Problem w stacyjce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MarioVWGTI
------TDI-------
------TDI-------
Posty: 128
Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
Lokalizacja: Bielsko -Biała
Auto: Golf Mk7 variant
Kontakt:

Problem w stacyjce

Post autor: MarioVWGTI » śr kwie 07, 2010 19:51

Witam mam pytanie moze ktos wie lub moze ktos takie cos mial mianowice.....przy wlozeniu kluczyka do stacyjki pojawil sie bialy dym smierdzacy w okolicy stacyjki manetek kierunkowskazow ,dzis auto odpalilem ujechalem kilka metrow i to samo dym bialy i teraz sprawdzałem wszystkie wtyczki i kalbe sa OK nic nie popalone czy przytopine czy to bedzie wina tacyjki???? prosze o odpowiedz jak ktos wie .....dzieki


nick z forum MarioGTI---www.vagrox.beljos.pl

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » śr kwie 07, 2010 19:54

Kostka stacyjki do wymiany, styki się przepalają.
Najlepiej kupić ori w ASO lub używkę, odradzam kupno podróbek (szkoda kasy).



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr kwie 07, 2010 20:00

ja miałem taki dymek u siebie już dwa razy,raz jakiś rok temu, drugi raz w wakacje i nic, wszystko działa (nie działa tylko + do radia po stacyjce ale nie działał od początku), kable nie potopione, więc jeżdze dalej..


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr kwie 07, 2010 20:01

Stacyjka to tylko urządzenie mechaniczne; dopiero w kostce stacyjki płynie prąd.
Natomiast ustalić co było przyczyną pozwoli tak naprawdę rozbiórka osłony kolumny kierowniczej. Oprócz kostki stacyjki - po włączeniu zapłonu, w tych okolicach pojawia się prąd także w przełączniku wycieraczek, kierunkowskazów i reflektorów. Tak więc, choć najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest kostka, to jednak - nie na 100%!
Możliwe jest wypalanie się styków lub luźne wtyki w danym urządzeniu.
Mało tego: nawet awaria przy skrzynce bezpieczników da dymek w kierownicy!
Porozbierać osłonowe plastiki i obserwować.



Awatar użytkownika
MarioVWGTI
------TDI-------
------TDI-------
Posty: 128
Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
Lokalizacja: Bielsko -Biała
Auto: Golf Mk7 variant
Kontakt:

Post autor: MarioVWGTI » śr kwie 07, 2010 20:13

No dzieki..... na razie zobacze moze najpierw od tej kostki stacyjki po najprostszych rzeczy pozniej dalej bede diagnozowal

[ Dodano: 07 Kwi 2010 20:16 ]
Zico63b, no zobaczymy kurcze lipa na maxa na noc odlaczylem akumulator zebym spal spokojnie jutro bede grzebał krok po kroku

[ Dodano: 07 Kwi 2010 21:41 ]
stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy i jest dokrecona taka sruba i ja mam poluzowana to chyba nie ma nic wspolnego ?? a ja dokrece i tak ja tylko kombinerkami bo na nie ma fabrycznie mozliwosci srubokretem zadnym nie ma wejscia na nic


nick z forum MarioGTI---www.vagrox.beljos.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr kwie 07, 2010 21:59

Nie, stacyjki metalowej się nie rusza. Najwyżej na początek zdejmuje się wtyk kostki. Samą kostkę, gdy zajdzie potrzeba, zdejmuje się najlepiej po całkowitym wyjęciu z pojazdu całej kolumny kierowniczej. Brzmi to strasznie ale robota jest łatwiejsza niż ściąganie stacyjki z kolumny; zwykle nie ma pod ręką specjalistycznego ściągacza a bez takowego - ani rusz!



Awatar użytkownika
MarioVWGTI
------TDI-------
------TDI-------
Posty: 128
Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
Lokalizacja: Bielsko -Biała
Auto: Golf Mk7 variant
Kontakt:

Post autor: MarioVWGTI » śr kwie 07, 2010 22:24

chodzi mi o to ze ja ta srube mam poluzowana co sie stacyjke przykreca ! do kolumny :chytry:


nick z forum MarioGTI---www.vagrox.beljos.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr kwie 07, 2010 22:29

To lepiej w miarę możności wykręcić ją całkowicie i wymienić na taką pod wkrętak. Przy ewentualnych pracach przy kolumnie - będzie łatwiej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości