Strona 1 z 2

raz pali a raz nie

: wt kwie 06, 2010 18:46
autor: adam11
nie-wiem co jest z tym moim golfem. rano zapalił po chwili zgasł i potem nie mogłem zapalić ale po ileus próbach zapalił. przyjechałem do domu przed południem i nie palił. po południu raz zapalił i potem znowu nie-odpalał. teraz byłem zobaczyć i za 1 razem odpalił zgasiłem i następny raz już nie odpalił tylko złapał i za 1sek zgasł :(pomóżcie

: wt kwie 06, 2010 18:50
autor: balon
jak nie chce odpalic to sluchaj czy pompka pracuje. moze po malu umiera.

: wt kwie 06, 2010 18:57
autor: FIRERS
woz swiece ze soba i jak nie bedzie palil to sprawdz czy masz iskre, tak sprawdzisz caly uklad zaplonowy aha i iskre na kazdym kablu od swiecy ..

: wt kwie 06, 2010 19:06
autor: adam11
sprawdzałem pompe paliwa i sie załacza wiec jest ok

[ Dodano: 06 Kwi 2010 19:08 ]
niedawno tez wymieniałem cewke zapłonowa i swiece

: wt kwie 06, 2010 19:09
autor: balon
to sprawdz to co radzil FIRERS. jeszcze moze cewka byc winna ale to moze.

: wt kwie 06, 2010 19:14
autor: adam11
no cewka to cyba raczej nie bo raz na iles tam razy odpala. dzis tak na 50 prob odpalił 5 razy. a jak cewka by była padnieta to wogole by nieodplał. no a jak niebedzie iskry na ktorejs swiecy to zapaliłby na 3 baniaki a nie na 4 ale by zapalił.

: wt kwie 06, 2010 19:14
autor: FIRERS
musisz ustalic czego nie ma przy twoim nie paleniu silnika. napewno jest to usterka elektryczna polegajaca na zimnym lucie. bo raz dziala raz nie. jesli paliwo dochodzi i powietrze to nie ma iskry. wiec pozostaje ci czujnik halla i jego okablowanie potem sterownik i jego okablowanie czy dostaje napiecia czy na dobra mase. potem czy masz zasilanie na cewce i czy ma dobra mase i caly czas trzyma tam napiecie, a jesli napieca sa ok to sprawdzasz sygnal od halla do kompa i od kompa do cewki sa to sygnaly prostokatne wartosci 12 v krecac rozrusznikiem oczywiscie mierzysz te sygnaly .

: wt kwie 06, 2010 19:18
autor: adam11
aha to za bardzo skomplikowane dla mnie hehe bo nie jestem żadnym mechanikiem pewnie trzeba będzie odstawić auto do mechanika. a ten czujnik Halla to ile kosztuje??

[ Dodano: 06 Kwi 2010 19:22 ]
no ale jak by niebyło iskry to on tez wogole by nie odpalił ani na sekunde tylko byn rozrusznik krecił a silnik by nieodpalił nawet na sekunde. może to cos z układem paliwa filtr może a może zapieczone wtryski??

: wt kwie 06, 2010 19:28
autor: FIRERS
dasz rade musisz miec tylko zarowke z jakimis kabekami i zakonczone jakimis koncowkami do mierzenia,, wypas jak bys mial multimetr zacznij to co piszemy a napewno dojdziesz co jest uszkodzone ja stawiam na jakis kabel nie laczy lub czujnik halla. jest jeszcze metoda krecac rozrusznikiem miec na pierwszym biegu i muscic szybko sprzeglo puscic i zaraz je szybko wcisnac szarpnie silnikiem i niekiedy usterki zlych polaczen wychodza ze zapal... mi kiedy tak pomoglo.

: wt kwie 06, 2010 19:32
autor: Pasik
Czujnik halla lubi wariować/zawieszać się (raz zapali a raz nie)
sprawdz masę na cewce zapłonowej ( u mnie ostatnio była lużna masa i odpalał- chwile jechał gasł itp, dokręciłem mase wszystko wporządku)
do tego zwróciłbym uwage na kostkę stacyjki, bo jest ona nieprzewidiwalna w VW, w poprzednim golfie ją wymieniałem (własnie takie objawy były) teraz w passacie tez została dzisiaj wymieniona...

Według mnie to są te 3rzeczy

Czujnik halla, ja wyeliminowałem prostym sposobem, jak nie chciał odpalic to wyciagałem kostkę (gdyby sie zawieszał to po wyciągnieciu i ponownym podłączeniu kostki by odpalił)

jezeli to nie bedzie zadna z tych rzeczy to tylko pozostaje Ci wziąśc miernik w ręke i jak nie bedzie chciał odpalac to szukac gdzie prąd dochodzi a gdzie nie

: wt kwie 06, 2010 19:33
autor: adam11
ale u mnie kurde jest tak ze jak długo krece rozrusznikiem na biegu to włacza mi sie alarm. albo jak kilka razy krece rozrusznikiem to po kilku razach akumulator juz słabnie i wtedy włacza sie ten pieprzony alarm. juz mam go dos a niewiem jak go odłaczyc bo to niejest fabryczny tylko ktos go sam zamontował i podpioł pod klakson

[ Dodano: 06 Kwi 2010 19:38 ]
gdzie mam szukać tego czujnika halla?? mam tego golfa już 2,5 roku i wcześniej nie miałem z nim żadnych problemów nie narzekałem na niego ale ostatnio to mi działa na nerwy hehe:)

: wt kwie 06, 2010 19:38
autor: FIRERS
co do alarmu to musi byc bezpiecznik a alarm bedzie w okolicach skrzynki bezpiecznikow lub za nia. wyjmiesz bezpiecznik i nie bedzie dzialal. jesli blokada fabryczna z alarmu to tez zostanie pominieta. i nie krec tak dlugo rozrusznikiem nic to nie da jepiej czesciej i krucej wieksze szanse ze zapali

[ Dodano: 06 Kwi 2010 19:40 ]
czujnik halla miesci sie pod kopulka zapolnu czyli tam gdzie ida kable do swiec. a w sumie najlepiej napisz jaki masz silnik oznaczenie najlepiej jak bys znal

: wt kwie 06, 2010 19:44
autor: adam11
to jest golf 3 1,8 wielopunktowy wtrysk 90Km ale oznaczenia nie znam. tylko tyle ze to amerykanska wersja

: wt kwie 06, 2010 19:47
autor: FIRERS
jaki rok tego auta