Strona 1 z 1

czy jetta 1.8 GX 87r to jest ke-jetronic czy k-jetronic

: pn kwie 05, 2010 16:29
autor: esio10
Witam , chcialem panów zapytać czy jetta II 1.8 GX mam ją z 87 to jest KE-jetronic czy K-jetronic , gdyz walcze z usterką uruchomienia silnika na benzynie ( na gazie chodzi) i nie wiem , a jest mi to potrzebne do diagnozy , gdyz na elektrodzie mi pewnien mądru gosciu zapodal schemat elektryczny K-jeta i KE-jeta

http://obrazki.elektroda.net/61_1270220300.jpg

http://obrazki.elektroda.net/8_1270220300.jpg

i wstepnie szukamy narazie winy w przekaznikach , moj problem opisalem w poscie :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=319044

no wiec jezeli mam KE -jetronica to przekaznik pompy paliwa jest niby 1 i jest on w skrzynce z bezpiecznikami w pozycji 2 ,
ale jezeli jest to K-jetronic to wystepuja 2 przekazniki co wynika z schematu są to przekazniki nr 90 i 91 z tym ze nie wiem gdzie wtedy szukać przekaznika głównego , oznaczony jako 90

: pn kwie 05, 2010 17:37
autor: genLODOWAmk2
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/da ... kow-gb-rv/

stąd wynika ze GX bylo tylko na KE-jetronicu

: pn kwie 05, 2010 17:55
autor: esio10
genLODOWAmk2 pisze:http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/da ... kow-gb-rv/

stąd wynika ze GX bylo tylko na KE-jetronicu
podobno wszytsko zalezy od tego czy przepływomierz jest z potencjometrem czy bez , moj okurat jest o numerach : boscha 0438 120 162 nr vw/audi 049133353S i wyczytalem gdzies ze takie w k-jetronicach wystepowały , i juz zglupialem calkowicie , moja jetta to wersja US

: pn kwie 05, 2010 18:47
autor: Paweł Marek
esio10, EtKA to potwierdza że GX mógł być i na k i na ke. Wg niej ten twój jest od k-jetronica. A te schematy sa z workschopa połowa forumowiczów ma ten program i niestety są z błędami

: pn kwie 05, 2010 22:48
autor: esio10
Paweł Marek pisze:esio10, EtKA to potwierdza że GX mógł być i na k i na ke. Wg niej ten twój jest od k-jetronica. A te schematy sa z workschopa połowa forumowiczów ma ten program i niestety są z błędami
tak tez przypuszczalem , z tym ze mnie chodzi o to jaki układ mam , gdyz ke-jetronic był na 1 przekaźniku pompy paliwa , z kolei k-jetronic na 2 przekaźnikach , jeden co wynika z schematu w linku z pompy paliwa w skrzynce z przekaźnikami a drugi - przekaźnik główny gdzies jest umieszczony i chodzi mi o to czy moze forumowicze bedą wiedzieć gdzie przekaźnika głównego szukać
w linku doczepiam schemat z forda capri uklad elektryczny jak sie przedstawia w k-jetronicu
http://files.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i/kjet-43.png
opis schematu :
1 - akumulator
2 - rozrusznik
3 - stacyjka
A - główny przekaźnik sterujący


B - przekaźnik zasilania
C - regulator termiczny
D - zawór dodatkowego powietrza
E - pompa paliwa


F - wyłącznik bezpieczeństwa
G - wyłącznik termiczno-czasowy
H - wtryskiwacz rozruchowy
J - moduł implulsatora

