Fahoo, co ty piszesz? Jaka adaptacja Vagiem w ABD? Tam się wszystko samo adaptuje.
Wracając do tematu, to z falowaniem obrotów w starym monowtrysku jaki jest w ABD trzeba się po prostu pobawić nie ma jednej recepty, bo nie zawsze falowanie ma w różnych pojazdach te same przyczyny.
rydzo9999 pisze:A dziś odłączyłem kostę od sondy lambdy, i nie było żadnej zmiany. Jak silnik pływał na obrotach, tak pływa.
To powinno pomóc bo zmuszasz sterownik do "improwizacji" przy braku sygnału z sondy. Może sonda "umarła"?
Jak masz możliwość podłączenia Vaga, lub czegoś podobnego sprawdź obecność błędów. Następnie w blokach zobacz jak pracuje sonda, czujnik TPS, i czujnik zamkniętej przepustnicy, czujniki temperatur i co się dzieje z kątami zapłonu wyliczanymi przez sterownik. Sprawdź dokładnie szczelność układu dolotowego. Jak wszystko będzie oki zrób tzw. reset sterownika, czyli odłącz aku na jakiś czas np. 30 minut i daj się potem zaadoptować elementom (u mnie najlepiej jest zrobić ze 20km). Jak dalej będzie kupa to proponuje zabrać się bardziej radykalnie. Zobacz jak pracuje nastawnik przepustnicy po włączeniu zapłonu, na wolnych obrotach, oraz po dodaniu gwałtownie gazu, oraz sprawdź regulacje czujnika zamkniętej przepustnicy/zamknięcia przepustnicy (wymieniałeś nastawnik, czyli jak mówią silnik krokowy, więc nawet dla tego jest to konieczne). Sprawa prosta wystarczą dane regulacyjne (np. są na forum), szczelinomierz, bateria 4,5 do 6 V, mały klucz wpustowy (rozmiaru jak i wartości reg.nie pamiętam, ale mogę poszukać). Po tym znowu tzw. reset i pozwolić na samoczynną adaptację oraz kontrola efektów pracy. Ew. jak chcesz na skróty możesz pominąć poprzednie zdanie i od razu zmierzyć rezystancję TPS-a na niby wolnych obrotach (włączasz zapłon nie uruchomiasz silnika czekasz aż się przepustnica ustawi odpinasz wtyk wyłączasz zapłon i pomiar) i zapisz to sobie, a później sprawdź czy jego rezystancja zmienia się prawidłowo jak podają dane reg. Następnie popuść cztery śrubki, które go mocują i zmień minimalnie jego położenie względem korpusu. Zacznij możne zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po taki numerze trzeba wiesz co... czyli ..... tzw. reset itd. Warto zrobić kilka prób zmiany jego położenia, które w zasadzie można robić na pracującym silniku i oczywiście obserwacja co się dzieje, tylko aby zmiany były w 100% skuteczne to ... tzw. reset itd.
UWAGA:
Jak przesadzisz ze zmianami położenia TPS-a zaczną się dziać dziwne rzeczy czyli krokowiec stanie jakby się popsuł, zwariuje kąt wyprzedzenia zapłonu a razem z nim obroty itp, a sterownik złapie błąd krokowca, ale spoko jak ustawisz z powrotem w miarę na miejsce TPS-a to wszystko wróci do normy. Po ew. uruchomieni nastawnika/krokowca można wykorzystać zapisane wcześniej wartości pomiaru rezystancji. Dobrze jest robić takie zabawy mając podłączonego Vaga (kasowanie błędów, dodatkowe pomiary).
Takim mniej więcej sposobem pokonałem falowanie w 3 monowtryskach, między innymi w moim ABD, tylko że u siebie zafundowałem sobie także nową sondę w zasadzie niepotrzebnie, bo moja robi do dziś tylko, że w innym aucie.