problem z zaplonem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

siwy20mw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 06, 2010 22:17
Lokalizacja: sierpc
Kontakt:

problem z zaplonem

Post autor: siwy20mw » ndz kwie 11, 2010 15:39

Witam szukałem trochę na forum ale niestety nic mi to nie dało i postanowiłem założyć nowy temat.
Jedni piszą o kostce w stacyjce inni o czujniku Halla
Mianowicie mam taki PROBLEM: W tamtym roku gdy golfik się trochę nagrzał a mianowicie postał trochę na słońcu to był problem z uruchomieniem, kontrolki się świeciły a rozrusznik nie kręcił. Wymienilem kostkę w stacyjce i problem jak ręka odjął. W tym roku to samo wiec kopiłem kostkę i wymieniłem z myślą ze będzie dobrze, a tu jednak guzik. Golfik po nagrzaniu znowu nie chce palić :grrr:
Znalazłem jednak sposób: przekręcam kluczyk proszę kogoś by pchnął :chytry: wrzucam bieg i w momencie gdy puszcze sprzęgło i jednocześnie przekręcę zapłon to zapali, tylko to jest cholerni upierdliwe i przy dziewczynach można się wstydu najeść. Czy to będzie ten czujnik położenia walu, czy coś innego bo kostka w stacyjce jest nowa wiec odpada
Koledzy pomocy co z tym zrobić.


moc jest bogiem, predkosc nalogiem, nitro zabawa, a turbo podstawa

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz kwie 11, 2010 16:10

zaden czujnik
sciagnij przy rozruszniku czerwony przewod (chyba z bialy paskiem) z wsowka i zobacz czy pojawia sie na nim +12V jak krecisz rozrusznikiem - podlacz tam zarowke od postojowych i dotnij jej obudowa do masy i nie wtedy ktos przekreci stacyjke w pozycje "rozrusznik"
Zarowka sie powinna zapalic
Jezeli sie zapali to masz elekromagnes do wymiany w rozrusznikiu - jest to element do ktorego sa podlaczone przewody
Jezeli sie nie zapali to do rozrusznikia nie dociera sygnal i masz albo przerwany przewod albo kluczyk nie przelacza w kostce stacyjki



siwy20mw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 06, 2010 22:17
Lokalizacja: sierpc
Kontakt:

Post autor: siwy20mw » ndz kwie 11, 2010 16:45

[quote="agrala"]zaden czujnik
aha zaraz ide sprawdzic i za jakies pol godziny dam znacco jest, narazie dzieki

[ Dodano: 11 Kwi 2010 17:07 ]
juz sprawdzilem i nie ma pradu w tym kablu :goof: czyli wina lezy dzies przy kostce a raczej w kablu bo kostke zdazylem wymienic w piatek wiec nie mozliwe zeby po trzech dniach padla
teraz pytanie na awaryjna sytuacje: jak wezme kawalek kabla jedna strone podlacze do + na aku a druga jak bede chcial odpalic to dotkne do tego styku na elekromagnesie to odpali, mam racje?


moc jest bogiem, predkosc nalogiem, nitro zabawa, a turbo podstawa

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz kwie 11, 2010 18:39

tak odpali
kostak moze byc dobra tylko stacyjka nie zalacza kostki
mozesz tez podac napiecie na ten styk z tego grubeko przeodu co dochodzi do rozrusznika od akumulatora - mozesz go zerzec na chwile z tym stykiem a pomoca klucza lub srubokreta na czas krecenia rozrusznikiem i powinien odpalic



siwy20mw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 06, 2010 22:17
Lokalizacja: sierpc
Kontakt:

Post autor: siwy20mw » ndz kwie 11, 2010 18:52

aha dzieki.
jutro bede wlczyl z tym ustrojstwem. jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to pisac


moc jest bogiem, predkosc nalogiem, nitro zabawa, a turbo podstawa

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz kwie 11, 2010 19:10

przewod od rozusznika ze stacyjki to czerwono-czarny o ile sie nie myle o oznaczeniu 50 przy kostce stacyjki - jest to jeden z 2 najgrubszych przewodow przy stacyjce, drugi jest z akumulaora i jest czerwony
idzie do skrzynki bezpiecznikow na wtyczke H1/1 (wtyczka H1 pin 1)
wychodzi ze skrzynki wtyczka F/1 (wtyczka F pin 1) i idzie prosto do rozrusznika na wsowke, ten sa kolor przewodu co przy stacyjce
wiec sprawdz czy dociera napiecie do skrzynki na H1/1 i czy wychodzi z F/1 gdy krecisz rozrusznikiem
jezeli do chodzi a nie wychodzi ze skrzynki to skrzynka do wymiany lub mozesz polaczyc H1/1 z F/1



siwy20mw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 06, 2010 22:17
Lokalizacja: sierpc
Kontakt:

Post autor: siwy20mw » ndz kwie 11, 2010 20:29

podłączyłem + z aku do włącznika :grin: a z niego do rozrusznika i na chwile obecna musi tak być. tylko trochę kłopotliwe z otwieraniem maski przy każdym uruchomieniu ale trudno, jutro postaram się zdiagnozować co jest. jeszcze raz wielkie dzięki
jak będę widział to napisze na forum

[ Dodano: 19 Kwi 2010 19:42 ]
W końcu doszedłem dlaczego golfik po nagrzaniu nie chce palić. Okazało się ze język wychodzący ze stacyjki nie przekręcał kostki, a ze kostka jest z plastiku to po nagrzaniu stawała się bardziej plastyczna i język się ślizgał. Ścisnąłem wszystko opaska zaciskowa za grosze i działa nawet w największe upały :grin:
Dzięki koledzy za zainteresowanie moim problemem


moc jest bogiem, predkosc nalogiem, nitro zabawa, a turbo podstawa

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 180 gości