Strona 1 z 2
Pompa paliwa mk3
: śr sty 04, 2006 20:17
autor: maro
Witam. Dzisiaj spotkala mnie nie mila niespodzianka przestala pracowac pompa paliwa, okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik, wymienilem go ale po przekreceniu kluczyka (jak zapala sie kontrolki w liczniku) bezpiecznik znowu sie pali, pompa paliwa jest prawie nowa ma 3 miesiace, ale ja wyciagnalem, sprawdzilem i chodzi dobrze, co moze byc tego przyczyna??? Dzieki
: śr sty 04, 2006 20:32
autor: Tomasz Żaguń
Używka czy nówka ta pompa?
: czw sty 05, 2006 01:32
autor: Bondas
pompa przytarta albo ma wew. zwarcie i bezpiecznik nie wytrzymuje a na krotko pojdzie
albo gdzies po drodze masz zwarcie, zdejmik kostke z pompy i szukaj przebicia , i sprawdz popor pradu pompy max 10A a bezpiecznik powinien byc 15 A
pozdrawiam
: czw sty 05, 2006 02:49
autor: maro
Bondas pisze:pompa przytarta albo ma wew. zwarcie i bezpiecznik nie wytrzymuje a na krotko pojdzie
albo gdzies po drodze masz zwarcie, zdejmik kostke z pompy i szukaj przebicia , i sprawdz popor pradu pompy max 10A a bezpiecznik powinien byc 15 A
pozdrawiam
Pompa byla nowa, ale ja juz wykluczylem bo jak odepne wtyczke na zbiorniku z pompy to bezpiecznik i tak sie dalej pali.
: czw sty 05, 2006 08:30
autor: Rafaello27
Pompa paliwa to paskudny temat i dość kosztowny.
Pompa może być przycięta wewnątrz, lub mieć zwarcie. Może również bardzo się grzać.
To dobrze, że pali się bezpiecznik - wczoraj zakładałem z tatą do jego Una pompę. Bezpiecznik był cały (zacięła się i skopciła na amen).
: czw sty 05, 2006 12:23
autor: Tomasz Żaguń
Wszystko jasne szukaj zwary tylko szybko bo gaśnica Ci niepomoże
: czw sty 05, 2006 12:28
autor: Bondas
szukaj zwarcia w kablach ale sprawdz przekaznik pompy, i czy gdzies tam nie dostala ci sie woda na panel bezpiecznikow - przekaznikow z pod szyby i wilgoc robi zwarcie
pozdrawiam
: czw sty 05, 2006 16:40
autor: maro
Bondas pisze:szukaj zwarcia w kablach ale sprawdz przekaznik pompy, i czy gdzies tam nie dostala ci sie woda na panel bezpiecznikow - przekaznikow z pod szyby i wilgoc robi zwarcie
pozdrawiam
A wiec temat wyglada tak, dzisiaj wyjalem z hakow ta skrzynke bezpiecznikow, wyciaglem z niej wiazke (chyba 6 kabelkow) w ktorej znajduje sie kabelek z pompy, wlozylem bezpiecznik i sie nie spalil, wiec zaczalem szukac przerwy w kablu ktory idzie od skrzynki az do pompy i nic nie znalazlem, wiec wzialem wypialem jeszcze raz ta wtyczke, przekrecilem kluczyk i do bezpiecznika przylozylem kabelek od zarowki, a drugi z zarowki dalem do masy i w tym momencie znowu sie spalil. Z tego wniosek ze jak dostaje obciazenie to sie pali (bezp. taki jak ma byc). Mam wiec kolejne pytania, czy to moze byc przekaznik?? Czy jest on przed czy za bezpiecznikiem?? Jak go sprawdzic?? Ktory to jet w skrzynce?? Dzieki
: czw sty 05, 2006 19:27
autor: Stroosiu
Ten przekaźnik od pompy to powinien być prawy skrajny w dolnym rzędzie R12, zaraz nad bezpiecznikami 20, 21 i 22. Wyciągnij go i sprawdź. A przekaźnik jest przed bezpiecznikiem. Pozdrawiam
: czw sty 05, 2006 19:33
autor: maro
Stroosiu pisze:Ten przekaźnik od pompy to powinien być prawy skrajny w dolnym rzędzie R12, zaraz nad bezpiecznikami 20, 21 i 22. Wyciągnij go i sprawdź. A przekaźnik jest przed bezpiecznikiem. Pozdrawiam
No wlasnie a jak go moge sprawdzic??
: czw sty 05, 2006 19:35
autor: Stroosiu
Podaj mi maila to wyślę Ci schemat, powinieneś sobie poradzić. Miernik i powodzenia:)
: czw sty 05, 2006 19:38
autor: maro
Stroosiu pisze:Podaj mi maila to wyślę Ci schemat, powinieneś sobie poradzić. Miernik i powodzenia:)
Dzieki
oko.mar@wp.pl
: czw sty 05, 2006 19:49
autor: Stroosiu
Poszło:) Zmierz omomierzem cewkę - powinien być jakiś opór, a reszty styków powinieneś się domyślić. Powodzenia
: pt sty 06, 2006 13:58
autor: maro
Stroosiu pisze:Poszło:) Zmierz omomierzem cewkę - powinien być jakiś opór, a reszty styków powinieneś się domyślić. Powodzenia
No i problem sie wyjasnil, zmierzylem przekaznik i jest oki, ale ze schematu wyczytalem ze na ten bezpiecznik idzie jeszcze sonda, ktora ostatnio byla wymieniana, odpiolem wtyczke z sondy i auto zapalilo, juz nie pali sie bezpiecznik, teraz tylko musze wyciagnac sonde i ja sprawdzic