Strona 1 z 1

Układ chłodzenia

: czw kwie 08, 2010 13:37
autor: kendzior171
Witam wszystkich forumowiczów. Mam dosyć nietypowe pytanie, a mianowicie jak powinien być założony pasek na alternatorze i pompie wody w silniku 1.8AAM. w którą stronę powinien się kręcić wirnik w tej pompie... Mile widziane foto

: czw kwie 08, 2010 13:58
autor: jhosef
Wirnik pompy kręci się zgodnie z obrotami wału korbowego i alternatora.

: czw kwie 08, 2010 14:18
autor: kendzior171
A co gdy będzie kręcił się odwrotnie?? może to być przyczyną przegrzewania sie wozu :?:

: czw kwie 08, 2010 14:30
autor: jhosef
pompa ma mniejszą wydajność. Ja przez pewien czas miałem odwrotnie i temperatura chwilami podskakiwała zbyt wysoko. Po wymianie pompy (ciekła) i założeniu poprawnie paska wskazówka stoi na baczność.

: czw kwie 08, 2010 15:08
autor: kendzior171
Przygotowałem mały rysunek poglądowy na temat mojego paska na pompie i alternatorze i prosił bym o ocenę :grin:

: czw kwie 08, 2010 15:16
autor: jhosef
kendzior171 pisze:Przygotowałem mały rysunek poglądowy na temat mojego paska na pompie i alternatorze i prosił bym o ocenę :grin:
Wersja niebieska:) Rysunek ładniutki, ciut niedopracowane średnice i położenia względem siebie - jeśli chodzi o ocenę ;)

Tu masz ładny rysunek od gates
https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... /S4079.jpg

Tu akurat jest z dodatkową rolką której możesz nie mieć ale to mało ważne, taki jest prawidłowy przebieg.

https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... tivewebcat

: czw kwie 08, 2010 18:11
autor: kendzior171
Talentu zbyt dużego nie mam chodziło mi tylko aby przedstawić sytuację :bajer: zmieniłem ustawienia paska od razu i chłodzenie mojego wozu no momencie się zmieniło :bigok: dzięki wielkie pzdr