Piszczenie paska na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Piszczenie paska na zimnym silniku

Post autor: Exted » śr kwie 14, 2010 09:22

Witam.
6 MC temu wymienialem kompletny rozrzad w znajomej stacji diagnostycznej, po wymiania na zimnym silniku piszczy mi pasek (rozumiem, ze wtedy alternator jest mocno obciazony). W zime musialo troche czasu uplynac aby piszczenie ustalo (piszczy tylko na jalowym biegu, badz przy wcisnietym sprzegle), teraz przy cieplejszych dniach wystarczy przejechac jakies 2-3 km. Jak to wyeliminowac?
Pozdrawiam.



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » śr kwie 14, 2010 09:33

masz osłone pod silnikiem? zazwyczaj paski te sie zuzywaja od kamieni i piasku dostajacych sie w rowki (gdy nie ma osłony pod silnikiem) inne mozliwosc tosłaby napinacz lub za długi załozony pasek co powoduje słabe napiecie jego i piszczenie do pory az sie nagrzeje... załóz pasek na styk który ledwo co włozysz .. wtedy pochodzi dłuzej bez piszczenia.... ( zreszta był gdzies temat o tym piszczeniu rozwiazaniem jest sprzegiełko jednokierunkowe na alternator) pozdro



Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » śr kwie 14, 2010 09:36

Tak, jest osłona na silnik. Napinacz był wymieniany razem z paskiem rolkami itp.
Pasek był podobno dobierany po numerach oryginalnych części...
Chyba przyszedł czas na opierdolenie znajomych... :E

[ Dodano: 14 Kwi 2010 10:09 ]
Hmm, dzwoniłem przed chwilą do tego gościa co mi wymieniał rozrząd...powiedział, że napinacz paska został wymieniony, a nie napinacz od alternatora....



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » śr kwie 14, 2010 10:57

ale napinacz czy rolka napinacza.. zazwyczaj rolke sie wymienia.... a co do katalogu wyboru paska to ok ale jest on troche za długi przez co piszczy u ciebie... napinacz go napina ale lepiej włozyc pasek na styk.. powinno ustac,...



Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » śr kwie 14, 2010 11:05

Zadzwoniłem do kolejnego znajomego, powiedział, że wystarczy naciagnąć jakąś sprężynkę czy cos takiego i wtedy rolka będzie odpowiednio napinała pasek. Wieczorem mam podjechać, zobaczymy co wymysli.



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » śr kwie 14, 2010 11:20

Exted pisze:Zadzwoniłem do kolejnego znajomego, powiedział, że wystarczy naciagnąć jakąś sprężynkę czy cos takiego i wtedy rolka będzie odpowiednio napinała pasek. Wieczorem mam podjechać, zobaczymy co wymysli.
maszzwykły diesel czy tdi? jesli tdi nic nie naciagniesz... tam jest samonapinacz..



Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » śr kwie 14, 2010 11:24

Tak jak w podpisie, TDI. No to żeś mnie zmartwił, ile ten napinacz kosztuje, jakieś linki do allegro?! :-)
Aha, i czy jeśli tego nie wymienię, to jakie mogą być skutki, coś się może od tego uwalić?
Przejechałem tak już jakieś 14 tys km...bo wcześniej mi powiedzieli, że to od wilgoci...
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 11:26 przez Exted, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości