Strona 1 z 2

problem z wysokimi obrotami w 2.0 2E

: sob kwie 10, 2010 18:46
autor: budzio18
Witam!
mam taki problem z obrotami silnika na biegu jalowym .. mianowcice chodzi o to ze silnik nie wiem dla czego ale w ostanim razie strzelil mi na benzynie ... na gadzie jeszcze mi sie to nigdy nie zdarzylo
na gazie mam załozoenego blosa juz od dłuzszego czasu .. i zero problemow
po tym strzale postanowilme zobaczyc co tam slychac w przeplywce ...
klapka wsumie poruszala sie ok bez blokowania sie
sprawdzalem miernikiem opornosci miedzy pinami i wsumie wynik tych pomiarow zblizony byl do wartosci podanych w Auto Data ...
jak to wszysko poskladalem dzieja sie jaja
zapalam silnik i sobie dziala rowniotko 850obr ... dodam gazu i koniec ... nie spadaja obroty ponizej 2500 :/
odlaczam przeplywke - obroty spadaja ...
odlaczam ten regulator biegu jalowego - obroty spadaja
nie wiem co to moze byc :/

: sob kwie 10, 2010 20:30
autor: Paweł Marek
budzio18, myślę że została jakaś dziurka w dolocie po strzale (odma węże regulatora itd). Na ile spadają obroty jak wyjmiesz wtyczkę od regulatora?

: sob kwie 10, 2010 23:24
autor: budzio18
no wlasnie odziwo po zdjeciu wtyczki z regulatora obroty na PB spadaja do 800-850
na LPG podobnie ... choc czasami potrafi przygasnac ( na LPG na PB pracuje ok)
jezeli sciagne wtyczke z przeplywki to zarowno na PB jak i LPG ma rowne obroty ok 850 ...
a tak to non stop 2,5tys ...
nie mam pojecia .. teraz jezdze bez podpietej przeplywki tylko nie wiem na ile to jest bezpieczne ...

: ndz kwie 11, 2010 00:08
autor: Paweł Marek
budzio18 pisze:no wlasnie odziwo po zdjeciu wtyczki z regulatora obroty na PB spadaja do 800-850
za dużo, powinien ledwo chodzić bez wtyczki, szukaj dziury w całym, może linka za bradzo napięta, może oś przepustnicy ma wielki luz.

: ndz kwie 11, 2010 12:40
autor: budzio18
linka jest ok .. jak wloze wtyczke albo od tego regulatora albo od przeplywki to silnik sam zaczyna sie wkrecac na wysoki obroty ..
bede musial faktycznie posprawdzac szczelnosci ...

[ Dodano: 11 Kwi 2010 14:28 ]
a czujnik temp? mozliwe zeby tak swirowal?

: ndz kwie 11, 2010 14:35
autor: Paweł Marek
nie da takich wysokich obrotów, 1100 - to mógłby być winien. Myślę że musisz mieć tą dziurę gdzieś, bo skąd takie obroty, skąd powietrze na nie, ew. jednak blokuje się klapka przepływki.

: ndz kwie 11, 2010 14:40
autor: budzio18
klapka sie nie blokuje .. chodzi lekko bo sprawdzalem .. jak mialem zdjeta ta pokrykwe na przeplywce co jest od potencjiemetra to widac ze klapka sie otwiera i zamyka jak silnik wylacze ...
te obroty same sie tak nakrecaja .. jutro bede muslial wszystko posprawdzac .. bo teraz jak chciwle przejechalem bez podpietej przeplywki to bylo ok ale spalanie porazka :/ ...

: ndz kwie 11, 2010 18:35
autor: ventylek86
Sugeruje zobaczyc wąż od filtra do kolektora ssacego. Mozliwe ze jest pekniety kolo którejs z opasek i łapie lewe powietrze

: ndz kwie 11, 2010 21:14
autor: alamakota
obroty samoistnie mi wchodziły na 1100-1700 albo wolno opadały jak
miałem zepsuty czujnik temperatury
( pomimo że wskażnik na zegarach pokazywał dobrze to widocznie sekcja 2 czujnika była zła i komp dostawał złe informacje i pracował jak na ssaniu)

: pn kwie 12, 2010 09:22
autor: Gawior
Z tym czujnikiem to wystarczy podłączyć pod kompa i będzie widać jak pokazuje czujnik temp. płynu, a jak jest na desce. W programie pokazuje temp. taką jaką widzi komputer ECU.

: pn kwie 12, 2010 23:10
autor: budzio18
to tak :
czujnik temp na 100% dobry - załozony nowy
regulator obrotow (silniczek krokowy czy jak to tam nazwac) - sprawny ( załozony z i przetestowany z innego samochodu i moj w innym samochodzie )
uklad wydaje sie byc na 99%% szczelny bo ten 1% to nie wiem co by to moglo byc ...
problem sie zmienil ... na benzynie teraz ma dosc niskie obroty ... zaczal nierowno pracowac .. po przelaczeniu na LPG swiruje i wkreca sie na 2,5tys i na tylu sie zatrzymuje ...
moze zaplon?? tego nie sprawdzilem ale zdziwilo mnie ze wczesniej strzelil mi na PB .. no do tej pory jeszcze nigdy mi nie strzelil nnawet na LPG .. .

: wt kwie 13, 2010 08:53
autor: Gawior
Piszesz: " czujnik temp na 100% dobry - założony nowy ". Pozostaje kwestia NOWY, ale jaki ? Jaka firma. Bo ja kupiłem 5 czujników takich po 25-35zł ( Topran Hans Price, FEBI itp. ) i 2 z nich to już od początku pokazywały po włożeniu max temp 115st.C i poszły na wymianę. Teraz kupiłem EPS-a za 65zł ( cena niższa jak dla mnie po znajomości ) i teraz widzę że coś przekłamuje na desce o 8-10st.C ( tyle że to może być wina samego wskaźnika w liczniku ).

: wt kwie 13, 2010 18:42
autor: budzio18
czujnik ok na 100%
jeset ktos w stanie zmierzyc mi opornosci na przeplywomierzu jak sie zmieniaja wartosci? tylko nie przy min i max otwartej ale tez w polowie i takie tam ...
bedze wdzieczny ...

: śr kwie 14, 2010 09:25
autor: Gawior
Jak ja sprawdzałem przepływkę ( według zaleceń Pawła Marka ), to sprawdzałem napięcie podczas uchylania klapki itp. Jakiś tam opór, ale "w stanie spoczynku" i niby wyszło że przepływka chodzi OK.
Poszukaj po moich postach bo albo zakładałem temat w którym odpowiedział mi Paweł Marek jak to sprawdzić, albo pisałem do niego na PW. Sprawdzałem moją skrzynkę i wiadomości mam z początku lutego, a przepływkę sprawdzałem w grudniu albo w styczniu.

[ Dodano: 14 Kwi 2010 09:29 ]
Proszę bardzo. Się znalazło.
Mam nadzieje że w czymś to pomoże, albo pytaj Pawła Marka na PW, bo on już długo chyba siedzi w 2E.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294826