JAKI PRWAIDŁOWY WENTYLATOR DO VW GOLF MK2 ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

malyms
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 17, 2010 13:35
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

JAKI PRWAIDŁOWY WENTYLATOR DO VW GOLF MK2 ???

Post autor: malyms » śr kwie 07, 2010 21:53

Witam, mam następujący problem i pytanie z nim związane na które nigdzie
nie moge znaleśc odpowiedzi, jednym słowem "nikt nic nie wie"

Posiadam starego VW GOLF, 2, data produkcji 1991, pojemnośc 1,6 Benzyna,51
KW , CL, 3 drzwi
NR nadwozia WVWZZZ1GZMW729605

Chciałbym prosic o:
-numer katalogowy/serwisowy wentylatora jaki powinien byc przy tym
samochodzie,
-numer katalogowy/serwisowy chłodnicy

z tego co sie dowiedziałem to ze były dwa rodzaje wentylatorów do vw
golfów 2, jednobiegowe i dwubiegowe

z góry dziękuje za odpowiedz, jesli kogos uraziłem to przepraszam i jesli zasmiecam tym pytaniem forum to niech mi tyko ktos odpowie lub podpowie i da jakies linki i usunie to pytanie z forum

pytam po fachowcach i nikt nic nie wie

pozdrawiam

mozna pisac na meila malyms@o2.pl



Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » śr kwie 07, 2010 22:01

Witam

Zajedź na szrot tam na pewno będą mieli takie wentylatory na pęczki. Sprawdź tylko na ile pinów masz twój wentylator 2 lub 3, Obstawiam że 2 pinowy.

Pozdro



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr kwie 07, 2010 22:13

co ja znalazłem Obrazek
Obrazek
wentylator występuje jako razem z obudową chłodnicy, bynajmniej tak jest u mnie
chłodnica 430mm



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 07, 2010 22:38

wentylator 100/60W dwubiegowy, śmigło 280mm, nr wentylatora 165 959 455L. To w oryginale. A w praktyce idziesz na szrot i kupujesz taki żeby mu wtyczka pasowała


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

malyms
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 17, 2010 13:35
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: malyms » czw kwie 08, 2010 01:07

Teraz mam zainstalowany wentylator który ma szeroką wtyczke na 3 wejscia, a ma wykorzystane tylko 2 wejscia, i ten co teraz mam zainstalowany jest z 1992 roku
Jego symbol to:
1HO959455
12V-37/92
AEGL676A2582153


W domu już mam przygotowany natomiast wentylator od golfa 2 z wtyczką która ma dwa piny.
SYMBOL:(?znak nie do odczytania)
?91 959 455

Cały mój problem polega tez na tym ze mam w samochodzie zrobioną sztuke tego typu ze wentylator jest zrobiony na manualny włącznik, i to wszystko bede chciał doprowadzic do porządku
Miło widziane sa równiez podpowiedzi i linki odnośnie jak to mam przywrócic do pierwowzoru,


Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi, nawet te w stylu "idz na szrot"

Na forum jestem nowy, i z tego co widze forum jest bardzo mocno rozbudowane i to mi sprawia troche problemów z szukaniem,
Zanim napisałem te zapytanie to sam szukałem i dowiadywałem się ale nic nie znalazłem



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 08, 2010 10:00

Pewnie kiedyś komuś zdechł termowłącznik w chłodnicy i taniej było założyć manualne sterowanie. Swoją drogą nie jest on drogi. Musisz zerknąć czy przy chłodnicy masz instalację od wentyla czy tez została zdemolowana. Kabel idzie gdziesz chyba przy lewej podłużnicy, dochodzi do włącznika termicznego w chłodnicy i z niego do wentyla. Równie dobrze możesz założyć włącznik na 2 biegowy wentyl i takiż wentylator.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw kwie 08, 2010 14:32

malyms, mam dokładnie takiego samego golfa, tylko z roku 90, ale z grudnia - wiec modelowo to samo, poza tym już od tego roku do końca produkcji zmian w instalacji elektrycznej nie było.
Wentylator powinien być dwubiegowy - czyli na 3 piny.
Najlepiej jakbyś porobił zdjęcia, jak to u Ciebie wygląda na aucie - jak to jest wszystko podłączone.
Na chłodnicy, do obudowy wentylatora przyczepiona jest wiązka wentylatora chłodnicy - być może tam ktoś coś mieszał i wtedy sprawa jest dość prosta - wystarczy ze szrotu wytargać taką wiązkę - często jest tak, że jak kupujesz wentylator, do dają go razem z obudową i wiązką przyczepioną do tej obudowy. Wtedy sprawa jest prosta - wywalasz stary wentylator i kabelki przy nim i wkładasz nowy, razem z wiązką. Wiązka wentylatora łączy się z wiązką elektryczną umieszczoną w samochodzie za pomocą złączek przyczepionych do boku obudowy wentylatora od strony akumulatora - są to dwie kostki - jedna ma 2 piny, druga 1 pin. i po prostu w tym miejscu rozłączasz to i dajesz nową wiązkę. Druga sprawa, to termostat w chłodnicy - jest od na dole chłodnicy, w rogu, od strony akumulatora. On też powinien być na 3 piny.

