Strona 1 z 1

SONDA LAMBDA

: wt sty 03, 2006 17:39
autor: WODA
Mam takie pytanie,siadla mi w moim golfie 3 Gti 2e sonda lambda i przygotowuje sie do kupna nowej...tylko problem tkwi w tym ze nie wiem jaka kupic..sa uniwersale BOSCH-a za 80 pln i orginalne po 180 pln...doradzcie jaka wybrac....dac wiecej i nie kombinowac czy moze....

prosze o pomoc....

: wt sty 03, 2006 18:06
autor: Rafał G2
Orginał zawsze jest lepszy...

: wt sty 03, 2006 18:08
autor: Egon PŃ
Oryginalne nie są po 180 tylko po min300

: wt sty 03, 2006 18:26
autor: marekk
mam do sprzedania sonde Bosch z wtyczka do golfa , 4 przewodowa , nowa - zostala mi po poprzednim aucie -- nie zdazylem wymienic

: wt sty 03, 2006 22:55
autor: MrSalieri
Ja juz jezdze na drugiej uniwersalnej pierwsza padla mi po roku. Jak masz za taka kase oryginala to kup.

: śr sty 04, 2006 01:40
autor: Bondas
tu szkoda oszczedzac kup orginal bo zawsze precyzyjniej dziala i napewno na dluzej starczy

chytru dwa razy traci :)

pozdrawiam

Re: SONDA LAMBDA

: śr sty 04, 2006 02:36
autor: jaskowisnia
Mam takie pytanie,siadla mi w moim golfie 3 Gti 2e sonda lambda i przygotowuje sie do kupna nowej...tylko problem tkwi w tym ze nie wiem jaka kupic..sa uniwersale BOSCH-a za 80 pln i orginalne po 180 pln...doradzcie jaka wybrac....dac wiecej i nie kombinowac czy moze....

prosze o pomoc....
Przede wszystkim musisz kupic 4-przewodową (z podgrzewaniem elektrycznym zimnej); standardową (a nie szerokopasmową) i pasującą mechanicznie do gniazda (odpowiedni gwint), mogą pasować od Opla.

: śr sty 04, 2006 11:05
autor: homsky
pytanie do JASKOWISNIA odnośnie sondy :

mam pytanko do Ciebie, bo czytałem kilka Twoich postów i widzę że elektryka i elektronika nie jest Ci obca :(
Popraw mnie jesli się mylę - sonda daje napięcie w zakresie 0-1V w zalezności od zawartości tlenu w spalinach czyli w zalezności od składu mieszanki i przy tym najbardziej odpowiednim składzie (lambda=1) daje napięcie około 0,5V , przy czym napięcie nie jest podawane w sposób ciągły tylko impulsowo , około 3 impulsy na sekundę. Sonda może uledz uszkodzeniu: najczęściej jest to zwracie czyli daje zero napięcia i komputer odczytuje to jako za uboga mieszanka i daje wtedy więcej paliwa, może tez przekłamywać z odczytem zawartości tlenu wskutek osadzenie sie na niej nagarów i wtedy tez zazwyczaj daje zaniżone napięcie.

A moje pytanie za 100 punktów jest takie bo nie znalazłem na nie odpowiedzi nigdzie - czy sonda może uledz takiej awarii, że zamiast dawać te 3 impulsy na sekundę, daje poprawne impulsy jeżeli chodzi o wartośc napięcia ale impulsy te są podawane dużo żadziej to znaczy w więszych odstepach czasu - np zamiast impuls co 1/3s pojawia sie co kilka sekund - czy jest to fizycznie mozliwe??????????????