Strona 1 z 1

mały problemik z gażnikiem

: pn sty 02, 2006 21:53
autor: neorider
Cześć :bigok:
Mam malutki problem z gażnikiem mojego Mk2 1.3. Mianowicie wiesza się zapadka ssania i nie zawsze wraca do prawidłowej pozycji po wystudzeniu silnika. Czy można coś na to poradzić, czy czeka mnie wymiana całego gażnika?

: wt sty 03, 2006 10:50
autor: jantar
Witaj
A czy w tych gaźnikach nie ma tak że przed zapaleniem wciskasz pedał gazu do dechy raz i w tym momencie klapka ssania zamyka się? Miałem kiedyś książkę o gaźniakch Pierburg i coś takiego chyba było.

: wt sty 03, 2006 12:05
autor: neorider
Muszę sprawdzić Dzięki za podpowiedż. :pub:
A czy nie ma ktoś książki o gażnikach w wersji elektronicznej?

: wt sty 03, 2006 12:19
autor: hanti
schematy mam gzdieś u siebie

: wt sty 03, 2006 12:21
autor: Bezy
Materiały na temat gaxników znajdziesz na forum,ale mysle ze lepiej daj sobie spokój z ich studiowaniem.To raczej wyzsza szkoła jazdy.
Ja mam Golfa II z 84' 1,6 - i nie wiem jak Ty,ale ja mam jeszcze ssanie oparte na działaniu tzw bimetalu.Prościej - to temperatura wody decyduje i wiekszym lub mniejszym otawarciu tej klapki.Jezeli u Ciebie cos nie jeździ - to moze padł własnie ten bimetal. Wydaje mi sie , ze jezeli klapka sie nie zamyka do końca - to nie jest to tak złe.Mozesz miec njawyzej problemy z odpalaniem. Gorzej gdyby ona była cały czas zamknieta,albo nie do końca by sie otwierała - moze duzo palic (tj.jazda ciagle na ssaniu).Na szczęscie wszystko masz na wierzchu i bardzo łatwo jest to zaobserowowac.
Raczej szukasz dziury w całym - bo ta klapka, chyba tylko w czasie naprawde niskich temperatur całkowicie wraca do stanu wyjściowego i zamyka na cacy. Ja mam teraz auto w garazu i ta klapla tez nie "przylega" idelanie.
Co do wymiany samego tego elementu bimetalowego - mechanicy proponuja wymiane całego gaźnika.

: wt sty 03, 2006 21:54
autor: neorider
Dzięki Każda podpowiedż jest dla mnie na wagę złota :pub: