SONDA LAMBDA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 173
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 01:10
- Lokalizacja: VWrocłaVW
- Kontakt:
SONDA LAMBDA
Mam takie pytanie,siadla mi w moim golfie 3 Gti 2e sonda lambda i przygotowuje sie do kupna nowej...tylko problem tkwi w tym ze nie wiem jaka kupic..sa uniwersale BOSCH-a za 80 pln i orginalne po 180 pln...doradzcie jaka wybrac....dac wiecej i nie kombinowac czy moze....
prosze o pomoc....
prosze o pomoc....
Mk1 16v Rally project :)
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
- Lokalizacja: Warszawa; Łomża
- Kontakt:
Re: SONDA LAMBDA
Przede wszystkim musisz kupic 4-przewodową (z podgrzewaniem elektrycznym zimnej); standardową (a nie szerokopasmową) i pasującą mechanicznie do gniazda (odpowiedni gwint), mogą pasować od Opla.Mam takie pytanie,siadla mi w moim golfie 3 Gti 2e sonda lambda i przygotowuje sie do kupna nowej...tylko problem tkwi w tym ze nie wiem jaka kupic..sa uniwersale BOSCH-a za 80 pln i orginalne po 180 pln...doradzcie jaka wybrac....dac wiecej i nie kombinowac czy moze....
prosze o pomoc....
pytanie do JASKOWISNIA odnośnie sondy :
mam pytanko do Ciebie, bo czytałem kilka Twoich postów i widzę że elektryka i elektronika nie jest Ci obca
Popraw mnie jesli się mylę - sonda daje napięcie w zakresie 0-1V w zalezności od zawartości tlenu w spalinach czyli w zalezności od składu mieszanki i przy tym najbardziej odpowiednim składzie (lambda=1) daje napięcie około 0,5V , przy czym napięcie nie jest podawane w sposób ciągły tylko impulsowo , około 3 impulsy na sekundę. Sonda może uledz uszkodzeniu: najczęściej jest to zwracie czyli daje zero napięcia i komputer odczytuje to jako za uboga mieszanka i daje wtedy więcej paliwa, może tez przekłamywać z odczytem zawartości tlenu wskutek osadzenie sie na niej nagarów i wtedy tez zazwyczaj daje zaniżone napięcie.
A moje pytanie za 100 punktów jest takie bo nie znalazłem na nie odpowiedzi nigdzie - czy sonda może uledz takiej awarii, że zamiast dawać te 3 impulsy na sekundę, daje poprawne impulsy jeżeli chodzi o wartośc napięcia ale impulsy te są podawane dużo żadziej to znaczy w więszych odstepach czasu - np zamiast impuls co 1/3s pojawia sie co kilka sekund - czy jest to fizycznie mozliwe??????????????
mam pytanko do Ciebie, bo czytałem kilka Twoich postów i widzę że elektryka i elektronika nie jest Ci obca
Popraw mnie jesli się mylę - sonda daje napięcie w zakresie 0-1V w zalezności od zawartości tlenu w spalinach czyli w zalezności od składu mieszanki i przy tym najbardziej odpowiednim składzie (lambda=1) daje napięcie około 0,5V , przy czym napięcie nie jest podawane w sposób ciągły tylko impulsowo , około 3 impulsy na sekundę. Sonda może uledz uszkodzeniu: najczęściej jest to zwracie czyli daje zero napięcia i komputer odczytuje to jako za uboga mieszanka i daje wtedy więcej paliwa, może tez przekłamywać z odczytem zawartości tlenu wskutek osadzenie sie na niej nagarów i wtedy tez zazwyczaj daje zaniżone napięcie.
A moje pytanie za 100 punktów jest takie bo nie znalazłem na nie odpowiedzi nigdzie - czy sonda może uledz takiej awarii, że zamiast dawać te 3 impulsy na sekundę, daje poprawne impulsy jeżeli chodzi o wartośc napięcia ale impulsy te są podawane dużo żadziej to znaczy w więszych odstepach czasu - np zamiast impuls co 1/3s pojawia sie co kilka sekund - czy jest to fizycznie mozliwe??????????????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości