Strona 1 z 1

...pomysł na wiosenny remont...lecz brak wiedzy...

: sob kwie 10, 2010 14:25
autor: kondisqadrio
Witam,

...nowy nabytek oraz przyszła wiosna i wpadłem na pomysł by zajrzeć do silnika...i to jednak był zły pomysł...moim zdaniem tragedia, poprzedni właściciel nic nie dbał... :goof:

....i pomyślałem sobie ze może zorbie remoncik(1.6 ben + gas)...rozrzad już kupiłem, nowe oleje i płyny(za dobrze nie znam się na tym w2sszystkim ale szybko się ucze) :cool:
...i mam jeszcze kasy wiec zastanawiam się co by jeszcze zmienić lub wyremontować??małe rzeczy sam zrobie lecz reszta...;/ nie mam za duzo czasu wiec mysle o mechaniku...co mi doradzacie zmienić i ile to by kosztowało i ile by sobie mniej wiecej zarzyczł mechanior???? dzieki wielkie pozdrawiam :bigok: Obrazek

: sob kwie 10, 2010 14:28
autor: MARLUK
zapytam Cie ile zaplaciles za rozdzad??

dzieki :)

: sob kwie 10, 2010 14:34
autor: kondisqadrio
osiemdziesiąt pare złotych...niby lepszy...

: sob kwie 10, 2010 14:41
autor: Paweł Marek
pozmieniaj rozrząd płyny i filtry i jeździj, a następnie usuwaj wszystkie usterki które wyjdą w czasie jazdy, co chcesz więcej zrobić? Upiększyć? Kilka koni odzyskasz jak oddzielisz stożek od reszty komory silnika żeby nie ciągnął ciepłego poweitrza

: sob kwie 10, 2010 14:43
autor: MARLUK
80ZL ZA NOWY?

I pawel marek - wyjasnij jak mozesz apropo tego stozka i odzyskania koni ??

: sob kwie 10, 2010 14:44
autor: kondisqadrio
i jak najlepiej to zrobić???...widziałem taki wlot powietrza z boku nacinany w błotniku???

[ Dodano: 10 Kwi 2010 14:50 ]
nowy załatwiał mi kumpel ze sklepu motoryzacyjnego...i doradzał zebym wziła jeszcze rolki...xD

[ Dodano: 10 Kwi 2010 14:57 ]
Paweł Marek pisze:co chcesz więcej zrobić?
myślałem zeby może zawory wyregulować...może parownik, gaznik lub inne coś powymieniać???

: sob kwie 10, 2010 16:01
autor: Lipek81
Zaworów w tym silniku się nie reguluje. Oprócz oleju i rozrządu wymień filtr paliwa, powietrza i oleju. Popatrz, czy nie masz gdzieś wycieków, posłuchaj, czy silnik chodzi równo, czy nic nie stuka i tyle. Chyba, że chcesz upiększyć ten silnik i doprowadzić do stanu ja z fabryki - wtedy wyczyszczenie komory silnika, malowanie pokrywy zaworów... Chłodnicę też widzę, że masz nie oryginalną, bo większą, niż w tym silniku normalnie występowała. No ale to już zależy, co chcesz osiągnąć.

: sob kwie 10, 2010 16:23
autor: kondisqadrio
no własnie przysłuchiwałem sie i słysze delikatny stukot...szybki...tyk tyk tyk tyk...ale jeszcze sprawdze czy wydech nie jest dziurawy...xD

: sob kwie 10, 2010 16:30
autor: Shmatan
kondisqadrio pisze:nowy załatwiał mi kumpel ze sklepu motoryzacyjnego...i doradzał zebym wziła jeszcze rolki...xD
A kiedy ostatnim razem był zmieniany rozrząd? bo tak się przyjęło, że jak wymieniać, to jednak komplet... No i NIGDY nie bierz się za wymiane rozrządu, dopuki nie jesteś w 100% pewien że wiesz jak to zrobić, bo źle ustawiony rozrząd - kolego - może zmasakrować silnik.
MARLUK pisze:I pawel marek - wyjasnij jak mozesz apropo tego stozka i odzyskania koni ??
Pozwole sobie wyjaśnić (mam andzieje że Paweł Marek się nie obrazi)
Słowo teorii - istnieje coś takiego jak zjawisko rozszeżalności cieplnej - w dużym skrócie, ileś atomów gorącego powietrza (a zależy nam na atomach tlenu) zajmuje więcej miejsca niż ileś atomów powietrza zimnego - wynika z tego że im zimniejsze powietrze trafi do silnika, tym więcej tlenu w jednakowym okresie czasu zdoła przelecieć przez układ, co przekłada się na moc.

Zamontowanie stożka w taki sposób powoduje, że do silnika zasysane jest ciepłe powietrze z komory - silnik ciągnie cieplejsze powietrze, więc zwykle założenie stożka pogarsza osiągi. Żeby moc silnika zwiększyć (albo chociaż dociągnąć do normalnego filtra) odgradza się stożek od silnika - najczęściej wstawiając pomiędzy nim (stożkiem) a silnikiem zagrode z blachy nierdzewnej (charakteryzuje się ona bardzo kiepską przewodnością cieplną) - do tego fajnie jest zostawić część rur które doprowadzały powietrze z przed maski do oryginalnego filtra, bo one będą dmuchać nam zimnym powietrzem, można pokusić się o zrobienie dodatkowego dolotu (np. wyspawanie rurek łączących kratke w zderzaku i "komorę" stożka i ew. wspawanie wlotu powietrza w nadkole (bo na maske to wioska delikatna).

: sob kwie 10, 2010 17:33
autor: wypity
płyn chłodniczy "wlej" bo widać ze sucho tam ;)

przydałoby się tez wstawić nowe świeczki i kable wn,

zobacz czy jest olej w skrzyni .... płyn do spryskiwaczy.. itp..

: sob kwie 10, 2010 17:41
autor: kondisqadrio
wypity pisze:zobacz czy jest olej w skrzyni
najprostrzy sposób na wyrównanie poziomu oleju w skrzyni????

: ndz kwie 11, 2010 04:56
autor: bodzio_j
Paski klinowe obejrzyj, może trzeba wymienić

: ndz kwie 11, 2010 09:37
autor: Shmatan
No i poza silnikiem - dobre ręczne mycie, woskowanie, odkurzanie, czyszczenie plastików, szyb, zrobienie ew. zaprawek

: pn kwie 12, 2010 10:33
autor: sle
kondisqadrio pisze:wypity napisał/a:
zobacz czy jest olej w skrzyni
najprostrzy sposób na wyrównanie poziomu oleju w skrzyni????
po prostu sprawdź czy nie brakuje, a masz jakieś problemy w ogóle z biegami?
Gdy auto stoi na prostym to wlewa się go do poziomy, który wyznacza dolna krawędź otworu wlewowego. Jak popatrzysz od strony przedniego koła kierowcy to tam masz śrubę.