Strona 1 z 1

Kto zna odpowiedz na to pytanie

: pt gru 10, 2004 15:02
autor: Hill
Co morze byc przyczyna nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,,golf 2 1,3i digijet,zaznaczam ze zmieniłem kopułke i palec rozdzielacza na nowe,za pomoc z góry dziekuje :? :(

od Quatro7: uprzejmie prosi się o precyzowanie tematów

: pt gru 10, 2004 16:29
autor: cyarnz
przydaloby sie jeszcze swiece i przeowdy ale to i tak pewno nie pomoze>:)) , stawiam na regulace dodatkowym powietrzem ew. czyszczenie przepustnicy moze cos da

: pt gru 10, 2004 16:33
autor: dioob
U mnie tez tak było do momentu jak szlak trafił sonde lambda, spróbuj odłaczyc sonde na pare minut i sprawdż jak bedzie chodził silnik.
Jak ja odłączyłem silnik po paru chwilach zaczynał chodzić idealnie.
Spróbuj nic mu sie nie stanie bo przełaczy sie na tryb awaryjny.
Ja też wymieniałem świecei i inne pierdoły, filtr paliwa i kicha co sie okazało Sonda.

: pt gru 10, 2004 16:36
autor: cyarnz
no tak tez moze byc racja :bigok:

: sob gru 11, 2004 02:11
autor: Egon PŃ
A ja miałem i sonde walniętom i za moło powietrza (śrubka po prawej stronie przepustnicy.

: sob gru 11, 2004 16:27
autor: Ari
RZEWODY SPRAWDZISZ NAJLEPIEJ W NOCY-CZY NIE MA PAJECZYNKI PRZEBIC,SWIECE WZROKOWO PO RZEJECHANIU PARU KM A LAMBDE MOZESZ ZMIERZYC--TYLKO GDZIE JA MAM TE PARAMETRY:) POSZUKAM..

: sob gru 11, 2004 17:55
autor: Ceki
Mam to samo tylko że ja wymieniałem sonde, katalizator, przewody, świece, kopułke i nic to nie dało, podejrzewam przepływomierz powietrza a może nawet kopmputer ?

: czw gru 16, 2004 20:05
autor: czyś
Ari pisze:RZEWODY SPRAWDZISZ NAJLEPIEJ W NOCY-CZY NIE MA PAJECZYNKI PRZEBIC,SWIECE WZROKOWO PO RZEJECHANIU PARU KM A LAMBDE MOZESZ ZMIERZYC--TYLKO GDZIE JA MAM TE PARAMETRY:) POSZUKAM..
Taa, sam sprawdzam kable po ciemku. Czasami nawet słychać, jak gdzieś przeskakuje iskra. Metoda dotykowa bywa mocno nieprzyjemna, ale też działa :) .Jeszcze żyję :helm:

: pt gru 17, 2004 20:51
autor: guli
sprawdź, czy wahania obrotów nie następują po zapaleniu świateł lub stopu :) Może to po prostu za niskie obroty.
Swoją drogą chętnie się dowiem jak sprawdzić sondę.

Re: Kto zna odpowiedz na to pytanie

: pt gru 17, 2004 22:32
autor: MaLiBU
Hill pisze:Co morze byc przyczyna nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,,golf 2 1,3i digijet,zaznaczam ze zmieniłem kopułke i palec rozdzielacza na nowe,za pomoc z góry dziekuje :? :(
1.
sprawdz odme, te silniki sa na tym punkcie dosyc wrazliwe, odma jest z tylu silnika pod kolekorem ssacym, zobaczy czy przypadkiem nie jest gdzies przerwana. W 3na5 przypadkow to jest przyczyna
2.
Ja polecam czyszczenie przepustnicy, w moim NZ zrobilem to pod sam koniec jego eksploatacji a gdybym na to wczesniej sie zdecydowal
oszczedzilbym kupe pracy, kasy i nerwow. Rozbierz do czesci pierwszych,
przeczysc benzynka np, dokladnie wszystkie wejscia/wyjscia podcisnienia.
3. Sprawdz wszystkie przewody podcisnieniowe czy sa na swoich miejscach, na stonie Alberta www.golf2.prv.pl w dziale download sa ksiazki serwisowe, sciagnij do mk2 Haynessa. Masz tam dokladny schemat calego ukladu Digijeta. Mozesz poprobowac odlaczac poszczegolne uklady, jak po odlaczeniu ktoregos praca sie wyrowna moze to wskazywac na awarie tego ukladu ale UWAGA: po odlaczeniu prawidlowego komp przejdzie w stan awaryjny i wzbogaci mieszanke, co w przypadku gdy powodem nierownosci pracy jest zla mieszanka spowoduje jej wyrownanie.

