na zimnym silniku piszczy mi pasek (rozumiem, ze wtedy alternator jest mocno obciazony). W zime musialo troche czasu uplynac aby piszczenie ustalo (piszczy tylko na jalowym biegu, badz przy wcisnietym sprzegle), teraz przy cieplejszych dniach wystarczy przejechac jakies 2-3 km. Jak to wyeliminowac?
Pozdrawiam.
: śr kwie 14, 2010 09:33
autor: Karol G60
masz osłone pod silnikiem? zazwyczaj paski te sie zuzywaja od kamieni i piasku dostajacych sie w rowki (gdy nie ma osłony pod silnikiem) inne mozliwosc tosłaby napinacz lub za długi załozony pasek co powoduje słabe napiecie jego i piszczenie do pory az sie nagrzeje... załóz pasek na styk który ledwo co włozysz .. wtedy pochodzi dłuzej bez piszczenia.... ( zreszta był gdzies temat o tym piszczeniu rozwiazaniem jest sprzegiełko jednokierunkowe na alternator) pozdro
: śr kwie 14, 2010 09:36
autor: Exted
Tak, jest osłona na silnik. Napinacz był wymieniany razem z paskiem rolkami itp.
Pasek był podobno dobierany po numerach oryginalnych części...
Chyba przyszedł czas na opierdolenie znajomych... :E
[ Dodano: 14 Kwi 2010 10:09 ]
Hmm, dzwoniłem przed chwilą do tego gościa co mi wymieniał rozrząd...powiedział, że napinacz paska został wymieniony, a nie napinacz od alternatora....
: śr kwie 14, 2010 10:57
autor: Karol G60
ale napinacz czy rolka napinacza.. zazwyczaj rolke sie wymienia.... a co do katalogu wyboru paska to ok ale jest on troche za długi przez co piszczy u ciebie... napinacz go napina ale lepiej włozyc pasek na styk.. powinno ustac,...
: śr kwie 14, 2010 11:05
autor: Exted
Zadzwoniłem do kolejnego znajomego, powiedział, że wystarczy naciagnąć jakąś sprężynkę czy cos takiego i wtedy rolka będzie odpowiednio napinała pasek. Wieczorem mam podjechać, zobaczymy co wymysli.
: śr kwie 14, 2010 11:20
autor: Karol G60
Exted pisze:Zadzwoniłem do kolejnego znajomego, powiedział, że wystarczy naciagnąć jakąś sprężynkę czy cos takiego i wtedy rolka będzie odpowiednio napinała pasek. Wieczorem mam podjechać, zobaczymy co wymysli.
maszzwykły diesel czy tdi? jesli tdi nic nie naciagniesz... tam jest samonapinacz..
: śr kwie 14, 2010 11:24
autor: Exted
Tak jak w podpisie, TDI. No to żeś mnie zmartwił, ile ten napinacz kosztuje, jakieś linki do allegro?!

Aha, i czy jeśli tego nie wymienię, to jakie mogą być skutki, coś się może od tego uwalić?
Przejechałem tak już jakieś 14 tys km...bo wcześniej mi powiedzieli, że to od wilgoci...