Strona 1 z 1
Wymiana TPS (foto)
: wt kwie 06, 2010 09:39
autor: Tendi
Witam. Jakis czas temu zaczely sie u mnie problemy z odpalaniem, obrotami i jazda na benz. Po podpieciu pod komp wyskoczyl
blad G69 - potencjometr przepustnicy po skasowaniu bledu wszystko bylo OK lecz nie na dlugo, wiec tym razem wyjalem i przeczyscilem przpustnice oraz styki i kostke od czujnika. Na ok 200km mialem problem z glowy, lecz przed swietami znow sie zepsulo i blad juz nie chcial sie skasowac. Kupilem na allegro taki czujnik:
http://www.allegro.pl/item968155107_pot ... t_tps.html
Czujnik wlasnie dostalem ale nie mam czasu dzis podjechac na warsztat do chlopakow stad moje pytania:
1) Czy wystarczy tamten czujnik odkrecic (2 sruby torx) i przykrecic ten nowy, czy wymaga to regulacji i ew skasowania bledu na komputerze ?
2) Czy trzeba robic adaptacje przepustnicy ?
mk3 gti silnik 2E, tak wyglada stary czujnik:

: wt kwie 06, 2010 10:07
autor: RasPL
Trzeba ustawić i zrobić adaptację
: wt kwie 06, 2010 10:33
autor: Tendi
A jak to ustawic? Widzialem na forum temat o regulacji TPS ale tam ktos napisal, ze trzeba zamknac przepustnice i odlaczyc krokowca a nastepnie regulowac na zamknietym. Ale jak regulowac ?
: wt kwie 06, 2010 11:29
autor: RasPL
Ty czytałeś opis do silników gdzie silniczek krokowy ma wysuwany trzpień który popycha przepustnicę, w 2e silniczek jest zaworem
nie pamiętam czy w 2e jest możliwość regulacji położenia tps czy poprostu się go przykręca i on sam się ustawi ale adaptację musisz robić napewno
: śr kwie 07, 2010 10:02
autor: Tendi
Bylem u Adamma z forum. Wymienil TPS, skasowal blad, adapatacji powiedzial ze w tym silniku sie nie robi. Wracajac do domu na benzynce znow zaczely wariowac obroty a jak zgasl to z trudem odpalal. Przyczyna okazal sie zaworek ktory byl niesprawny i zalewal cala przeplywke i przepustnice benzynka, filtr powietrza tez byl nia nasiakniety. Po wymianie tego zaworka pali na dotyk, obroty sa idealne.
Przy okazaji wyjasnilo sie dlaczego podczas jazdy na gazie dzialy sie dziwne rzeczy- caly czas zelwal go benz. Dziwne ze wogole nie bylo jej czuc. Swoja droga jakby gaz wystrzelil to pewnie by sie zapalil

: śr kwie 07, 2010 10:46
autor: Gawior
Jak wymieniał ci Adam ten TPS to czy go ustawiał, bo sam nie wiem, a każdy inaczej mówi.
Druga sprawa, to piszesz że przyczyną problemów był "zaworek" (
"Przyczyna okazał się zaworek który był niesprawny i zalewał cala przepływkę i przepustnice benzynką"
). Co to i jaki to zaworek ? Bo sam u siebie nieraz mam nierówne obroty. Delikatnie skaczą i nieraz nawet na obrotomierzu nie widać zmian ( wskazówka się nie rusza, bo tak delikatnie skaczą ), ale da się odczuć nierówną pracę.
: śr kwie 07, 2010 11:00
autor: Paweł Marek
regulator ciśnienia benzyny to jest, tak się objawia pęknięcie jego membrany. TPS się nie adoptuje w 2E.
: śr kwie 07, 2010 11:33
autor: Gawior
Aha czyli to regulator ciśnienia paliwa ten zaworek
Odnośnie TPS itp. to wiem że się nie adoptuje, ale czy go się jakoś ustawia/reguluje ?
: śr kwie 07, 2010 12:53
autor: Paweł Marek
nie, tylko przepustnice jeśli była ruszana
: śr kwie 07, 2010 15:53
autor: Tendi
Tak chodzilo o regulator cisnienia paliwa, mniej wiecej cos takiego:
http://www.allegro.pl/item983653997_reg ... di_vw.html