Reasumujac
1. Odma
2. Wymyj przepustnice
3. Sprawdz poszczegolne uklady

ja bym tak to zrobil. mojego Digijeta rozebralem do czesci pierwszych
i troche wiedzy mam, wiec jakbys mial z czyms problemy to wal na gg czy jak tam wolisz prv.,

: pt gru 17, 2004 22:34
autor: MaLiBU
Ceki pisze:Mam to samo tylko że ja wymieniałem sonde, katalizator, przewody, świece, kopułke i nic to nie dało, podejrzewam przepływomierz powietrza a może nawet kopmputer ?
w jakich granicach wachaja Ci sie te obrotki?

: ndz sty 30, 2005 22:47
autor: jo55
Właśnie w jakim zakresie wahają się obroty biegu jałowego. Niewielkie regularne wahanie jest objawem zdrowia silnika i jego sterowania. Po zakupie też się niepokoiłem jak to inżynier. Serwis fabryczny VW nawet sprawdzał. Sondę lambda podmieniali i falowało dalej. Powiedzieli że nie wiedzą. A ja już wiem bo mam program serwisowy w laptopie :satan:. i oglądam sobie wykresy np. składu spalin. To normalny cykl pracy programu sterownika wtrysku, który na paliwo jest centuś (jak ja) Sprawdza sondę lamda i znienacka zmniejsza dawkę paliwa, po kilku sekundach (bo odległość wtryski - sonda) sonda lambda alarmuje, że mieszanka za uboga. No to sterownik daje większą dawkę, a za chwilę znów znienacka ... juz wiecie. I tak w koło. Zresztą mało kto wie że dokładnie tak samo faluje skład mieszanki tyle że szybko w czasie normalnrj jazdy. Koniec wymądrzania się :bajer: . Pozdrawiam

: ndz sty 30, 2005 22:57
autor: MaLiBU
jo55 pisze:Właśnie w jakim zakresie wahają się obroty biegu jałowego. Niewielkie regularne wahanie jest objawem zdrowia silnika i jego sterowania. Po zakupie też się niepokoiłem jak to inżynier. Serwis fabryczny VW nawet sprawdzał. Sondę lambda podmieniali i falowało dalej. Powiedzieli że nie wiedzą. A ja już wiem bo mam program serwisowy w laptopie :satan:. i oglądam sobie wykresy np. składu spalin. To normalny cykl pracy programu sterownika wtrysku, który na paliwo jest centuś (jak ja) Sprawdza sondę lamda i znienacka zmniejsza dawkę paliwa, po kilku sekundach (bo odległość wtryski - sonda) sonda lambda alarmuje, że mieszanka za uboga. No to sterownik daje większą dawkę, a za chwilę znów znienacka ... juz wiecie. I tak w koło. Zresztą mało kto wie że dokładnie tak samo faluje skład mieszanki tyle że szybko w czasie normalnrj jazdy. Koniec wymądrzania się :bajer: . Pozdrawiam
dokaldnie 1.3NZ maja to do siebie ze "delikatbnie" faluja im obroty,
z tego co kiedys slyszlame uklad jest stary i nie jest w stanie idelanie trzymac obrotow zgopdnoie z oczytami z sondy, za wolno dziala,
ten typ tak ma po prostu...

: ndz lut 06, 2005 18:19
autor: jo55
Popatrz w mój post w temacie LPG do NZ1,3. Tam są wykresy sondy lambda przy wolnych obrotach na benzynie.