Strona 1 z 1

MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być ?

: ndz kwie 11, 2010 21:16
autor: alamakota
dlaczego jak odłączę wtyczkę regulatora biegu jałowego na ciepłym
to u mnie gaśnie od razu silnik ?

chyba tak nie powinno być ???
dodam że regulator jest chyba sprawny bo czuć że działa pod ręką i ja wtyczkę się wkłada...

Re: MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być

: ndz kwie 11, 2010 21:19
autor: norek111
alamakota pisze:dlaczego jak odłączę wtyczkę regulatora biegu jałowego na ciepłym
to u mnie gaśnie od razu silnik ?

chyba tak nie powinno być ???
to na jakiej podstawie silnik ma utrzymać obroty biegu jałowego ?

Re: MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być

: ndz kwie 11, 2010 21:23
autor: alamakota
norek111 pisze:to na jakiej podstawie silnik ma utrzymać obroty biegu jałowego ?
no bo gdzieś czytałem że obroty powinny tylko lekko spaść

: ndz kwie 11, 2010 21:28
autor: norek111
alamakota pisze:no bo gdzieś czytałem że obroty powinny tylko lekko spaść
nie szukaj na przymus awarii,jest ok

: ndz kwie 11, 2010 21:37
autor: Paweł Marek
alamakota pisze:chyba tak nie powinno być ???
może tak być.
Czy zgaśnie czy nie to zależy od ustawienia podstawowego przepustnicy, jak jest ciutka więcej uchylona to nie zgaśnie, mniej uchylona to zgaśnie, jest od tego śrubka regulacyjna ale nie tykaj się jej jeśli wszystko jest dobrze z autem,

: pn kwie 12, 2010 09:03
autor: Gawior
Po zdjęciu/odłączeniu wtyczki od regulatora wolnych obrotów ( silniczek krokowy ), to obroty zaczęły falować ( ~600-1100rpm ) przynajmniej w innym aucie.
Jak sama nazwa wskazuje że jest to regulator wolnych obrotów i nie służy tylko do załączania "ssania".

[ Dodano: 12 Kwi 2010 09:06 ]
Po drugie to: "regulator sprawny, bo czuć że chodzi" - że pracuje to jedno, ale jak pracuje, jak się ustawia, to o to bardziej chodzi.
Większość osób mających problemy z obrotami czego przyczyną jest silniczek krokowy ma go sprawnego ( w sensie że jakoś pracuje na podłączonej wtyczce ).

: pn kwie 12, 2010 09:25
autor: Paweł Marek
Niestety tego typu silniczek ulega zabrudzeniu po latach, elektrycznie jest sprawny ale nie działa poprawnie. Ja toto u siebie czyściłem z dobrym skutkiem, ale nawet szkoda kombinowac bez rozbiórki, trzeba rozpzłowić to co jest nieby nierozbieralne i delikatnie czyścić rozpuszczalnikiem i mechanicznie - na osi zaworu odkłada się twardy osad który bez pomocy mechanicznej nie zejdzie