Strona 1 z 3

Denerwujący i nie wyjaśniony problem z olejem

: wt sty 03, 2006 14:56
autor: tauka
Zrobiłem ostatnio samochodzik. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą pompę wodną (juz mam trzecią i dalej piszczy) uszczelniacze na zaworach, i od tego czasu zaczęło mi wywalac olej przez bagnet. Ale dzieje się to jak jeżdżę bardziej agresywnie. Przy takiej emerytalnej jeździe jest spoczes. Co to może być?? Jak już pisałem poniżej cisnienie jest OK (ok 10-11). Tylko, że w ruże od przepłuwomierza, do odmy pojawia się benzynka i delikatnie oleju... Zapchana odma??

: wt sty 03, 2006 15:02
autor: hanti
TAUKA zrobiło ci sie to samo co mi jak wracałem z rajchu - szwagier przecholował i cisnął przez około 200 km prawie 150km/h:) a to co sie stało to nic innego jak na 99% przytkana odma i bagnet masz lużny. Dlatego wywaliło.Jak sie zapchało odpowietrzenie to którędyś musiało pójść.

: wt sty 03, 2006 15:08
autor: tauka
hanti pisze:TAUKA zrobiło ci sie to samo co mi jak wracałem z rajchu - szwagier przecholował i cisnął przez około 200 km prawie 150km/hSmile a to co sie stało to nic innego jak na 99% przytkana odma i bagnet masz lużny. Dlatego wywaliło.Jak sie zapchało odpowietrzenie to którędyś musiało pójść.

No ale odme ostatnio czysciłem benzynką i nie było problemów z drożnością. z kolei był teraz kolega i stwierdził , że to moga byc pierścienie. A wcześniej nie wyrzucało , bo pod głowica ciśnienie spieprzało. A teraz jak uszczelniłem, to ciśnienie przy wyższych obrotach idzie w miskę i wywala bagnetem. jest to możliwe??

: wt sty 03, 2006 15:37
autor: Bondas
albo znowu sie przytkala odma albo pierscienie juz zurzyte albo uszczelka pog glowica padla widzocznie zle zalozyles albo zle dokreciles albo byla kiepskiej jakosci

zmierz kompresje i sprawdz czy filtr powietrza tez jest w oleju

jak kopresja ok to pierscienie ok
a jesli filtr mokry to odma grozna czyli wtedy uszczela

stawiam na uszczelke, bo pewnie glowicy nie planowales i skreciles na starych srobach

i jakiej firmy kupiles ta uszczelke ja uznaje tylko erling'a


pozdrawiam

:bajer:

: wt sty 03, 2006 16:03
autor: tauka
Bondas pisze:mierz kompresje i sprawdz czy filtr powietrza tez jest w oleju

kompresję zaraz bede mierzył a filtr suchy, znaczy nie ma w nim oleju.
Bondas pisze:bo pewnie glowicy nie planowales i skreciles na starych srobach
A tu cię zaskoczę, bo była planowana, i szpilki też nowe kupiłem. A uszczelka była Gatesa.

: wt sty 03, 2006 16:39
autor: Paweł Marek
Skora tak się stało po wymianie uszczelniaczy, to pewnie coś nie tak albo marne załozyłeś i koło nich kompresja ucieka

: wt sty 03, 2006 17:10
autor: hanti
a jeszcze jedno silnik 1.3 NZ jest bardzo mało odporny na zamarzanie odmy - jest to model wzorcowy

: śr sty 04, 2006 23:32
autor: tauka
No i pomierzyłem ciśnienie na cylindrach. Jest od 10 - 11. No i jeszcze zauważyłem dzisiaj przy okazji ściągania filtra powietrza, że w rurce, która idzie od tej rury przepływomierz - przepustnica do tego baniaka (odmy) jest benzynka. Czy to normalne?? Proszę was pomóżcie mi z tym olejem wywalajacym z bagnetu bo mnie szlag trafi

: śr sty 04, 2006 23:59
autor: ksorzel
nie lepiej od razu jechac do mechanika ale jakiegos konkretnego bo tak samemu to nie wiem czy dasz rade rozkminic co sie dzieje i czemu no chyba ze ambitny z ciebie typ to walcz...
pozdro

: czw sty 05, 2006 00:03
autor: tauka
ksorzel pisze:nie lepiej od razu jechac do mechanika ale jakiegos konkretnego bo tak samemu to nie wiem czy dasz rade rozkminic
To ze wszystkim tak można. Ale po to na forum jest chyba dział techniczny, żeby uzyskać jakiąś drobna pomoc. A pozatym, to mam jako takie pojecie o mechanice i o autach VW. Tylko z czymś takim się nie spotkałem. Podobnie jak mój ojciec, który od dawien dawna VW naprawia. Jeżeli sam sobie nie poradzę, to oczywiście że pojadę do mechanika, ale najpierw wole popróbować sam.

: czw sty 05, 2006 12:17
autor: Tomasz Żaguń
Sory że się wtrącamale chyba wszystkie możliwości już poszły.Mam pytanie retoryczne czy przypadkiem tej rurki zagłęboko ktoś niewsadził ? A może masz za wysoki poziom oleju i dlatego Ci wywala bo jak kompresja idzie w miskę to dmucha spalinami ale nigdy nie pluje olejem.Możliwe że jest to co myslę no i przy ostrej jeżdzie olej Ci się buja w misce i na moment przysłoni Ci rurkę i wtedy może tak być.Sprawdż to i dalej pomyślimy bo to ciekawe.

: czw sty 05, 2006 12:37
autor: Bondas
wszystko wskazuje na zapchana odme- zwlaszcza te siateczki do oddzielania oleju

skoro cisnienie 10-11 to piercienie ok

uszczelniaczami sie tak nie stanie wiec tez ok

a moze poprostu badnet za luzno wie wklada bo wytary i sam wysuwa sie na dolach i od malym cicnieniek ktore tam zawsze jest --- jak mocno dmucha jak wyjmiesz bagnet???


pozdrawiam

: czw sty 05, 2006 16:35
autor: Cobra
No własnie ma dmuchac jak sie wyjmie bagnet czy nie???Mi trozke dmucha amialem wymieniane pierscienie uszczelniacze uszczelke pod głowicai tez ostatnio rpobuje dojsc co z olejem

: czw sty 05, 2006 18:35
autor: Tomasz Żaguń
Cobra dmucha zawsze tylko czasami spalinami to oznacza pierścienie.Dmucha dlatego że tam pedzą jak szalone tłoki no i tym samym zmienia sie ciśnienie w komorze korbowej .