Strona 1 z 1

Pompa paliwa kaput

: pt gru 10, 2004 16:18
autor: Baltazar
W tym tygodniu padla mi pompa paliwa. Bylem wczoraj u mechanika - podlaczal przewody pod przekazniki, potem sprawdzal czy prad dochodzi do pompy i sluchal czy pracuje. Diagnoza - padla pompa paliwowa.

Mam rzecz jasna instalacje gazowa ale nigdy nie brakowalo benzyny. Tak czy siak - podobno padla.

Mechanik poiunformowal mnie ze nowa kosztuje 1400pln, mozna ewentualnie kupic uzywke na gieldzie. Powiedzial ze nie ma zamiennikow - musi byc to oryginalna pompa do VW itd.

Czy to prawda?

Na allegro widze rozne oferty pomp - wachające się od 150-400pln.

Czy rzeczywiscie bardzo ciezko z taka pompa i trzeba szukac do konkretnego modelu czy np: pompa paliwa od ABS będzie pasować do AAM? znalazlem tez na allegro pompe firmy Siemens - (wlasnie podobno do tego modelu)

czy ktos z Was moze rozeznaje sie w temacie?

mam silnik AAM, 1.8L (75km), 1992, golf III.

Re: Pompa paliwa kaput

: pt gru 10, 2004 16:36
autor: Borys
Baltazar pisze:W tym tygodniu padla mi pompa paliwa. Bylem wczoraj u mechanika - podlaczal przewody pod przekazniki, potem sprawdzal czy prad dochodzi do pompy i sluchal czy pracuje. Diagnoza - padla pompa paliwowa.

Mam rzecz jasna instalacje gazowa ale nigdy nie brakowalo benzyny. Tak czy siak - podobno padla.

Mechanik poiunformowal mnie ze nowa kosztuje 1400pln, mozna ewentualnie kupic uzywke na gieldzie. Powiedzial ze nie ma zamiennikow - musi byc to oryginalna pompa do VW itd.

Czy to prawda?

Na allegro widze rozne oferty pomp - wachające się od 150-400pln.

Czy rzeczywiscie bardzo ciezko z taka pompa i trzeba szukac do konkretnego modelu czy np: pompa paliwa od ABS będzie pasować do AAM? znalazlem tez na allegro pompe firmy Siemens - (wlasnie podobno do tego modelu)

czy ktos z Was moze rozeznaje sie w temacie?

mam silnik AAM, 1.8L (75km), 1992, golf III.
cos mechanik sciemnia sa zamienniki w InterCars napewno mają

mozna tez załozyc inna pompe np od MKII RP lub passata 1.8, popma w twoim silniku daje małe cisnienie paliwa niecałe 2 bar, wiec nie powinno byc klopotu z jej znalezieniem, spisz tylko dokladne numerki pompy i jak bedziesz mial jakis problem ze zidentyfikowaniem pompy to daj znac, cos poszukamy

: pt gru 10, 2004 16:40
autor: cyarnz
Jezeli chodzi o MK3 to kazda pompa z jednoponktu czy nie bedziepasowac, najwyzej bedzie podawac wieksze cosnienie niz trzeba ale i tak zawor sobie je ureguluje na taki pozniom jak trzeba

: pt gru 10, 2004 16:46
autor: Baltazar
czyli mechanik chce mnie naciąć na parę złoty.. :( i to w grudniu gdy kasa rozpływa się w niesamowitym tempie..

dzięki chłopaki! :pub:

dziś jadę po jakąś pompkę do znajomego - jutro będzie podmianka - zobaczymy co z tego wyjdzie.

trochę mnie uspokoiliście.. :)
jeszcze raz dzięki

: pt gru 10, 2004 22:42
autor: bob40
używka do 1.8 ABS kosztowała mnie miesiąć temu 220 zł

: sob gru 11, 2004 01:37
autor: szorka
ach ci nasi mechanicy- żal dupę ściska

: ndz gru 12, 2004 19:13
autor: MarioVR6
... nawiazujac do tematu ...tez ama problem z papa ale w VR6 .... moze ktos wie ile kosztuje i gdzie ja dostac ...podobno w uzywana nie warto sie bawic ..... co o tym sadzicie ?

: pn gru 13, 2004 10:26
autor: Baltazar
a ja dałem ciała :( kupiłem na allegro pompę paliwa - za 100pln.. wszystko cacy - po podłączeniu do akumulatora na sekundkę pompa pracuje.. gdy ja zamontowaliśmy pupa - nie pompuje paliwa :(

jestem teraz biedniejszy o parę złotych.. człowiek uczy się na błędach.. i teraz będę musiał wydać więcej.. niech to szlag - strasznie drogie te pompy!!!

: pn gru 13, 2004 11:35
autor: czyś
a może to przekaźnik pompy?

: pn gru 13, 2004 11:40
autor: Baltazar
nie, przekaźnik sprawdzany był przez mechanika (na krótko coś też podłączał).. prąd dochodzi do pompy, ona sama też pracuje bo słychać - natomiast po zdjęciu przewodu paliwowego nic się z niego nie leje - pompa nie pompuje paliwa...

: pn gru 13, 2004 11:42
autor: szorka
jak pompa pracuje po podaniu 12V a nie pracuje w aucie to ewidentnie masz skopane coś w instalacji (np:przekażnik) a pompa jest ok.
zmień mechanika

: pn gru 13, 2004 18:59
autor: czyś
ten przekaźnik działa tak, że po przekręceniu kluczyka na I zaczyna pompować do momentu, dopóki nie osiągnie właściwego ciśnienia, potem wyłącza się. Dopiero kluczyk w pozycję "rozruch" i zaczyna działać (przynajmniej ja tak mam w passacie).
Bardziej coś w tej instalacji jest nie tak (pompa chodzi na such, w aucie nie?!)
Bez obrazy, ale do wymiany raczej nie jest pompa, ale mechanik... Prawdopodobieństwo wygranej na loterii jest chyba większe, niż powodzenie jego zabiegów.... Nie bardzo chyba kuma....

vw passat pompa paliwa

: sob sty 08, 2005 22:25
autor: bartekdw
mam następujący problem - podczas naprawy złamało mo się ujście na wężyk tuż przy silniczku pompy, zamocowane jest to raczej na styk, przyciśnięte dodatkowym zaciskiem ale nie tam gdzie powinien on być tylko tak żeby sie trzymał (moja głupota), po przekręceniu kluczyka zaczyna pompować i staje (więc osiąga wymagane ciśnienie choć nie chce mi się w to wierzyć), odpalam i chodzi ale nie sprawdzałem go podczas jazdy z większą prędkością by sprawdzić czy daje wystarczająco dużo paliwa (jeżdżę na gazie), ile taki silniczek może kosztować, czy ma ktoś jakiś schemacik montażu tej pompki żebym znowu czeoś nie urwał, według mnie można tak jeździć ale raczej pompka do wymiany

pompa paliwa

: ndz sty 09, 2005 13:46
autor: adas3003
powiedz twojemu mechanikowi niech sie idzie leczyc ale na nogi bo na glowe juz zapozno.Do golfa 3 vr6 pompa w sklepie kosztuje 1.200zl a na allegro 730zl wiec do twojego auta taka pompa moze kosztowac gora 300-400zl