Porób zdjęcia chłodnicy i wentylatora najlepiej, wtedy będzie można jednoznacznie określić, co masz zmienione i co masz zrobić, żeby wrócić do oryginału.
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 14:33 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

malyms
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 17, 2010 13:35
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: malyms » czw kwie 08, 2010 23:39

DO LIPEK81

Dziękuje za odpowiedz

W moim golfie jest założony wentylator 1HO959455 12V 37/92,
Wiązka kabli która idzie z chłodnicy czyli z termostatu jest, tylko że dwa kable z trzech co idą do trzech styków w wentylatorze są odcięte i sobie wiszą, został jeden a jakis obcy został dołączony i włączac można wentylator tylko ręcznie przyciskiem włącz-wyłącz CZY TO ZNACZY ZE TERMOSTAT JEST ZEPSUTY???

I co to za wentylator 1HO959455 12V 37/92? od jakiego typu samochodu/silnika?
czy moze taki byc/pozostac?

A jak się wymieni termostat na dobry, to wentylator musi byc taki jak w instrukcji czy moze byc obojętnie jaki inny?

w przeciągu najbliższych dni będe grzebał się pod maską w tym temacie o który pytam, postaram sie zrobic fotografie i dołączyc

ps czy istnieje mozliwosc skontaktowania sie prywatnie z któras z osób która odpowiada na moje pytanie? jesli tak to w jaki sposób??

pozdrawiam odpowiadajacych i czytajacych ten temat i czekam na odpowiedzi,



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt kwie 09, 2010 00:17

Jest to wentylator od Golfa 3, występuje w wielu silnikach; ma dwa biegi, o 2,5 cm większe łopatki. Spokojnie może pozostać.
Ważne jest by włącznik na chłodnicy był także do wersji dwubiegowej, czyli by miał trzy piny: wejście, wyjście pierwszego biegu i wyjście drugiego b.

W razie braku możliwości dostania wiązki, można łatwo wykonać coś takiego od nowa.
Do czujnika na chłodnicy trzeba doprowadzić nowy przewód z zamontowanym bezpiecznikiem prosto od akumulatora.
Z czujnika dwa przewody idą do silnika wiatraka: pin środkowy to pierwszy bieg; pin od strony pasażera to masa silnika (do jakiejkolwiek metalowej części) a pin od kierowcy to bieg drugi silnika. Celowo nie piszę "prawa" / "lewa" strona samochodu, bo powstają nieporozumienia.

Do celu bezpośredniego kontaktu z osobami z forum istnieje kilka sposobów: można, klikając w ramkę "pw" pod postem danego kolegi, uruchomić pisanie prywatnej wiadomości; można posłać e-maila klikając w pole "email" właśnie czy też w pole G-G - zależy czy Koledzy życzą sobie by kontakt do nich był wyświetlany.
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 00:20 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



malyms
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 17, 2010 13:35
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: malyms » pt kwie 09, 2010 22:37

Jak podłączyc wentylator jedno biegowy zamiast dwubiegowego i włączac go ręcznie?

Wentylator 2 biegowy jest uszkodzony, jednak posiadam sprawny wentylator jednak jedno biegowy.

Na chwile obecna chce zostawic to tak jak było czyli zrobione na włącznik włącz-wyłącz, jednak chcę zamienic uszkodzony wentylator 2 biegowy sprawnym wentylatorem 1 biegowym



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt kwie 09, 2010 23:42

Brązowy do silnika, i przewód z przełącznika do silnika... Ale dziwie się Tobie, bo wentylator można dostać za 30żł razem z wiązką - przekładasz i jest ok.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

malyms
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 17, 2010 13:35
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: malyms » ndz kwie 11, 2010 14:44

ok wentylator już mam, dwubiegowy z 1992 roku od vw golfa 3,sprawny 2 biegi działają

Co mam robic dalej? jakiego włacznika termicznego mam szukac czy od golfa 2 czy od golfa 3 ?? bo ten który teraz jest wkrecony pewnie jest uszkodzony

i następne pytanie czy istnieje jakas prosta metoda sprawdzenia tego włacznika który jest wkręcony czy jest dobry czy jest uszkodzony?? ale bez wypuszczania całego płynu chłodniczego :grin:

pozdrawiam wszystkich forumowiczów



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz kwie 11, 2010 17:15

Bez wypuszczania płynu - to należy uruchomić silnik i sprawdzić na podstawie wskazań wskaźnika na desce rozdz. temperaturę, przy której włączają się poszczególne stopnie (styki) włącznika.
Naturalnie, najlepszą metodą jest wykręcenie czujnika, włożenie do naczynia z ciepłą (na razie) wodą i podgrzewanie do włączenia się poszczególnych styków; temperaturę obserwujemy na włożonym do naczynia z czujnikiem termometrze laboratoryjnym, o skali do ok. +150°C.
Temperatura pierwszego stopnia to +95°C i +102°C.
Wyłącznik może być z Golfa 3 jeśli pasuje gwint (można wykręcić stary i z nim na wzór - dokonać zakupu). Fachowa nazwa: przełącznik termiczny podwójny, 3 stykowy.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » śr cze 09, 2010 17:59

Orientuje sie ktoś dlaczego ta chłodnica ma 4 piny przy wtyczce ?? planuje władowac do mk2, ale w swoim mam bodajże tylko 2 piny. (JP 54km)
zdjęcie :
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr cze 09, 2010 18:06 przez kret077744, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości