Strona 1 z 2
Bije kierownica - nie wiem co jest przyczyną
: pn kwie 05, 2010 16:27
autor: Xabingo
Witam!
Kierownica zaczęła mi bić jakiś czas temu na stalówkach, więc nadeszła wiosna i zmieniłem na alusy i nadal biło, więc wyważyłem wszystkie koła i nabiłem powietrza tyle ile trzeba i nadal kierownica lekko bije, mniej niż przedtem ale jednak. Przed wyważeniem biło bardzo mocno przy 100km/h a teraz mniej przy 100km/h i powyżej też bije.
Już nie wiem co może być przyczyną. Dodam jeszcze, że opony są nowe i ściąga samochód do środka jezdni. W zimie prawym kołem uderzyłem w krawężnik.
: pn kwie 05, 2010 16:33
autor: Młody90
ustaw zbieżność
: pn kwie 05, 2010 16:33
autor: janek1350
jedz gdzies na ustawienie zbieznosci kół i sprawdzenia zawieszenia moze masz luzy na koncówkach drązków albo stabilizator ma juz luzy
: pn kwie 05, 2010 16:35
autor: Xabingo
Zbieżność raczej bym wykluczał, raczej jest dobrze. Dodam, że wymieniałem tarcze hamulcowe na nowe z firmy QAP.
: pn kwie 05, 2010 16:47
autor: Młody90
Xabingo pisze:Zbieżność raczej bym wykluczał, raczej jest dobrze
jesli tak uwazasz...
: pn kwie 05, 2010 17:03
autor: doggie
Xabingo pisze: wymieniałem tarcze hamulcowe na nowe z firmy QAP.
jeśli przed wymianą nie biło to masz odpowiedź. A podczas hamowania na pedał hamulca nie przenoszą się drgania?
: pn kwie 05, 2010 20:40
autor: pinstonvw
Hmmm a co ma zbieżność do bicia kierownicy?!? Najlepiej jak kolega janek1350 napisał sprawdź sobie końcówki drążków kierowniczych a przy okazji tuleje na wahaczach. To pierwsze bankowo do wymiany, a dopiero potem jedź na zbieżność!
: pn kwie 05, 2010 20:51
autor: Xabingo
mettenos pisze:A podczas hamowania na pedał hamulca nie przenoszą się drgania?
Nie. Hamuje normalnie.
pinstonvw, sprawdzę to w najbliższym czasie - może dam radę jutro.
: pn kwie 05, 2010 20:59
autor: bogib184
Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
: pn kwie 05, 2010 22:21
autor: pinstonvw
Zbieżność kół jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie za jazdę pojazdu na wprost. Jedyny skutek uboczny to zdzieranie opon, nic więcej. Jeszcze nigdy się nie spotkałem z faktem żeby drgania kierownicy były spowodowane zbieżnością
Bicie może być spowodowane siłami przenoszonymi na koło kierownicy, tzn. siłami odśrodkowymi. Mogą je wywołać źle wyważone obręcze kół, bicie tarcz hamulcowych (uszkodzenie lub zużycie), zużyte końcówki drążków kierowniczych, a także niejednakowa siła dokręcania śrub kół jezdnych.
: pn kwie 05, 2010 22:25
autor: doggie
bogib184 pisze:Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
mało prawdopodobne, prędzej stawiałbym na uszkodzony przegub
: pn kwie 05, 2010 22:42
autor: Jarowo
bogib184 pisze:Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
Zdradź wszystkim jakim cudem jedno koło może iść prosto, a drugie być przenoszone (lekko) na przedniej osi i do tego w Golfie. Jak byś pisał o np. o przedniej osi wózka widłowego ze stałą przednią osią i tyną kierowaną to bym się nie odezwał. Zbieżność całkowita w układzie kierowniczym jest uśredniona sumą zbieżności dwóch kół. wszystko w temacie.
Wg mnie bicie od niewyważonych kół, lub źle wyważonych, krzywe felgi, opony ew. coś z tymi tarczami
[ Dodano: 05 Kwi 2010 22:44 ]
pinstonvw, 100% masz dużo racji
: ndz kwie 11, 2010 22:39
autor: juniorlars
przeguby wewnętrzne do wymiany i po problemie
: pn kwie 12, 2010 22:52
autor: doggie
juniorlars pisze:przeguby wewnętrzne do wymiany i po problemie
biłoby znacznie podczas przyśpieszania tzn. tzw. ciągu