Strona 1 z 1

1.3 NZ czasem nie odpala

: pn kwie 12, 2010 18:46
autor: tylny
Cześć. Na wstępie zaznaczam, ze przeszukałem forum i poczytałem sporo ale nie znalazłem odpowiedzi konkretnej. Taki problem był już poruszany ale nie został rozwiązany w sposób zadowalający :bigok:

Historia jest następująca: rano odpalam samochód, wszystko jak zwykle, działa. Jadę na stację benzynową która jest moze kilometr od domu, więc silnik lekko się zdąży nagrzać. Tankuję itd, wracam po 5 minutach, chcę odpalić i tu nic. Rozrusznik kręci silnikiem ale zadnej reakcji. Spycham auto spod dystrybutora :grrr: na parking. Tam lookam pod maskę, wszystkie wtyczki na miejscu itd. Wracam do auta, próbuję odpalić i po parunastu obrotach wału silnik zaskakuje. Pojechałem w miasto bez zadnych problemów. Tam samochód zaś zgasiłem i poszedłem sobie. Wróciłem po 2 godzinach i odpalam bez problemu, od strzału.
Dzisiaj myślę, trzeba zbadać problem dogłębnie :grin: . Odpalam bez problemu, silnik sobie pracuje parę chwil, gaszę. Znów odpalam, bez problemów, gaszę. Po paru minutach odpalam, ale już dłużej muszę kręcić, ale zaskakuje, trochę pracuje, gaszę. Znów przerwa, odpalam i nic... silnik kręci ale nie zaskakuje.
No to zabieram się za diagnostykę - wykręcam świece, ładne, czyste, SUCHE. Palec czysty, kopułka też. Myślę, sprawdzam czy jest iskra. Jedna świeca do masy, kręcę silnikiem i o dziwo silnik odpala od razu (oczywiście pracuje na 3 cylindrach). Na tej wyjętej swiecy jest duża iskra.
I teraz tak: miałem już podobną sytuację ale wtedy silnik czasem gasł podczas jazdy i został wymieniony aparat zapłonowy (z Hallem) i przez 1,5 roku był spokój (aparat używany).
Jedno mnie nurtuje - po kręceniu silnikiem bez skutku i wyjęciu świec sa one SUCHE, czyli wnioskuję, że nie dochodzi do cylindra paliwo, ale jak już silnik zaskoczy to pracuje bez problemów. Pompa paliwa działa. Czy jest taka możliwość, zeby podczas rozruchu zbyt małe napięcie w instalacji powodowało brak otwierania się wtryskiwaczy? Ale z drugiej strony nie ma problemów na zimnym silniku, tylko na lekko nagrzanym. moze regulator ciśnienia paliwa? przepuszcza za wcześnie?

Dodam, ze standardowe elementy są nowe (kopułka, palec, czujnik niebieski, kable zapłonowe, świece, filtry itd).
Proszę o tylko konkretne odpowiedzi co by nie macić w temacie :helm:

: pn kwie 12, 2010 19:09
autor: agrala
musisz sprawdzic czy jest iskra w momencie kiedy nie chce zapalic bez tego nie wiadomo czy przyczyna jest w zaplonie czy w podawaniu benzyny
zeby swiece byly mokre to trzeba troche pokrecic
ja obstawiam cewke zaplonowa

: pn kwie 12, 2010 19:21
autor: tylny
agrala, kręciłem długo, myślę, że ze trzy próby tak po 5-6 sekund. Potem wykręciłem świece, jedna po drugiej i wszystkie suche. Jedną zostawiłem na wierzchu, resztę wkręciłem i silnik po zakręceniu od rau zaskoczył (wtedy patrzyłem jaka i czy wogóle jest iskra. Była i to słuszna ;) myślałem, ze zaś nie odpali a on akurat wtedy zapalił.

: pn kwie 12, 2010 19:27
autor: agrala
jezeli odpalil to wiadomo ze iskra jest ok
musisz ustalic czy jest iskra kiedy nie odpala
ja bym sie trzymal zaplonu a nie paliwa

: pn kwie 12, 2010 19:49
autor: ...OSA...
tylny, ja tez mialem ten problem zanim sprzedalem swojego i puki parkowalem w garazu nie bylo tego problemu dopiero gdy przed sprzedaza stal 3 dni pod rzad na podworku mial takie problemy. teraz po sprzedarzy gdy znow stoi w garazu jest wszystko ok wiec mi sie wydaje ze bylo cos zawilgocone albo cos takiego i napewno problem jest z iskra. wiec u ciebie moze byc podobnie. i juz mowie ze tez rano odpalal za pierwszym a po 1-2km i ponownej probie ni pierona nie chcial zapalic dopiero po jakiejs 0,5-1h sie dalo odpalic.

: pn kwie 12, 2010 20:03
autor: tylny
...OSA..., Golf stoi cały czas na polu... Pierwsza taka sytuacja była w tamtym tygodniu (czwartek/piątek),na weekend udało mi się wyjątkowo wjechać do garażu, dzisiaj wyjeżdżam i zaś problemy, więc nie wiem, czy to ma wpływ...

: pn kwie 12, 2010 20:32
autor: ^Butcher^
a podczas kręcenia rozrusznikiem naciskasz pedał gazu ?? sproboj tak ze jak przekrecisz kluczyk to troche wcisnij pedał gazu ,i zobacz czy lepiej pali

: pn kwie 12, 2010 20:36
autor: tylny
^Butcher^, próbowałem, i tak i tak nie chce zapalić :crazy:

: pn kwie 12, 2010 20:44
autor: agrala
czy nie lepiej sprawdzic czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalic niz gdybac i szukac przyczyny na klawiaturze komputera?

: pn kwie 12, 2010 20:46
autor: damiano1987
Dołączam sie do problemu kolegi moj 1.3 nz ma takie same objawy trzeba dlugo krecic zeby zalapal a dziwne bo u kolegi w takim samym silniku pali od strzala. Przy nacisnietym pedale od gazu nie pali wcale. :grrr:

: pn kwie 12, 2010 20:53
autor: tylny
agrala, no oczywiscie, ze lepiej. Uwierz mi, byłem pół godziny temu sprawdzić i silnik normalnie zapalał (jest zimny) więc nie było jeszcze okazji.