Strona 1 z 1

czujnik temp a obroty silnika

: śr sty 04, 2006 21:25
autor: horian
Mam pytanie czy czujnik temp (ssanie i temp wody) odpowiada za obroty silnika. Mam problem z obrotami , nie spadaja poniżej 1800 na luzie. Silnik ABS monowtrysk

: śr sty 04, 2006 21:30
autor: Tomasz Żaguń
Mają do gadania a może masz uszkodzone ssanie

: śr sty 04, 2006 21:34
autor: GTomek
prawdopodobnie coś z ssaniem ci sie pierniczy

: śr sty 04, 2006 21:40
autor: wojteks
jakie ssanie ma monowtrysk???

może co najwyżej mieć zwiększoną dawkę paliwa jak silnik jest zimny lub wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).

Najlepiej test VAgiem i pokaże czy ECU dostaje właściwą informację o temperaturze silnika lub pomiar czujnika omomierzem (wartości nie pamiętam, opcja szukaj na forum)

: śr sty 04, 2006 21:42
autor: horian
Bo wymienilem już raz czujnik i okazało się że poza tym że był wadliwy :hehe: (pokazywał 110 temp) to okazało się że obroty spadały na luzie do 800 gdy jechałem poniżej 40 km. I teraz zastanawiam się czy powtorzyc manewr - oczywiście mam nadzieję że z dobrym czujnikiem

: śr sty 04, 2006 23:05
autor: Paweł Marek
wojteks pisze:wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).
masz. W 2e2 Od prawej strony na korpusie. Niebieska wtyczka o ile dobrze kolor pamietam.

[ Dodano: Sro Sty 04, 2006 10:07 pm ]
chyba że chodziło ci o to że nie masz takiego silnika to sorki. A w Mono faktycznie nie ma takiego.

: czw sty 05, 2006 11:47
autor: homsky
raczej wątpie żeby uszkodzony czujnik temperatury (niebieski) powodował aż takie obroty (1800)? Czujnik temperatury zmienia oporność w zalezności od temperatury, jeżeli masz miernik to możesz go sobie sprawdzić, powinien miec taka rezystancję:

+15 stopni - 3,3 kohm
+30 stopni - 1,45 kohm
+50 stopni - 0,70-0,95 kohm
+80 stopni - 0,28-0,36 kohm

komputer na podstawie sygnału z tego czujnika na zimnym silniku zwiększa dawkę paliwa i jednoczesnie podnosi troche obroty silnika, ale tylko troche nie więcej niż 1200obr. Te 1800 obrotów u ciebie bardziej mi wyglada na zatarty silniczek krokowy, albo przepustnica sie blokuje i nie domyka do końca, albo linka gazu nie wraca do końca i tez nie domyka sie przepustnica, albo gdzieś łapie lewe powietrze!
Także pare rzeczy do sprawdzenia we własnym zakresie, a jeżeli nic z opisanych usterek nie wykryjesz no to 100zł w kieszeń i na VAG trzeba podjechać.