Strona 1 z 2

Oznaczenie głowicy

: śr kwie 07, 2010 16:22
autor: DepeMk2
Witam wszystkich mam problem z rozpoznaniem oznaczenia głowicy 8v. Znajomy w Niemczech chciał polską wódkę w zamian za coś co mnie zainteresuje i była to głowica 8v, dosłownie nówka sztuka jak z salonu, nieplanowana nigdy a jedynie miała według niego przerabiane zawory(co dokładnie nie rozumiałem- bariera językowa) i ma ostrzejszy wałek ale jego projekt się zakończył bo nabył zdrajca BMW. Jednak kontakt jakoś mi się przez zimę urwał a głowica czekała na wiosenne pogody. I nie wiem nawet w sumie jaka to pojemność a jedyne co mam to jej nr ale ETKA niestety nie pomogła w określeniu niczego. Gdzie mogę znaleźć jakieś informacje na jej temat, bo Google nie pomogło, jedni twierdza ze to 1.6 a inni ze 1.8. Może ktoś ma jakieś możliwości sprawdzenia z jakiego ta głowica silnika jest? Nr ,,nadlany" na głowicy to: 026 103 373 F. Chciał bym ją przywrócić do życia no ale...

: śr kwie 07, 2010 18:00
autor: sas_gti
DepeMk2 pisze:Znajomy w Niemczech chciał polską wódkę w zamian za coś co mnie zainteresuje i była to głowica v8
raczej 8v.
Mozesz zmierzyc srednice zaworów, wtedy się okaże czy przypadkiem nie jest z 1.8 gti.

: śr kwie 07, 2010 18:50
autor: DepeMk2
Kolego sas_gti ale u mnie jest poprawnie zapisane 8v bo oczywiście chodzi o 8 zaworów a nie 8 cylindrów. Ale głowice od 1.6 a 1.8 różnią się tylko średnica zaworów?? No i też w moim przypadku to mi nie da pełnej pewności bo sprężyny są twardsze od jakiejś audi ale nie wiem co tam ze szklankami zaworów było robione itd. Poza tym większych różnic między innymi nie ma??

: śr kwie 07, 2010 18:55
autor: sas_gti
DepeMk2 pisze:Kolego sas_gti ale u mnie jest poprawnie zapisane 8v
czy aby na pewno? :bajer:
DepeMk2 pisze:i była to głowica v8, dosłownie nówka sztuka jak z salonu

: śr kwie 07, 2010 19:28
autor: DepeMk2
Aha no fakt popatrzałem na początek posta i tam był poprawny zapis. Zaraz za edytuję i będzie bez zbędnych spamów. Czyli poza średnicą zaworów niczym się nie różnią?

: śr kwie 07, 2010 19:59
autor: RasPL
i jeszcze wersje pod wielopunktowy wtrysk mają gniazda pod wtryskiwacze

: śr kwie 07, 2010 20:25
autor: -=ren=-
DepeMk2 pisze:Ale głowice od 1.6 a 1.8 różnią się tylko średnica zaworów??
nie do końca jest jasno w tym poście napisane, ale średnice zaworów są rożne dla danego silnika. Jednak porównując najbardziej popularne 1,6 czyli PN i pochodne oraz 1,8 czyli RP i pochodne, to średnice są jednakowe. Różnica średnicy zaworów napewno jest w silnikach ośmiozaworowych ale tych ponad 100 koni... czyli tych co były w wersjach GTI MK2 oraz niektórych Passatach.

[ Dodano: 07-04-10, 20:27 ]
DepeMk2, zapodaj fotki kształtu pod uszczelkę, fotki góry głowicy miejsca dokręcania kolektorów, może wrzuć zdjęcie tego numeru a może uda się coś innego "odszyfrować z numeru", popatrzymy i pomyślimy wtedy :)

: śr kwie 07, 2010 21:55
autor: pinstonvw
Głowice do silników 1.6 i 1.8 raczej są takie same. no chyba, że wersja GTI jak to kolega wyżej ujął. Ile masz podpór na wałek rozrządu? To tylko uświadomi nas czy jest to zwykła głowica z popychaczami z wymiennymi podkładkami, czy też głowica z hydroelementami. Zresztą powinieneś wiedzieć sam. Tak czy inaczej głowice są takie same i pasują do obu typów silnika. Wiem to po sobie. Bez problemu przełożyłem głowicę z 1.6 do 1.8. Znając życie podpasujesz też to pod silnik 2.0. Blok pozostaje taki sam. Tam już odgrywa rolę kwestia średnicy zaworów.

: czw kwie 08, 2010 16:30
autor: DepeMk2
Ren pisałeś o fotki więc je wykonałem co prawda tylko ja przetarłem ale nie o jej czystość chodzi:
Foto od strony kolektorów
Obrazek
Foto zaworów
Obrazek
Foto tego nr.
Obrazek
Foto góry
Obrazek

pinstonvw Głowica posiada wymienne podkładki, ilość mocowań jak na foto powyżej.

Kolektorów do niego niestety nie mam żeby pokazać ale no kolektory zawsze można zamienić

: czw kwie 08, 2010 16:39
autor: sas_gti
DepeMk2 pisze:dosłownie nówka sztuka jak z salonu, nieplanowana nigdy a jedynie miała według niego przerabiane zawory
to jest ta ze zdjęć ? :bajer:
Tak czy inaczej zawory wyglądają na te mniejsze wiec nie jest z gti...

[ Dodano: Czw Kwi 08, 2010 16:45 ]
DepeMk2, zrób jeszcze foto rozety to bedzie wiadomo kiedy została wyprodukowana.

: czw kwie 08, 2010 17:00
autor: pinstonvw
Głowiczka od wtrysku wielopunktowego. Widać wyraźnie miejsce na osadzenie wtryskiwaczy nad kanałami dolotowymi.

: pt kwie 09, 2010 13:20
autor: DepeMk2
Kolego sas_gti a na jakiej podstawie stwierdziłeś ze tak nie jest? Na podstawie zdjęć? Zdumiewająca sprawa tyle ze głowica była przesmarowana olejem i leżała sobie swoje a jak pisałem nie była czyszczona jeszcze a powierzchownie przetarta i jest na niej po prostu osad. Ale o stwierdzeniu stanu po zdjęciach to nie słyszałem jeszcze. Zawory zmierzę i foto zrobię dopiero jutro/pojutrze bo dopiero w tych dniach do domku dotrę no chyba że ktoś z domowników się pofatyguje.

: pt kwie 09, 2010 14:47
autor: RasPL
głowica z pf/pb/2e

: pt kwie 09, 2010 14:50
autor: DepeMk2
Temat uważam za zamknięty. Potrzebne informacje odnalazłem na niemieckiej stronie. #026 na początku oznaczenia oznacza ze głowica jest od silnika 1.8 resztę dojdę. Jeśli koś by był zainteresowany tematem to posiadam spis nr silników ich pojemności i oznaczeń symbolowych proszę o info na priv