Sonda Lambda 16519

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Vento
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 15:54
Lokalizacja: Gdańsk

Sonda Lambda 16519

Post autor: Vento » wt kwie 06, 2010 15:57

Witam

Do dnia dzisiejszego nie mogę sobie poradzić z tym problemem:

16519 Oxygen Lambda Sensor B1 S1 : Heationg Circuit Malfunction
P0135 - 35 - 10 Intermittent.

Co najważniejsze błąd ten (tzn żółty silniczek) wyskakuje mi tylko zaraz po zapaleniu silnika i pod warunkiem że auto stało w gorącym miejscu. Przez zimę mi ten błąd nigdy nie wyskoczył. Teraz jak się zaczęła wiosna i zostawiłem auto na słońcu i się trochę nagrzało, zapalam silnik i od razu żółty silniczek i ten błąd. W zeszłym roku latem było to samo. Już mi się nie chce kasować tych błędów.

LUPO 1.0 MPI 2003 r. SONDA 5 przewodowa

Co do tej pory sprawdziłem:
1. Napięcie na grzałkę sondy lambda dochodzi i jest prawie 14V.
2. Rezystancja grzałki sondy jest ok zgodnie z danymi boscha tzn 3,3 Ohm.
3. Sonda została już wymieniona na nową oryginalną boscha i ma przebieg 10 tyś km.

Może macie pomysł co jeszcze może być nie tak. Może ktoś już miał takie problemy.
Może to nie wina sondy tylko czegoś innego. Czy sondę po wymianie trzeba kalibrować ?

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr kwie 07, 2010 07:47

Vento pisze:Co do tej pory sprawdziłem
a Kolego masz tylko jedną sondę? z błędu wynika, że chodzi o pierwszą - tą przed kat. bądź w kolektorze (nie wiem dokładnie, gdzie u Ciebie będzie)


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 07, 2010 09:19

Numer błędu odpowiada tylko obwodowi grzałki sondy, że sa w nim przerwy, więc po prostu dokładne sprawdzenie kabli i złączy po drodze.

[ Dodano: Sro Kwi 07, 2010 9:35 am ]
skąd wziąłes tą normę 3,3 i czy mierzyloeś opór na ciepłej czy na zimnej sondzie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Vento
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 15:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vento » czw kwie 08, 2010 00:01

Mam dwie sondy i to jest ta przed kat.

Tak sobie myślę bo jakbym miał jakąś przerwę w obwodzie do grzałki w sondzie to powinienem dostać inny błąd. Dla sprawdzenia wyjąłem bezpiecznik odpowiedzialny za grzanie sondy i wyskoczył mi błąd o nazwie "Open Circuit Heating".
A mi wyskakuje niby też związane z grzaniem ale chyba nie, że przerwa w obwodzie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości