Strona 1 z 1

Rosną obroty jak wcisnę hamulec

: czw kwie 08, 2010 20:59
autor: hepos
Witam

Ostatnio zauważyłem, że jak mocniej wcisnę pedał hamulca to obroty idą do góry. Jest 900 rpm, wciskam hamulec i skacze do 1050, i spada. Nie dzieje się tak zawsze, ale często. Co może być przyczyną? Jakaś nieszczelność? Gdzie szukać przyczyny

: czw kwie 08, 2010 21:33
autor: gabtom
Sprawdź serwo.

: czw kwie 08, 2010 21:36
autor: J.B.S.
A masz jakis problem z hamulcem ? Tzn.słabo hamuje robi sie twardy czy coś.
Jesli nie to raczej bym sie nie przejmował tylko wzmógł czujność i w razie problemów szukał dopiero nieszczelnosci

: czw kwie 08, 2010 22:19
autor: Jarowo
gabtom, ma rację sprawdź serwo.
hepos pisze:est 900 rpm, wciskam hamulec i skacze do 1050, i spada. Nie dzieje się tak zawsze, ale często.
Wygląda na typowy objaw przetartej membrany.
Odłącz wąż zasilający serwo, zaślep otwór, naciśnij na hamulec. Obroty nie powinny się zmieniać. Jeśli tak będzie szukaj serwa, lub jak się chcesz pobawić rozbierz serwo. Jak Cię to nie przekonuje przeszukaj forum za pomocą wyszukiwarki, lub poszukaj w necie jak działa serwo, a zrozumiesz dla czego ja i gabtom, uważamy, że twoje problemy powoduje właśnie serwo

: pt kwie 09, 2010 00:44
autor: hepos
Dobrze wiedzieć, widze że to raczej nie jest kosztowna sprawa, a czy zmiana serwa to jakaś skomplikowana sprawa?

A jakie są objawy słabo już pracującej pompy hamulcowej ?

: pt kwie 09, 2010 20:39
autor: Jarowo
hepos pisze:a czy zmiana serwa to jakaś skomplikowana sprawa?
Raczej nie.
hepos pisze:A jakie są objawy słabo już pracującej pompy hamulcowej ?
Jest ich wiele, ale skupię się na najczęstszych
1. Przy delikatnym naciskaniu na pedał hamulca ten wjeżdża powoli do podłogi, a przy gwałtownym, mocnym naciśnięciu jest oki. Powód, zużyte gumowe tłoczki, lub gładź cylindra pompy.
2. Trudności w odpowietrzeniu po np. wymianie cylinderka, przewodu. Jednocześnie można zauważyć jak pompa zasysa płyn ze zbiorniczka, a później wtłacza go tam ponownie. Powód jak pkt 1.
3. Słabe ciśnienie na jednej z sekcji. Powód jak pkt 1.
4. Ubytek płynu - zaciski, cylinderki, przewody oki. Jednocześnie płyn ham. w serwie. Powód, uszkodzone tylne uszczelnienie.
5. Ciągłe zapowietrzanie się układu ham. Jeden z powodów to uszkodzenie elementów gumowych wewnątrz pompy.
Itd.
A tak przy okazji. Doszukałeś się jak działa serwo, i dla czego mogą Ci przez nie rosnąć obroty?

: śr kwie 14, 2010 08:36
autor: hepos
nie znalazłem, ale faktycznie po wymianie serwa problem ustał :)
Dziekuje