I chodzi mi o to że należało by szukac przyczyny dlaczego moj silnik na benzynie nie pali , pompy sprawdzone są ok i podawają paliwo do rozdzielacza, bezpieczniki są ok, wiec zostają przekaźniki i chce je sprawdzic z tym że nie wiem gdzie umiejscowiony może byc przekaźnik główny by go spradzic.
Gdyż poblem tkwi w tym, że po zwarciu przewodów z kostki zasilającej zawor dodatkowego powietrza - coś sie stało , gdyż teraz poprostu na tej kostce w chwili gdy pracuje silnik na gazie ( bo na benzynie nie pracuje ) nie pojawia sie napiecie na kostce ktora ma za zadanie zasilać napieciem pochodzącym z pracujących pomp paliwa zawor dodatkowego powietrza . Juz nawet padło stwierdzenie ze jak przekażniki bedą ok, i bezpieczniki też to byc może z racji ze w miejscu bezpiecznika pompy paliwa zamiast 15A mialem 30 A spalić mogło ewentualnie komputer (sterownik wtrysku )

: wt kwie 06, 2010 05:23
autor: RasPL
A nie jest tak ze ke ma sondę lambda a k nie ma ? I bezpiecznik pompy paliwa nie może spalić komputera gdyż jest w obwodzie prądu pompy czyli na stykach przekaźnika, komputer steruje jego cewką

: wt kwie 06, 2010 07:37
autor: esio10
[quote="RasPL"]A nie jest tak ze ke ma sondę lambda a k nie ma ?

tez o tym slyszalem , - ale nie wiem ile w tym prawdy gdyz jak zakupilem auto to wisial sobie luzem przewod z sondy, w kolektorze sonda jest niby wyczuwalna, no ale widzisz przeplywomierz mam niby taki co w ukladzie k-jet byl montowany
. Spostrzezenie co do komputera masz sluszne - bynajmniej ja tylko tak stwierdzilem ze moze sie komputer spalil, skoro bezpieczniki są ok , pompy tez , i pozostaje mi sprawdzic ,a wlasciwie to odnalesc przekaźnik główny no i na koniec komputer- gydz juz nic innego nie wchodzi w sklad zasilania pomp paliwa - a jak pisalem to po zwarciu stykow z kostki zaworu powietrza dodatkowego - nie wystepuje napiecie ( a powinno)

: wt kwie 06, 2010 08:47
autor: RasPL
A przepływomierz masz sprawny ? Przy gazie możliwe że strzeliło w dolot i przepływomierz uszkodziło, rozdzielacz paliwa i wtryski, ja usterki szukałbym w części mechanicznej a nie elektryce

: wt kwie 06, 2010 08:55
autor: esio10
RasPL pisze:A przepływomierz masz sprawny ? Przy gazie możliwe że strzeliło w dolot i przepływomierz uszkodziło, rozdzielacz paliwa i wtryski, ja usterki szukałbym w części mechanicznej a nie elektryce
nic nie strzeliło - silnik chodzi na blosie ,a wczesniej na mikserze i wszytsko było sprawne itd. Problem sie pojawił 2 tygodnie temu - jak zwarłem styki z kostki zasilającej zawor dodatkowego powietrza - normalnie na tej kostce pojawiało sie napicie 12V w chwili gdy silnik był uruchamiany i pompa paliwa chodziła , tak sie stało ze kostke mam uszkodzona i gdy silnik pracował to mi sie styki zwarły ( juz kiedys mi sie też zwarły i wypaliło mi bezpiecznik jest tam fabrycznie 15A a ze nie mialem innego sprawnego pod ręką to dałem wtedy 30 A i teraz sie podobnie wlasnie stało ze sie zwarły i bezpiecznika nie wybiło to szukam winy w przekaznikach albo w sterowniku bo pompy są sprawne -sprawdzałem je i paliwo podają ) gdyz teraz to sie napięcie na kostce mimo ze silnik na gazie chodzi nie pojawia (mowa o kostce z zasilania zaworu dodatkowego powietrza ) jest on za wolne obroty odpowiedzialny -stad tez musiałem zrobic inne zasilanie tymczasowo tego zaworu dodatkowego powietrza , gdyz jak sie silnik zagrzeje to silnik pracuje na wysokich obrotach 2000obr/min. Wiec winy po stronie mechanicznej wg mnie raczej nie bedzie ,a bedzie to wina elektryki