Strona 1 z 2

Bije kierownica - nie wiem co jest przyczyną

: pn kwie 05, 2010 16:27
autor: Xabingo
Witam!
Kierownica zaczęła mi bić jakiś czas temu na stalówkach, więc nadeszła wiosna i zmieniłem na alusy i nadal biło, więc wyważyłem wszystkie koła i nabiłem powietrza tyle ile trzeba i nadal kierownica lekko bije, mniej niż przedtem ale jednak. Przed wyważeniem biło bardzo mocno przy 100km/h a teraz mniej przy 100km/h i powyżej też bije.

Już nie wiem co może być przyczyną. Dodam jeszcze, że opony są nowe i ściąga samochód do środka jezdni. W zimie prawym kołem uderzyłem w krawężnik.

: pn kwie 05, 2010 16:33
autor: Młody90
ustaw zbieżność

: pn kwie 05, 2010 16:33
autor: janek1350
jedz gdzies na ustawienie zbieznosci kół i sprawdzenia zawieszenia moze masz luzy na koncówkach drązków albo stabilizator ma juz luzy

: pn kwie 05, 2010 16:35
autor: Xabingo
Zbieżność raczej bym wykluczał, raczej jest dobrze. Dodam, że wymieniałem tarcze hamulcowe na nowe z firmy QAP.

: pn kwie 05, 2010 16:47
autor: Młody90
Xabingo pisze:Zbieżność raczej bym wykluczał, raczej jest dobrze
jesli tak uwazasz...

: pn kwie 05, 2010 17:03
autor: doggie
Xabingo pisze: wymieniałem tarcze hamulcowe na nowe z firmy QAP.
jeśli przed wymianą nie biło to masz odpowiedź. A podczas hamowania na pedał hamulca nie przenoszą się drgania?

: pn kwie 05, 2010 20:40
autor: pinstonvw
Hmmm a co ma zbieżność do bicia kierownicy?!? Najlepiej jak kolega janek1350 napisał sprawdź sobie końcówki drążków kierowniczych a przy okazji tuleje na wahaczach. To pierwsze bankowo do wymiany, a dopiero potem jedź na zbieżność!

: pn kwie 05, 2010 20:51
autor: Xabingo
mettenos pisze:A podczas hamowania na pedał hamulca nie przenoszą się drgania?
Nie. Hamuje normalnie.

pinstonvw, sprawdzę to w najbliższym czasie - może dam radę jutro.

: pn kwie 05, 2010 20:59
autor: bogib184
Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.

: pn kwie 05, 2010 22:21
autor: pinstonvw
Zbieżność kół jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie za jazdę pojazdu na wprost. Jedyny skutek uboczny to zdzieranie opon, nic więcej. Jeszcze nigdy się nie spotkałem z faktem żeby drgania kierownicy były spowodowane zbieżnością :goof: Bicie może być spowodowane siłami przenoszonymi na koło kierownicy, tzn. siłami odśrodkowymi. Mogą je wywołać źle wyważone obręcze kół, bicie tarcz hamulcowych (uszkodzenie lub zużycie), zużyte końcówki drążków kierowniczych, a także niejednakowa siła dokręcania śrub kół jezdnych.

: pn kwie 05, 2010 22:25
autor: doggie
bogib184 pisze:Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
mało prawdopodobne, prędzej stawiałbym na uszkodzony przegub

: pn kwie 05, 2010 22:42
autor: Jarowo
bogib184 pisze:Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
Zdradź wszystkim jakim cudem jedno koło może iść prosto, a drugie być przenoszone (lekko) na przedniej osi i do tego w Golfie. Jak byś pisał o np. o przedniej osi wózka widłowego ze stałą przednią osią i tyną kierowaną to bym się nie odezwał. Zbieżność całkowita w układzie kierowniczym jest uśredniona sumą zbieżności dwóch kół. wszystko w temacie.
Wg mnie bicie od niewyważonych kół, lub źle wyważonych, krzywe felgi, opony ew. coś z tymi tarczami

[ Dodano: 05 Kwi 2010 22:44 ]
pinstonvw, 100% masz dużo racji

: ndz kwie 11, 2010 22:39
autor: juniorlars
przeguby wewnętrzne do wymiany i po problemie

: pn kwie 12, 2010 22:52
autor: doggie
juniorlars pisze:przeguby wewnętrzne do wymiany i po problemie
biłoby znacznie podczas przyśpieszania tzn. tzw. ciągu