czujnik temp a obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

czujnik temp a obroty silnika

Post autor: horian » śr sty 04, 2006 21:25

Mam pytanie czy czujnik temp (ssanie i temp wody) odpowiada za obroty silnika. Mam problem z obrotami , nie spadaja poniżej 1800 na luzie. Silnik ABS monowtrysk



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr sty 04, 2006 21:30

Mają do gadania a może masz uszkodzone ssanie



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr sty 04, 2006 21:34

prawdopodobnie coś z ssaniem ci sie pierniczy


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » śr sty 04, 2006 21:40

jakie ssanie ma monowtrysk???

może co najwyżej mieć zwiększoną dawkę paliwa jak silnik jest zimny lub wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).

Najlepiej test VAgiem i pokaże czy ECU dostaje właściwą informację o temperaturze silnika lub pomiar czujnika omomierzem (wartości nie pamiętam, opcja szukaj na forum)



horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » śr sty 04, 2006 21:42

Bo wymienilem już raz czujnik i okazało się że poza tym że był wadliwy :hehe: (pokazywał 110 temp) to okazało się że obroty spadały na luzie do 800 gdy jechałem poniżej 40 km. I teraz zastanawiam się czy powtorzyc manewr - oczywiście mam nadzieję że z dobrym czujnikiem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 04, 2006 23:05

wojteks pisze:wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).
masz. W 2e2 Od prawej strony na korpusie. Niebieska wtyczka o ile dobrze kolor pamietam.

[ Dodano: Sro Sty 04, 2006 10:07 pm ]
chyba że chodziło ci o to że nie masz takiego silnika to sorki. A w Mono faktycznie nie ma takiego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 05, 2006 11:47

raczej wątpie żeby uszkodzony czujnik temperatury (niebieski) powodował aż takie obroty (1800)? Czujnik temperatury zmienia oporność w zalezności od temperatury, jeżeli masz miernik to możesz go sobie sprawdzić, powinien miec taka rezystancję:

+15 stopni - 3,3 kohm
+30 stopni - 1,45 kohm
+50 stopni - 0,70-0,95 kohm
+80 stopni - 0,28-0,36 kohm

komputer na podstawie sygnału z tego czujnika na zimnym silniku zwiększa dawkę paliwa i jednoczesnie podnosi troche obroty silnika, ale tylko troche nie więcej niż 1200obr. Te 1800 obrotów u ciebie bardziej mi wyglada na zatarty silniczek krokowy, albo przepustnica sie blokuje i nie domyka do końca, albo linka gazu nie wraca do końca i tez nie domyka sie przepustnica, albo gdzieś łapie lewe powietrze!
Także pare rzeczy do sprawdzenia we własnym zakresie, a jeżeli nic z opisanych usterek nie wykryjesz no to 100zł w kieszeń i na VAG trzeba podjechać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 451 gości