Strona 1 z 1
Padl mi uklad chlodzenia w Mk3
: pn sty 02, 2006 18:22
autor: DR_9735
Zanim dotre do serwisu chcialbym sie zorientowac co o tym sadzicie, zeby ze mnie nie zdarli za bardzo w tym serwisie.
.Nie ma ubytkow plynow, zadnego oleju w ukladzie chlodzenia itp., itd.
.Problem w tym ze temperatura wogole sie nie zatrzymuje, znaczy sie tak powyzej 110'C to jeszcze nie probowalem jezdzic
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Ale podejrzewam ze wciaz by rosla.
Mi wydaje sie ze to termostat ale moze ktos ma inne pomysly.
pozdro.
: pn sty 02, 2006 18:41
autor: Bondas
Albo termostat nie odpuszcza i nie idzie po zagrzaniu plyn na chlodnice i sie gotuje,
a dzieje sie tak jak jedziesz czy stoisz?
i czy chlodnica jest ciepla ? lub obydwa weze ktore do niej ida ?
jak sa cieple i chlodnica to padl wlacznik termiczny w chlodnicy ktory uruchamia wiatraki ,
a modl tez pasc czujnik tenperatury idacy na wskaznik,
wtedy warto tez zmierzyc temperature plynu w zdorniczku wyrownawczym normalnym termometrem czy napewno ma tyle co na wskazniku tylko chwilowo tak np przy 60 stopniach
i porownaj czy tyle pokazuja dwa wskazniki
pozdrawiam
smoke
: pn sty 02, 2006 18:49
autor: yaru
Na moj gust to termostat. Wentylator wlacza sie przy 90 stopniach ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
napisz cos wiecej czy to sie dzieje jak stoisz czy jedziesz (miasto/trasa)
: wt sty 03, 2006 11:23
autor: DR_9735
OK, no to po kolei:
.Na trasie temperatura stoi na 80'C
.Po miescie rosnie od zimnego silnika do 100 - dalej nie sprawdzalem (no moze raz mialem 110'C). Nawiew kabiny pomaga zwolnic ten proces (ale nie zatrzymac)
.Gorny waz (mniemam ze chodzi o taki gumowy) jest nagrzany, ale chyba tylko od silnika.
.Chlodnica zimna (dzis dopiero sprawdzilem)
.Dolny waz zimny
.Wydaje mi sie ze wiatrak wlaczal sie ale przy 97'C (a nie 90'C - moze wadliwy czujnik), teraz dokladnie nie wiem bo nie dopuszczam zeby tak plyn zagrzal ale chyba przestal dzialac, bo nie kojarze ani razu zeby pracowal.
Z innej beczki, gdzie w Mk3 jest pompa wodna i czy jest na pasku czy ma jakis inny naped ?
Co do mierzenia temperatury w zbiorniku przelewowym to czy odkrecanie pokrywki przy rozgrzanym plynie nie grozi poparzeniem?
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
no chyba ze ledwie letni.
pozdro.
: wt sty 03, 2006 11:31
autor: hanti
DR_9735 pisze:OK, no to po kolei:
.Na trasie temperatura stoi na 80'C
.Po miescie rosnie od zimnego silnika do 100 - dalej nie sprawdzalem (no moze raz mialem 110'C). Nawiew kabiny pomaga zwolnic ten proces (ale nie zatrzymac)
.Gorny waz (mniemam ze chodzi o taki gumowy) jest nagrzany, ale chyba tylko od silnika.
.Chlodnica zimna (dzis dopiero sprawdzilem)
.Dolny waz zimny
.Wydaje mi sie ze wiatrak wlaczal sie ale przy 97'C (a nie 90'C - moze wadliwy czujnik), teraz dokladnie nie wiem bo nie dopuszczam zeby tak plyn zagrzal ale chyba przestal dzialac, bo nie kojarze ani razu zeby pracowal.
Z innej beczki, gdzie w Mk3 jest pompa wodna i czy jest na pasku czy ma jakis inny naped ?
Co do mierzenia temperatury w zbiorniku przelewowym to czy odkrecanie pokrywki przy rozgrzanym plynie nie grozi poparzeniem?
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
no chyba ze ledwie letni.
pozdro.
z tego co napisałeś to na 100% padł termostat a tak pozatym to dolny wąż od chłodnicy idzie prosto od pompy
: wt sty 03, 2006 11:32
autor: hektopaskal
Ja obstawiam zablokowany termostat. Przez to plyn chlodzacy nie jest puszczany na chlodnice. Wlaczenie nawiewu pomaga, bo plyn zawsze przeplywa przez nagrzewnice. Wymiana termostatu to prosta naprawda, sam sobie z nia poradzisz.
Pompa wodna np. u mnie jest na jednym pasku z alternatorem, klima i wspomaganiem.
Zanim jednak zabierzesz sie za wymiane sproboj jeszcze ta temp zmierzyc. Nie odkrecal pokrywki przy rozgrzanym plynie - uklad jest pod cisnieniem. Mozesz za to zmierzyc temp gdzies na bloku silnika albo nawet na wezu (bedzie troche zanizona, ale najwyzej pare st).
: wt sty 03, 2006 12:32
autor: DR_9735
Podsumowujac,
Czy jest jeden typ termostatu do Golf-a czy to zalezy od silnika?,
ewentualnie prosba o jakies oznaczenie, albo link do tego typu danych.
pozdro.
: wt sty 03, 2006 12:35
autor: hanti
DR9735 kup Wheler`a i tylko powiedz że do benzynki mk3