Pisk przy zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Indiosa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn mar 23, 2009 21:52
Lokalizacja: Truskaw

Pisk przy zimnym silniku

Post autor: Indiosa » wt kwie 06, 2010 13:32

Tak jak w temacie: z rana gdy odpalam samochód przez kilka sekund coś piszczy pod maską. Myślałem, że to coś z paskiem lub napinaczem. Wymieniłem i napinacz i pasek od alternatora i wspomagania, ale problem nie ustał. Czy to może być coś z pompą wodną, która także napędzana jest za pomocą paska? Moje podejrzenie bierze się z faktu, iż powolutku ubywa mi płynu chłodzącego. Jeżeli nie pompa to co to może być?



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt kwie 06, 2010 14:29

Indiosa pisze:Jeżeli nie pompa to co to może być?
sprawdz na ściągniętym pasku czy dalje piszczy i wyłącza nawiew kabiny, może wentylator nawiewu piszczy?
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 14:29 przez Przemo440, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Indiosa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn mar 23, 2009 21:52
Lokalizacja: Truskaw

Post autor: Indiosa » wt kwie 06, 2010 16:59

Trochę potrwa zanim sprawdzę, bo trzeba to zrobić rano na zimnym silniku. Ale dzięki za podpowiedź, jak sprawdzę to dam znać!



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Post autor: xlsss » śr kwie 07, 2010 16:53

Też tak miałem. Kupiłem nowe paski, rolki i założyłem.Zaczęło piszczeć, więc bardziej napiąłem pasek po kilku dniach jazdy. Po tym zabiegu przestało piszczeć. :okej:
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 16:54 przez xlsss, łącznie zmieniany 1 raz.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr kwie 07, 2010 18:05

A może pasek firmy Gates? Jeśli tak, to już wiesz co może popiskiwać.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 18:06 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Indiosa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn mar 23, 2009 21:52
Lokalizacja: Truskaw

Post autor: Indiosa » pt kwie 09, 2010 19:31

Paski na alternatorze i wspomaganiu kierownicy są nowe marki BOSCH.

[ Dodano: 10 Kwi 2010 08:43 ]
OK, sprawdziłem jak zachowuje się to wszystko przy zrzuconym pasku i jak można się było spodziewać była głucha cisza, nic nie piszczało. Po założeniu paska pisk powrócił, ale tylko na chwileczkę, bo jest coraz cieplej. Powracam więc do pytania, co może być tego przyczyną. Mam 4 kandydatów:
1. Wspomniana wcześniej pompa wody
2. Rolka od alternatora (tu przy okazji pytanie: czy powinna być zwykła czy ze sprzęgiełkiem? Nie mam klimy)
3. Koło pasowe wału korbowego
4. Chyba najmniej prawdopodobne, ale najtańsze wyjście: wyczyszczenie wszystkich kółek, na których ślizga się pasek



Awatar użytkownika
macil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:35
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: macil » ndz kwie 11, 2010 06:24

Sprawdź czy podczas pracy silnika rolka napinacza drga. Jeśli tak to napinacz do wymiany.
U mnie musiałem wymienić napinacz, rolkę i wałek napinacza wraz z łożyskami.


Obrazek
Obrazek
Radio Defending Club 161 RDC 063
Wywołanie "Chińczyk Kwidzyn"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 467 gości