Strona 1 z 1

Centralny zamek (pneumatyczny) + pilot

: wt kwie 13, 2010 15:39
autor: hardmen969
Sprawa wygląda tak. Mam centralny zamek (pneumatyczny) i alarm seo electronics. Posiada on 2 kable do sterownika centralnego zamka(zamykanie i otwieranie). Wyczytałem, że podłącza się je do szarego i zielonego kabla idących do modułu w bagażniku. Po podłączeniu centralny się nie zamyka, ani nie otwiera z pilota. Moduł alarmu ma też wyjścia do mignięcia kierunkowskazami i jeden z tych kabli podłączyłem do szarego kabla moduł zamka centralnego. Po włączeniu alarmu centralny zadziałał i zamki się zamknęły. Moduł alarmu jest na pewno dobry, bo sprawdzał go elektronik. Wychodzi na to, że na zielony i szary kabel potrzeba impuls 12v, ale moduł nie daj tak wysokiego napięcia na te dwa kable.
Może te kable trzeba podłączyć pod inne kable modułu zamka centralnego?(inne kolory? jakie?)

Schemacik

Obrazek

: wt kwie 13, 2010 15:57
autor: Przemo440
hardmen969 pisze:alarmu ma też wyjścia do mignięcia kierunkowskazami i jeden z tych kabli podłączyłem do szarego kabla moduł zamka centralnego
tak wg mnie to coś tu szkaszaniłeś, wyjcia na kierunki to jedna sprawa i muszą być podłączeno pod nie a nie pod centralny, centraly jak masz oryginalny to ma on sterowanie + a nie masą, z tego alarmu co kupiłeś nie wynika jakie ma sterowanie ale wydaje mi się, że jest do zamka centralnego elektrycznego a nie do zamka pneumatycznego

: wt kwie 13, 2010 15:58
autor: Bednarus
Może źle podłączyłeś przewody, tzn odwrotnie. Ze schematu wynika, ze przewód z pinu nr 1 (zamykanie - złącze sterujące zamkiem) powinien być połączony do przewodu szarego, a przewód z pinu nr 2 do przewodu zielonego. Podanie napięcia na szary przewód zamyka auto, a na zielony otwiera. Najlepiej sprawdź samemu, czy podczas wciskania przycisku otwierania i zamykania na pilocie, na tych dwóch kablach od centralki pojawia się napięcie.

: wt kwie 13, 2010 17:46
autor: hardmen969
Na tych kablach jest sygnał jak powiedział elektronik i alarm jest w 100% sprawny, ale nie ma na nich impulsy 12v jak kablach od kierunków. A podłączenie sprawdzałem w obie strony i nic.

: wt kwie 13, 2010 17:54
autor: Bednarus
hardmen969 pisze:ale nie ma na nich impulsy 12v
Tam nie ma impulsów, tylko przez chwile powinno pojawić się napięcie po wciśnięciu przycisku otwarcia / zamknięcia. Alternatywnie może tam być masa. Sprawdź czy zamiast napięcia nie pojawia tam się masa po wciśnięciu przycisku. Bo mi się wydaje, ze jednak masa. Wtedy przekaźniki powinny załatwić sprawę.

: wt kwie 13, 2010 21:51
autor: hardmen969
Czyli chodzi o takie cudo?
link

Potrzeba 1 czy 2? Jakiś schemacik?

: wt kwie 13, 2010 21:57
autor: Paweł Marek
hardmen969, dwa takie przekaźniki, szukaj pod hasłem przerzutnik, dawałem schemacik na forum, ale najpierw upewnij się że tam jest impuls masowy, zwykle właśnie jest masowy ale na schemacie pisze 12V więc trzeba sprawdzić. Przekaźnik zamienia minus na plus ("przerzuca" stąd nazwa przerzutnik)

: śr kwie 14, 2010 19:43
autor: hardmen969
Jednak była to masa. Centralny działa z pilota :D A gdzie wpiąć kable żeby kierunki zamigały?

: śr kwie 14, 2010 21:33
autor: Paweł Marek
Jesteś leniuch, na forum milion razy to opisano. Do kabli kierunków czarnobiały lewy i czarnozielony prawy. Możesz w wiązce manetki kierunków, możesz w wiazce wychodzącej z tyłu ze skrzynki bezpieczników odnaleźć.

: śr kwie 14, 2010 22:03
autor: hardmen969
No tak gdzieś to widziałem. Tylko ja mam moduł w bagażniku podłączony :D trzeba będzie podłączyć z przodu, bo mam w planie sygnał podłączyć.

: pn kwie 19, 2010 18:54
autor: Bednarus
hardmen969 pisze:Tylko ja mam moduł w bagażniku podłączony
No to podłącz się do przewodu czarno-białego (kierunkowskaz lewy) i czarno-zielonego (kierunkowskaz prawy) przy lewej tylnej lampie. Alternatywnie, jak koniecznie chciałbyś podpiąć się z przodu, zamiast przenosić centralkę z bagażnika możesz po prostu pociągnąć (przedłużyć) przewód do przodu auta, ale moim zdaniem to zbędna robota.

: śr kwie 21, 2010 00:55
autor: hardmen969
Już jakiś czas temu podłączyłem się pod klosze :jezor: