Strona 1 z 2

Po podniesieniu koła do góry i kręceniu nim trą klocki

: wt kwie 13, 2010 19:30
autor: damian6234
Uporałem się z wymianą klocków hamulcowych oraz tarcz. Niestety jest problem. Chodzi o to że po złożeniu wszystkiego tarcz nagrzewa się cały czas nawet jeśli nie korzystam z hamulca. Chyba nie odbija tłoczek. Co zrobić? Co kupić (poprosiłbym o link) I może jakąś foto poradę?

: wt kwie 13, 2010 19:36
autor: italiano_83
A prowadnice wyczyściłeś- blaszki dystansujące klocek nowe założone.

[ Dodano: 13 Kwi 2010 19:38 ]
damian6234 pisze:Uporałem się z wymianą klocków hamulcowych oraz tarcz
Jak to nowy zestaw to daj mu się "ułożyć" ... jak by tłoczek się zapiekł to chyba byś to poczuł przy wymianie kiedy go wciskałeś.

: wt kwie 13, 2010 19:41
autor: zebra2008
a wyczysciles i posmarowales tam gdzie nalezy?

: wt kwie 13, 2010 19:53
autor: damian6234
Właściwie to nigdzie nie smarowałem (prowadnice były dość ładnie posmarowane). Blaszki oczyściłem ale nie wymieniłem. Miejsca pod blaszkami też wyczyściłem. Przed wymianą też się tak działo cały klocek wewnętrzny w tylnym prawym kole był starty do zera kiedy pozostałe trzy nadawały się jeszcze do jazdy. Przed wymianą też się grzała tarcz bez hamowania.

Jakie są oznaki zużycia tłoczka hamulcowego? Możliwie jest żeby nie odbijał po puszczeniu pedału hamulca i stąd ten cyrk ?

: wt kwie 13, 2010 19:56
autor: zebra2008
a ta guma wokol tloczka cala
lekko sie wcisnol?

: wt kwie 13, 2010 20:40
autor: damian6234
Cięzko...

Guma cała

Jak wymienić ten tłoczek?

: wt kwie 13, 2010 21:40
autor: Progresywny
Może odpowietrzyć układ wystarczy...

: wt kwie 13, 2010 22:08
autor: damian6234
A może być zapowietrzony układ przyczyną?

Raczej nie .. bo objawy by były inne....

Pomoże ktoś?

: śr kwie 14, 2010 11:11
autor: zeusmobil
damian6234, może reczny jest zle wyregulowany albo linka zapieczona w pancerzu i zle odbija z tej jednej strony

: śr kwie 14, 2010 13:03
autor: Paweł Marek
damian6234 pisze:Jak wymienić ten tłoczek?
z reguły niepotrzeba, nalezy go wyjsc oczyścić i dać mu nowa uszczelkę (zestawy naprawczre w każdym sklepie). Ponadto sprawdź czy nie wciskałeś klocków na siłę, czasem są lekko nadwymiarowe na długość i trzeba podpiłować. Ostatnia i najrzadsza przyczyna to uszkodzone - niedrożne przewody hamulcowe. Nie cofa się płyn w nich i tloczek nie odbija.

: śr kwie 14, 2010 19:10
autor: damian6234
Ręczny można wykluczyć. Odczepiłem ręczny przejechałem się kawałek (10km) i prawy tył gorący (nie hamowałem zbyt mocno. I gorący też był lewy przód . Prawy przód zimny i lewy tył też zimny.

Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?

w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/

: śr kwie 14, 2010 20:29
autor: PinkFloyd
damian6234 pisze:Ręczny można wykluczyć. Odczepiłem ręczny przejechałem się kawałek (10km) i prawy tył gorący (nie hamowałem zbyt mocno. I gorący też był lewy przód . Prawy przód zimny i lewy tył też zimny.

Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?

w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/
U mnie tez tak było lewy przód i prawy tył lekko obcierał a inne nie. Wymieniełm zaciski i nic nie dało. Pompa hamulcowa jest dwuobwodowa- po skosi idzie płyn dla bezpieczenstwa gdy nawali jeden z układów. Po wymianie pompy objaw minął.

: śr kwie 14, 2010 21:10
autor: damian6234
1. Ale koła hamowały normalnie? Tylko tyle że tak trze? To są objawy zużycia pompy hamulcowej?

ogólnie wszystkie koła po podniesienia tak troche trą ... z tym że po jeździe gorące są tylko tarcze tył prawy i przód lewy.

2 http://allegro.pl/listing/search.php?p= ... wa+golf+iv którą część dokłądnie wymieniłeś? bo za pompą jest chyba serwo?

3 I czy mógłbyś mi powiedzieć jak inaczej poznać, że pompa hamulcowa uległa zużyciu?

: śr kwie 14, 2010 22:47
autor: PinkFloyd
Na jednym obwodzie było za duże cisneinie płynu i cylinderki po przekątnej samochodu do końca nie odbijały i tam zużywały się szybciej klocki i dlatego wymieniłem pompę hamulcowa i pomogło. Gdyby jedno koło to co innego ale jak dwa i po przkątnej to wiadomo o co chodzi